Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ah leuk! Ik ga 9 dagen, maar was graag langer gegaan! Hoe lang wil jij gaan?

1 like

Meeste hotels hebben shampoo en douchegel toch? Tandpasta, zonnebrand etc. is wel een goeie.

1 like

Ik wil heeeeel graag 21 december 2/3 nachtjes naar Disney met vriend, maar we hebben een beperkt budget (denk zo’n 450 euro). Is dit uberhaupt mogelijk? Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer, zoveel aanbiedingen


Ik ga eind oktober 6 dagen naar IJsland en ben me nu al een beetje aan het voorbereiden. Mensen die daar ook zijn geweest, zijn er qua kledingstukken of schoenen nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Wij willen alle ‘standaard’ dingen bezoeken, en ook door de nationale parken hiken en ook op de sneeuwscooter. Is dit gewoon op sneakers te doen?

1 like

Sneakers zijn echt te koud denk ik. Ik was er destijds half november en heb overdag op sommige plekken -8 graden meegemaakt
 Je hebt bij Decathlon voor vriendelijke prijzen waterdichte bergschoenen, dan kan je ook lekkere dikke wollen sokken aan!

Ijsland is geweldig. Denk er heel vaak aan terug nog <3

1 like

Ik zou vooral voor lekker waterdichte schoenen gaan, ik vond dat we uiteindelijk toch best vaak door modderige paadjes, plassen, sneeuw, regen, onder watervallen etc liepen en als je schoenen eenmaal doorweekt zijn krijg je ze bijna niet meer droog in een nachtje.
Ik heb eigenlijk de hele vakantie m’n skibroek met een legging eronder aan gehad met een thermoshirt en/of trui, behalve in Reykjavik, daar ben ik voor fashion’s sake bevroren in m’n normale kleren :joy:

1 like

Ah dan lijkt me waterdichte schoenen een goed idee. Na de tip van @Taichung ga ik binnenkort maar even kijken bij de Decathlon! Thermokleding neem ik ook voor de zekerheid maar mee, ook al wordt het waarschijnlijk rond de 5 graden en is het niet echt nodig. We gaan natuurlijk ook op de sneeuwscooter dus denk dat het daar wel fijn is. Net zoals een waterdichtebroek/skibroek.

Thanks voor de tips!

Ik ga volgende week 5 dagen naar Parijs, alleen. Mijn eerste vakantie in tijden. Zoveel zin in, lekker wandelen door de stad, museumpje, lunch hier en daar. Ik heb al een fijne Airbnb geboekt. Hebben jullie nog verrassende tips, de hoogtepunten van Parijs heb ik al gezien, ik wil juist meer de minder toeristische hoekjes vinden.

En zijn er mensen die nog vegetarische restaurant tips hebben?

1 like

Weet iemand (misschien iemand die in de reisbranche werkt) of last-minute prijzen voor van die pakket-vakanties voor in de herfstvakantieperiode na nu nog zullen gaan dalen?
Ik heb het idee dat het een beetje is gestegen in de afgelopen week. Maar misschien komt dat ook vooral omdat de goede deals die ik vorige week nog zag inmiddels volgeboekt zijn.

Iemand een tip --> verblijf voor in Manchester ? :slight_smile:

IJSLANDDDDDD!!! :heart_eyes:
Ik was er in januari, steenkoud en alleen maar sneeuw overal.

Dus ik had m’n Sorel laarzen mee, belangrijkste neem een water/wind dichte jas mee en thermokleding.

EN GENIET SUPER HARD!

er gingen hier vandaag toch 2 mensen naar Nieuw Zeeland??

die wilde ik nog een goede reis en veel
plezier wensen, wat een avontuur!

1 like

Ik word altijd zo onrustig als ik geen reisjes in het vooruitzicht heb. Herkenbaar voor iemand?
Ik heb een trip naar Stockholm gepland staan maar zit nu al dagen lang allerlei reisblogs af te struinen want ik wil meerrrrr. Mijn vriend daarentegen is helemaal niet zo en kent geen vakantievoorpret.

11 likes

Dankjewel! Ik ga nog een waterdichte jas halen en ook thermokleding
 mijn reisgezelschap vindt het allemaal niet zo nodig maar neem t voor de zekerheid toch maar mee!

Genieten gaan we zeker doen! Kan echt niet wachten. Wij blijven wel alleen maar aan de zuidkant van IJsland, dat is wel jammer, maar volgens mij nog steeds genoeg te zien en te doen! Heb jij het noorderlicht gezien?

Ahhh lief, dank je wel! Ik ben inmiddels in Auckland gearriveerd, gaat helemaal goed komen :slight_smile:

1 like

Jaaaa echt keihard genieten! Ik was er ma-vr en heb op 1 avond na steeds het noorderlicht gezien.
:heart_eyes:

Ja precies! Ik heb ook dat ik me er dan aan ga ergeren want mag zeker niet klagen als het gaat om vakanties dus waarom ben ik zo :woman_shrugging: Ik ga begin december dus dan zal jij vast al zijn geweest als je binnenkort gaat. Als je tips hebt tegen die tijd, I am all ears! Voor zover ik mij er in heb verdiept wil ik naar het ABBA-museum, een rondvaart doen en slenteren door Södermalm en Gamla Stan. In elk geval alvast heel veel plezier toegewenst!

1 like

Ik ga over 2,5 week naar New York!
Zoveel zin in. Iemand nog tips buiten de standaard dingen? We verblijven in Brooklyn,tips voor dat deel van de stad zijn ook zeer welkom.

2 likes

Heel herkenbaar. Ik ben “in between jobs” en heb op dit moment dus even niet veel te besteden, en heb helemaal NIKS in het vooruitzicht, en ik word er inderdaad ook heel onrustig van
 Zodra ik weer een baan heb ga ik een lang weekend weg plannen, I need it!

1 like

Zo herkenbaar! Wij hebben begin november en half december citytrips gepland maar ik ben nu ook al bezig met plannen maken voor in februari :see_no_evil: Mijn vriend is daar totaal nog niet mee bezig en kent ook geen voorpret haha!

Voor februari zit ik te denken aan Israël/Jordanië maar als ik internet moet geloven is het daar maar rond de 10 graden. Iemand ervaring met Israël in het voorjaar?

1 like