Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja ik wilde ook Ierland! Maar mn vriend is bang dat we alleen maar regen hebben…

Ik ga binnenkort 1 dag naar Parijs. Hebben jullie tips voor de niet standaard dingen?

Ik ben afgelopen weekend geweest en het valt heel erg mee! Wij hebben heel kort regen gehad en ik had het aan mijn omgeving gevraagd die er ook waren geweest en zij hadden ook bijna geen regen gehad.

1 like

Ik ben de laatste keer in Parijs in de catacomben geweest! Heel gaaf maar je moet wel beetje sterke maag hebben en ervan houden haha

2 likes

Als je van shoppen houdt en de tijd hebt, een dagtrip naar Woodbury Common outlet!

2 likes

San Antonio vulkaan is wel leuk om te zien en te wandelen. Verder heb ik vooral rondgereden met de huurauto maar er was toen net die bosbrand geweest, en dat was duidelijk te zien en ook nog te ruiken.
En Roque de la Muchachos zoals eerder gezegd is idd prachtig! Mooie rit er naartoe.

1 like

Naar de de talkshow van Seth Meyers gaan! Ik heb eigenlijk niks met talk shows, maar vond het heel leuk om een keer mee te maken

1 like

Lastig te zeggen wat standaard is en wat niet maar ik zou nog altijd naar Coney Island willen. Toen ik zelf in NYC was is het er niet van gekomen en dat vind ik nog steeds jammer.

3 likes

ik weet niet wanneer je gaat en of het dan nog open is, maar ik vond Govenors Island erg leuk om even te ontsnappen aan de drukte van de stad. Zelfde geldt voor foodfestival Smorgasburg in Williamsburg. En vlak onder de Brooklyn Bridge is een rolschaatsbaan, ook erg leuk!

@Vesta @Oprah ik ga volgende week voor een week naar Nieuw-Zeeland! :smiley: De eerste vijf dagen ben ik nanny voor een gezin en we gaan helemaal naar het noorden van het Noordereiland. Daarna rijden we naar Auckland en vliegen zij terug, maar ik blijf dan nog 2.5 dag daar. Hebben jullie tips voor leuke dingen in de buurt?

1 like

Eens! Ik vond het sowieso prettig om een dag buiten de ‘gekte’ van de stad te zijn. Je kunt bus kaartjes kopen bij straat verkopers. Ik was er 5 jaar geleden, toen vlgs mij bij Penn Station.

1 like

Ienand tips voor Madrid? Volgens mij is er niet heeeeel veel te doen, maar blijf er wel 5 dagen :see_no_evil:

WHUUUT! Madrid is amazing :grin:
Gewoon lekker slenteren joh

1 like

Oooooo lekker kort! Als het weer goed is kun je naar Mission Bay gaan, verder gewoon rondlopen richting de Haven, museum, Mount Eden.

EN ALS JE LEKKERE BURGERS WILT ETEN? GA DAN NAAR BURGER BURGER

1 like

Je hebt daar heel veel leuke plekjes waar je lekker kunt eten. TGIF vond ik daar ook heel chill, vooral de burger met daarop nog mozzarella sticks. Shoppen is ook echt leuk en ze hebben een prachtig park.

1 like

Niet in mijn eentje maar ik heb twee maanden geleden deze route gedaan:
Beijing - Pingyao - Xian - Chengdu - Guilin - Shanghai

Ik vond Shanghai echt een fantastische stad dus als je er goedkoop heen kan zou ik je sowieso aanraden dat te doen. De sfeer is er zo chill! Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel! Wij zijn vanaf Guilin naar Shanghai gevlogen en hebben de rest met de trein gedaan. Guilin is wel écht een aanrader vind ik maar misschien vind je dat te ver weg.

Madrid is zo leuk!

Als je van musea/moderne kunst houdt, het Reina Sofia is echt het beste museum waar ik in Europa ben geweest.

Er is een Teléferico (gondelkabelbaan) waarmee je naar een lager gelegen park kunt, waar je lekker kunt rondwandelen, en vanuit de gondels heb je prachtig uitzicht.

Sowieso heerlijk eten overal, heel veel lekkere en heel betaalbare tapastentjes, mijn fave was Bar Casa Paco (https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g187514-d3896821-Reviews-Casa_Paco-Madrid.html). In de mercado San Miguel kun je ook heel veel lekkere hapjes krijgen, en het is een hele mooie oude markthal, sowieso leuk om even in rond te lopen.

Lavapies en Malasaña vind ik hele leuke wijken om gewoon een beetje in rond te dwalen.

En je kunt heel makkelijk een dagtripje naar Toledo doen vanuit Madrid, schijnt heel erg de moeite waard te zijn, staat voor mij bij mijn volgende tripje die kant op iig op de planning :smiley:

2 likes

Wat Oprah zegt! :wink: Het Auckland Domain is ook leuk om heen te wandelen, de Wintergarden is mooi plekje voor foto’s en het War Museum leuk om te bezoeken (maar je bent er zo kort dus zou dan eerder voor Mount Eden gaan en misschien een dag de ferry naar Rangitoto, dat moet ik zelf nog doen als ik er terugkom aan het eind van m’n tour maar schijnt prachtig te zijn).

Ga je helemaal naar Cape Reinga? Dat vond ik zó mooi!

Wauw dankje!

1 like

Ik wil in april of mei naar Lissabon toe, maar twijfel hoe lang ik er heen zal gaan. Ik twijfel tussen 3, 4 of 5 dagen. Wat is jullie advies?
En wat is een goed hotel?