Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ben een paar jaar geleden met een vriendin naar Cyprus geweest, niet in Paphos geweest. Wij zaten in Kyrenia, verder niet echt de moeite waard. We zijn wel een dagje naar Nicosia geweest, erg leuke stad vond ik dat! Verder vooral veel genoten van het weer, boottochtje en zo. Dat is altijd een aanrader!

Staat het al vast dat je hele vakantie in Sanur overnacht? Want van alle plekken waar ik geweest ben op bali, was dat mā€™n minst favoriete. Ik zou sowieso Uluwatu, Ubud en Lembongan aanraden. Gili eilanden weet ik niet of dat nu nog een aanrader is, vond Gili Meno iig prachtig voor een paar dagen.

Eigenlijk bestaat mijn tips/lijstje alleen maar uit eten, uitgaan en chillen haha. Maar helaas geen tips voor sanur, want daar ben ik nog nooit geweest

Canggu

Chillen:

  • the lawn
  • la brisa
  • finns
  • la laguna

Uitgaan:

  • luigiā€™s hot pizza
  • lust & lost
  • pretty poison
  • black cat: in de winkel/mini mart is een koelkast waar ā€œbrokenā€ op staat en achter die deur is een bar
  • old mans
  • deus ex machina
  • pabloā€™s
    Soms zijn er ook feestjes bij beach clubs zoals finns en the lawn

Eten:

  • gypsy
  • fishbone local
  • tygr
  • warung bumi
  • parachute
  • the slow
  • crate cafe
  • xiahouse restaurant

Seminyak

Eten/drinken:

  • coffee cartel
  • sisterfields
  • kynd community
  • grocer & grind
  • fat turtle
  • revolver
  • hanks pizza
  • sea circus
  • bikini
  • mama san

Uitgaan:

  • motel mexicola
  • la favela

Winkelen:

  • Kim Soo
  • biasa

Chillen:

  • Spring Spa is echt een fijne spa

  • la cabina

  • mrs sippy

  • la plancha

Potato head vond ik trouwens echt verschrikkelijk, overdag is het echt super zien en gezien worden, maar ā€˜s avonds zijn er weleens leuke feestjes

Ubud:

Eten/drinken

  • hujan locale
  • odette
  • locavore
  • room 4 dessert
  • the Sayan house
  • tukies coconut shop
  • toro sushi
  • kebun bistro
  • manisan

Chillen

  • Folk pool & Gardens
  • jungle fish

Sundays beach club vond ik heel chill in Uluwatu en single Fin ook, verder zijn stranden zoals padang padang beach, thomas beach, green bowl beach enzo ook een bezoekje waard.

Mocht je nog ergens anders willen overnachten, ik ben bij al deze hotels geweest en het was overal echt top:

Bisma Eight, Ubud
Four Seasons Sayan, Ubud
Gravity, Uluwatu
Sal Sectret Spot, Uluwatu
Room & Vespa 1, Seminyak
The Slow, Canggu
Lalasa villas, Canggu
Own Villa, Seminyak

Ik weet niet hoe lang je blijft op Bali, maar de Nusa eilanden zijn dan ook een bezoekje waard

4 likes

Eten in Sanur is echt verrukkelijk bij het restaurant van Hotel Tandjung Sari. Dat is het oudste hotel van Sanur, met veel balinese kunst, ook in de tuinen. En er is 1 of 2 keer per week les in Balinese dansen voor kinderen en je kunt daar bij zijn, heel leuk.

Ik vond Sanur trouwens heel leuk en een prima uitvalsbasis. Wij hebben wel voor 2 nachten een hotel in Ubud geboekt, om daar de omgeving te verkennen. Maar je kunt ook prima een goede chauffeur vinden die voor weinig het hele eiland over rijdt.

1 like

Omg ik wilde deze post opslaan maar had je bijna gerapporteerd, anyway wowww veel tips!

Maandag EINDELIJK naar Nieuw Zeeland! :tada:

@Oprah, ben jij er al klaar voor? :slight_smile:

5 likes

Neeeeeeee hahaha! ik weet begod niet wat ik nog allemaal moet meenemen :weary:
MAAR HEB ER WEL ONTZETTEND VEEL ZIN AN!

En jij?

1 like

Haha jaaaa dat heb ik ook! Heb het idee dat ik nog zo veel mis :see_no_evil:

Maar ik moet morgen nog een dagje werken, dan het weekend lekker relaxen en inpakken en dan moet het wel goed komen hoop ik. Over een week zitten we er al! :scream:

1 like

Jaa ik maak zaterdag de laatste! Om 15u hang ik de vlag uit.
Misschien hebben we dan al samen gedineerd :sunglasses:

Hahaha ja wie weet! Ik zal je wel even mā€™n nummer sturen via DM op instagram, is wat makkelijker communiceren daar.

1 like

Helemaaaal prima!

Iemand wel eens in Malta geweest? Is Luqa leuk voor een paar dagen?

Luqa is waar het vliegveld is, lijkt me niet zo heel boeiend. Wij zaten in Bugibba, dat was wel leuk. Vond Sliema en Valetta ook mooi.

1 like

Haha ja ik zie het nu ook op Google Maps. Alle plaatsjes lijken dicht tegen elkaar aan te liggen. Is het de moeite om er drie dagen heen te gaan of is dat echt te kort?

Ja, denk het wel hoor. Het is niet zo heel groot. En het OV is ook best ok geregeld, er rijden gewoon bussen van en naar het vliegveld en tussen de ā€œgrotereā€ plaatsen. Maar als je kunt rijden zou ik een autootje huren. Het landschap is supermooi, en Valetta is ook interessant. En je kunt allerlei boottochten doen!

1 like

Nee, Luqa moet je niet doen. Malta is zo klein dat je overal wel relatief dicht bij het vliegveld zit. De bussen zijn er, zoals @kika al zei, wel prima. Ik ben er nu 2 keer van maandag tot vrijdag geweest om te duiken. Ik zat steeds 3 nachten in Mellieha (omdat mijn duikschool daar is). De eerste keer nog 1 nacht in Valletta, vond ik echt tof. De tweede keer nog 1 nacht in St. Julians. Mellieha is erg rustig, heeft wel een goed (druk) strand, maar zou ik niet per se aanraden. Bugibba is daar vlakbij, maar levendiger 's avonds (van wat ik hoor, ik ben er enkel met de bus doorgereden). Sliema en St. Julians zijn ook aan te raden. Of Valletta dus. Maar die liggen alledrie vlak bij elkaar.

1 like

Ik wil ook op vakantie :disappointed_relieved:

1 like

Specifieke doe-tips heb ik niet. Ik had 1 avond en 1 hele dag in Stockholm. Heb de hele stad doorgelopen en fotoā€™s gemaakt. Lekker struinen zoals mn moeder altijd zegt :relieved::stuck_out_tongue: Maar heb wel 2 restaurants die ik erg leuk vond! Nomad Swedish food bar (de Zweedse gehaktballetjes waren daar echt heerlijk! :smiley: ) Het is wel een beetje hipster, en knus. Prijzen vond ik 2 jaar geleden best ok!
En bij Stockholms Gastabud hebben ze heerlijke zalm. Daar kan het wel druk zijn las ik overal maar ik was er 's middags en toen was er wel wat plek.
Ik vind Stockholm echt een heerlijke stad moet ik zeggen!

2 likes

Ik moet even op een rijtje krijgen wat ik precies mee moet / wil as maandag. Ik reis alleen met handbagage dus t moeten allemaal kleinverpakkingen zijn. Ik ben al heeel lang niet meer in een hotel geweest dus ik weet niet wat daar al precies is. Badlaken neem ik niet mee, maar shampoo en douchegel miniā€™s?
Tandpasta, kleine zonnebrandjes.

Ik ga over 2 weken naar Moskou en Sint Petersburg, zoveel zin in! Iemand ervaringen en tips? :smiley:

2 likes