Reizen / Vakantie (Deel 1)

Oeh leuk, ik vroeg me al af of het NASA Space Center de moeite waard zou zijn. Austin staat zeker ook op het programma! Ben Miljuschka’s Food Trucks aan het kijken en heb nu al trek!

2 likes

Ah jammer, maar in Sydney zelf is gelukkig ook heel veel te zien :slight_smile: In die periode is het treinspoor tussen Epping en Chatswood (dus zeg maar het hele centrum en verder) gesloten, dus houd rekening met irritante bussen ipv treinen. Volgens mij is het andere spoor dat rond het centrum gaat (City Circle) nog wel open. Ik verwacht dat ik er dan nog ben, maar ik ben ook aan het solliciteren op banen in Nederland dus misschien moet ik plotseling naar huis.

@Vesta Ik zou bij aankomst op het vliegveld direct een Opal Card kopen, daarmee kun je gebruik maken van al het OV. Op zondagen betaal je 2.70 dollar voor de hele dag met je Opal Card, dus dan neem ik vaak de ferry of ga ik naar de Blue Mountains (ongeveer 2.5 uur met de trein vanaf Central). Qua eten moet je Darling Harbour en Circular Quay vermijden, in the Rocks is het ook nog vrij toeristisch maar de meeste restaurants zijn daar wel prima. Mijn favoriete restaurant is Gigi’s in Newtown, dat is een veganistische Italiaan en de pizza’s zijn daar zo enorm goed dat je de kaas echt niet mist. Wat voor dingen vind je verder leuk om te zien/doen? Dan kan ik misschien gerichter tips geven haha.

1 like

Ik weet niet waar je allergisch voor bent maar in Singapore is ook veel Westers eten te krijgen! Het is er wel vrij prijzig. Het goedkoopste is om te eten bij hawkerstalletjes die bij elkaar in een soort ‘foodcourt’ zitten. Maar daar verkopen ze vaker Aziatische gerechten!

Mocht iemand opzoek zijn naar een Aziatisch land dat nog niet helemaal overspoeld is met toeristen; ga naar Myanmar! De mensen in dat land zijn zo ontzettend vriendelijk. Zo vriendelijk dat ik af en toe achterdochtig werd omdat er iets achter zou moeten zitten :joy_cat: Voorbeeld: op sommige plaatsen raakten de mensen in paniek toen we fooi achterlieten. Of sommige jongeren komen naar je toe, puur om Engels te oefenen.

We zijn in Yangon, Naypyidaw, Mandalay, Bagan en Inle Lake. De laatste 2 waren iets toeristischer, maar ook het mooist. Naypyidaw was het meest bizarre; dat is de nieuwe hoofdstad, gemaakt door de overheid. De stad is gebouwd voor heel veel mensen maar die wonen er niet. Het heeft een beetje Noord-Korea vibes daardoor.

Verder waren de treinen oké (wel bumpy) om mee te reizen en de bussen heel luxe (inclusief een tv’tje)!

7 likes

Klinkt geweldig! :heart_eyes: thanks!

Pinda’s, noten, soja en lupine zijn zeg maar mijn “hoofd” allergieën.
Dus alles wat ze in Azië gebruiken.

Daarom kan ik ook niet naar Myanmar dat is echt het pinda walhalla :joy:

Ik vertrek zaterdag naar Praag, hopelijk werkt het weer mee. Heb er zo’n zin in! Iemand nog must see’s of tips?

Oh no, dat is best veel inderdaad.

zeg dat nou niet, dan is het straks gedaan met de rust :joy: echt een van mn lievelings landen!

2 likes

Nee, toerisme is daar best op een dieptepunt gezien Myanmar de laatste tijd slecht in het nieuws is geweest vanwege de Rohingya. Veel mensen in de toerisme branche hadden het juist zwaar om rond te komen ;(

1 like

Heeft iemand aanraders m.b.t. verblijf in Stockholm? Liefst hotel of airbnb, geen hostel.

Ik heb een aantal jaar geleden in Birger Jarl geslapen, dat was heel goed.

1 like

Bedankt! Ook @Suvi ik zal alles eens gaan bekijken

1 like

Iemand wel eens op Kaapverdië geweest? Zoek een lekkere zonbestemming voor in februari. Ik lees dat de 3 voornaamste eilanden Sal, Boa Vista en Santiago zijn dus ik hoor graag welke het ‘beste’ is! Thanks!

1 like

Wie weet een fijne plek om eind oktober/ begin november op vakantie te gaan? We willen denk ik een weekje gaan. Het liefst niet te duur en het hoeft ook niet heel ver. Wat ik nu heb gekeken wat nog een beetje lekker is qua weer/niet te ver zijn de Canarische Eilanden/Griekenland/Tel Aviv. Kan iemand iets aanraden of juist afraden? We hoeven niet per se een hele drukke plek, maar nog wat bedrijvigheid is wel fijn.

2 likes

Ik wil heeeel goedkoop weg rond oud & nieuw. Ik voel dat ik echt weg MOET met mijn vriend. Geeeeen idee wat leuk is!

1 like

Weet niet of het ook leuk is met oud en nieuw, maar zou naar Boedapest gaan. Normaal kan je daar al zo leuk uitgaan (if you’re into that of course) en denk dat het vuurwerk aan het water is en dat is zo fucking mooi! Maar moet je even checken haha!

2 likes

Ik ga samen met mijn vriend volgende week naar Cyprus, Paphos. Heeft iemand nog leuke tips voor cyprus? :smiley:

1 like

@Krabsalade Oh wat lekker, zal nu zeker ook nog wel heerlijk zijn daar op Madeira? Wil ik nog wel heel graag een keer heen, maar het is qua weer inderdaad iets minder rond die tijd.
Dat van Israël en homo-stellen had ik ook al eens gehoord via via, wat jammer. Ik heb een vriendin die daar heen is geweest en die was wel echt fan, maar mijn vriend is hier ook niet groot voorstander van dus die skippen we maar even.

Cyprus is wel echt een goede, die ik ga ik even in de gaten houden. Ondertussen zit ik ook naar Curacao te kijken (ja iets met niet ver, i know haha!) maar ik zie last minutes voor 500 euro, nog niet op de datum die wij willen, maar die komt misschien nog wel. Dat is wel erg verleidelijk :smirk:

@lipkip Ja goeie! maar daar wil ik volgend jaar heen met een vriendin dus die bewaar ik nog even.

Ik heb aardig wat Bali tips, waar ga je allemaal heen op Bali?

1 like