Reizen / Vakantie (Deel 1)

Oh my… dat is wel heel lang :open_mouth: Wilde al zeggen dat er op de luchthaven genoeg te doen en te zien is maar ik heb op de heenreis een tussenstop van 3 uur en terug 9 uur :grimacing: De vorige keer heel veel rondjes gelopen, mezelf volgevreten in de foodcourt (aanrader! :sunglasses:) en er schijnt ook nog een bioscoop te zijn.

1 like

Heb ik jou op insta trouwens? Ik remember opeens weer dat wij tegelijkertijd in Auckland zijn

Denk het niet! Ik ben daar todaydream

Heb je toegevoegd! Dacht even vanmorgen dat je NIET naar NZ ging hahaha.

Hahaha lekker handig verwoord van me :joy: Maar ben al flink aan het aftellen, over drie weken ben ik er al! :scream:

1 like

Jaaaaaaa ik land 1 dag later! ZIN IN OMG

1 like

Misschien een beetje gekke vraag maar als je de pil slikt, hoe moet je dat doen met tijdsverschil? Ik ga binnenkort naar Japan en lees overal weer wat anders haha

Ik zou de tijd van hier aanhouden. Ben je zeker weten goed
Als dat niet uitkomt met slapen dan gewoon ervoor of erna

1 like

Ik denk dat ik mijn keuze gemaakt heb om de eerste week van oktober 5 dagen alleen naar de zon te gaan, op Tenerife. Suuuper spannend en het aanbod lijkt niet zo heel groot van wat er nog beschikbaar is maar zodra ik mijn nieuwe loon heb ga ik boeken. Iemand nog een goede tip?

5 likes

Inderdaad zoals @Krabsalade ook aangeeft, is Adeje veel leuker dan de enorme toeristische plekken als Las Americas. In Las Americas werd ik echt gillend gek, terwijl Adeje gewoon mooi is met gewoon originele zwarte stranden enzo.

Oh en huur een autootje om de Teide op te gaan, vond dat echt prachtig.

2 likes

Jaa klopt! En ik vond Noord-Tenerife eigenlijk nog het allermooist qua flora en fauna, maar daar is het weer nogal onbetrouwbaar en waait het heel hard.

1 like

Voor iedereen die op zoek is naar leuke eetplekjes in Parijs of gewoon van mooie filmpjes houdt:

1 like

Iemand tips voor Fez? :blush:

Ik ben twee keer geweest! Het is echt superleuk <3

Eerste keer, drie weken:
Berlijn – Praag – Split – Venetië – Florence -> terug naar Amsterdam

Tweede keer twee weken (geloof ik?):
Montpellier – Valencia – (Madrid – Porto – Lissabon) – Barcelona -> en weer Amsterdam

Ik weet niet meer precies wat de volgorde van deel tussen haakjes was, want we moesten twee keer reizen over Madrid en ik weet niet of we daar op de heen- of terugweg bleven slapen.

@Oprah Welke plekken ga je bezoeken in Australië? Ik woon zelf in Sydney en ben ook naar Uluru/Alice Springs geweest, dus als je nog tips wilt voor die plekken, shoot! :smiley: Ik hoop volgende maand naar Melbourne en Tasmanië te gaan en ga binnenkort ook een paar dagen naar Canberra (is vanaf hier maar 3 uur met de bus). Als iemand nog tips heeft voor die plekken hoor ik het graag! Vooral Tasmanië vind ik spannend, want ik ga in mijn eentje, dus hopelijk zitten er in het hostel leuke mensen die met me naar de parken willen gaan.

Ik heb deze zomer ook geinterraild! Utrecht - Berlijn - Warschau - Krakau - Bratislava - Budapest - Zagreb - Pula - Wenen - Utrecht

Vanuit Bratislava zijn we ook in de omgeving van Partizanske geweest maar daar werden we rondgereden door een Slowaakse vriendin, was heel mooi maar zonder auto kan je daar weinig denk ik.
Pula is vrij lastig te bereiken met trein, met de bus wel oké maar duurt wel lang, maar wij zaten op een camping aan zee en het was absoluut worth it :heart:️ In één dag van Pula naar Wenen zou ik niet aanraden trouwens, we wouden eigenlijk overnachten in Ljubljana maar alles was superduur daar en we waren al aardig door ons budget heen dus toen zijn we in een keer doorgegaan. We waren toen ook al een goede drie weken onderweg dus sowieso al vrij gaar, als je het op de heenweg zou doen is het beter vol te houden denk ik.
Wenen naar NL was ook een lange reis maar met een aantal overstappen om even wat te lopen vond ik dat beter te doen.

Wij wouden dit rondje eigenlijk andersom doen trouwens, maar dan zouden we vrij onvermijdelijk tijdens Sziget in Budapest zitten en dan zijn alle hostels daar volgeboekt en we wouden niks boeken van tevoren. Weet niet of je Boedapest wil doen maar het is wel echt handig om er rekening mee te houden wanneer Sziget is :grin:

Oooh wat gaaf!!! Ik ga alleen naar Sydney ben daar 1-6 nov.
Had graag meer plekken willen bezoeken, maar wil ik ook de tijd voor hebben en die heb ik niet.

Mja altijd een goed excuus om nog eens die kant op te vliegen haha.

Ben je zelf weg als ik in Sydney ben?

Heb je nog tips voor Sydney? Ben er een week in december!

Wij hebben vrij spontaan een weekje Texas geboekt. We vliegen op Houston, iemand nog tips?

2 likes

Leuk! Ik ben tijdens mijn rondreis een aantal dagen in Houston geweesst. Ik vond het NASA space center super tof om te bezoeken. En check even of er nog een rodeo te zien is, moet ook heel gaaf zijn.

Enn als je toch in Texas bent: Austin is 2,5 uur rijden vanaf Houston en dat is zo’n toffe stad!