Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ben er een paar keer geweest (vooral in het Stubaital), heel mooi en gaaf daar. Ik edit morgen deze post met tips!

Ah leuk, ga ik doen!!

Mijn vriend en ik willen over twee weken een nachtje of twee in een hotel slapen voor ons jubileum. In Nederland, Duitsland of België (Noord-Frankrijk misschien). Heeft iemand aanraders voor een leuk hotel? We willen graag een beetje luxe en een leuke plaats in de buurt.

Is er een resort waarvan jullie zoiets hebben: als ik ooit alleen op vakantie ga, dan wil ik dáárheen?

Four Seasons Sayan Bali, Fusion resort Phu Quoc en Amiana in Nha Trang. Ben bij alle drie de resorts met iemand geweest, maar zou daar best wel een weekje in mijn eentje kunnen chillen daar

1 like

Ik begon in Kroatië en vloog naar Split (geweldige stad, een van m’n favorieten), nam de bus door naar Zadar en toen de bus naar Zagreb. In Kroatië zelf dus niet m’n interrailpas gebruikt. Vanaf Zagreb de trein naar Ljubljana in Slovenië, Trieste in Italië, door naar Wenen in Oostenrijk, Praag in Tsjechië en tot slot naar Budapest voor een week Sziget festival. Na deze week met de Sziget Express helemaal kapot terug naar Nederland. Het was echt geweldig en zou het zo weer doen!

3 likes

Ik vond een week voldoende! Ik ben er in augustus geweest

1 like

Dankje voor het delen van je route! Klinkt echt als een mooie route :slight_smile:

Ik was een paar jaar geleden in het Raddison Blu in Antwerpen en vond dat toen wel chill. Ook waren mijn vriend en ik een keer een weekendje in Amersfoort in B&B In Negentienvijf en dat is ook heel goed bevallen. In de Ardennen zijn we ooit in La Passerelle in Grandhan geweest, waar vooral het restaurant echt een aanrader was. Geen idee of zoiets is wat je zoekt, maar deze plekken vond ik heel leuk :slight_smile: En anders is misschien knokke of blankenberge ofzo leuk? Aan de kust, vast wel wat luxe te vinden en dicht bij Brugge dus dat is ook leuk!

1 like

Iemand ervaring met het aanvragen van een ESTA (voor Amerika dus)? Ik verblijf 2 weken in Amerika en ga dan door voor 2 weken naar Canada maar weet niet wat ik in moet vullen bij de vraag: Reist u naar de V.S. op doorreis naar een ander land?

Als ik kies voor de optie ‘ja’ dan hoef ik niet gegevens over mijn contactpersoon in de USA en mijn verblijfplaats in te vullen, terwijl ik daar toch 2 weken verblijf en ze dit denk ik wel willen weten. Ik moet dan alleen een contactpersoon invullen voor noodsituaties.

Ik zou nee doen. Op doorreis zou voor mij meer zijn dat je er echt kort verblijft en snel weer in het vliegtuig stapt.

3 likes

Kleine toevoeging: ik ga maar 5-6 dagen dus t moet ook een klein beetje bereisbaar zijn

Ik zou gewoon ja invullen, adres is niet zo belangrijk. Gewoon je eerste hotel doen is prima.

1 like

Nog 20 dagen en ben best wel nerveus, heb ik alles etc etc.
Maar vooral hoe ga ik met al m’n allergieën m’n tussenstop op Singapore doorkomen.
:open_mouth::open_mouth::open_mouth:

2 likes

Club Med! Zit ook in Europese landen

1 like

Zo herkenbaar, die nervositeit! Maar in NZ kun je ook nog van alles kopen dus als je iets mist is het geen wereldramp gelukkig :blush:

1 like

Hoe lang is je tussenstop op Singapore?

Heen 17u en terug 23u!

23u?! Pfff wat lang! Mij leek 10u op Dubai al lang. Blijf je al die tijd op het vliegveld of ga je even de stad in/hotel opzoeken?

Ik ga heen en terug de stad in! heb ook hostel geboekt om even wat te slapen, heb toch 23u de tijd.

Op de heenweg nog even kijken, land om 00.20u (als t goed is) dus dan even slaapplaats zoeken.

2 likes