Reizen / Vakantie (Deel 1)

Mijn vriend en ik willen in januari of december 2 of 3 weken ergens rondreizen. We zijn al op veel plekken geweest, houden van een combi van natuur, cultuur en lekker eten. Nu hebben we de volgende shortlist. Welk land zouden jullie kiezen?

  • Thailand (noorden en een eiland)
  • Columbia (rondom Cartagena)
  • Mexico
  • Costa Rica
  • Laos

0 stemmers

Ik heb Costa Rica aangeklikt, maar zie net dat je ook cultuur zoekt. Dat heb je daar niet echt. Tenzij je het combineert met Panama (stad), dat is wel wat meer op cultuur ingesteld.
De natuur in Costa Rica is trouwens wel echt super, ik zou er zo weer naar toe gaan! :slight_smile:

Ja in Panama zijn we al geweest en het voelde toen een beetje als een gemiste kans dat we Costa Rica oversloegen. War vond je zo vet aan de natuur daar?

Thanks voor je uitgebreide antwoord. Je benoemt precies de dingen waar ik ook een beetje bang voor was bij Thailand en Costa Rica dus goed on bevestigd te zien. Ik heb lekker handig de poll anoniem gemaakt zie ik. Welk land heb je uiteindelijk aangeklikt als ervaringsdeskundige? :wink:

@Krabsalade mjsschien weet je het al maar bijvoorbeeld Siciliƫ, Sardiniƫ, Lissabon en omgeving (Sintra etc)?

@anon45507601 en Israƫl of Jordaniƫ misschien? Ik weet niet of je echt op zoek bent naar zon ook?

1 like

Als je trouwens tips wilt, ben in mei nog in Shanghai, Beijing en Tokyo geweest! Stuur maar een PM :slight_smile:

In oktober ga ik samen met mijn vriend een lang weekend naar Dublin. Nu wil hij graag ook naar Cliffs of moher nu zie ik dat er wel dagtrips zijn enzo maar mijn vriend wil liever met een huurauto erheen.
Iemand die dat ook gedaan heeft? Of is zoā€™n dagtrip goed te doen?

Ohja en we zijn nog aan het kijken waar we willen slapen dus als iemand tips heeft voor airbnb of hotels, let me know! En andere tips mag natuurlijk ook!

2 likes

Ik ben begin augustus met Railtours Ireland naar Cliffs of Moher geweest. Dit is een dagtour waarbij je dus o.a. de cliffen bezoekt. Ik vond het zelf geen aanrader. Het eerste deel is met de trein en vervolgens een stuk met een touringcar. Onze gids is gewoon de hele dag niet langer dan 10 seconden stil geweest. Mā€™n oren deden gewoon pijn aan het einde van de dag. Ook was de lunch op een vaste plek, natuurlijk allemaal afgesproken, je hebt zelf niet echt veel keuze. Wij moesten ook om 7.15 weg en waren rond 22.30 terug. Ik zou dus de volgende keer eerder met een huurauto gaan, hoewel ik hier dus geen ervaring mee heb. Je kunt er prima met de auto komen en parkeren in ieder geval, en dan heb je ook alle tijd om rond te lopen zonder dat je op een bepaalde tijd terug in de bus moet zijn!

1 like

Ik ben toevallig vorig jaar september twee weken in Japan geweest en nu voor 17 dagen in China. Allebei heel goed te doen! Ik reis met de trein. Als je specifieke vragen hebt help ik je graag verder.

Nog steeds huilen dat ik die reis heb moeten annuleren. :sob:

Ik besef me net dat ik Panama heel mooi vond. Ik heb 3 weken een rondreis gedaan door Panama en Costa Rica en het is toch Panama wat me het meeste is bijgebleven eigenlijk. Maar ik denk dat Costa Rica met de nevel en regenwouden wel vergelijkbaar is aan Panama.
Maar als je Panama al gedaan hebt, zou ik persoonlijk zelf een hele andere kant op gaan denk ikā€¦

1 like

Thanks voor je uitgebreide antwoord. We hebben besloten om met de huur auto daar heen te gaan. Waar sliep jij trouwens in Dublin?

Wij sliepen in Destiny Student New Mill, een soort campus, dus privĆ© slaapkamer met badkamer en een gedeelde woonkamer en keuken! Was prima, qua locatie niet perfect maar wel dichtbij het ov (vlakbij St Patrickā€™s Cathedral)

1 like

Dank voor het stemmen allen en de input @Puck en @Afstandsbediening20. Ik neig nu naar Colombia maar ben minder vaak in Aziƫ geweest dus Laos en omgeving is ook nog steeds een optie. To be continued!

2 likes

Ik ga in oktober heen, dus als ik mooie tips heb laat ik het weten :smiley:

1 like

Mensen die ervaring hebben met interrailen en hier hun route willen delen? Ben alvast op zoek naar inspiratie voor volgende zomer haha #jekuntnietvroeggenoegbeginnen

Is iemand hier wel eens op de Faroe eilanden geweest? Wil er ontzettend graag heen maar vraag me af of het eventueel geschikt is om alleen heen te gaan. Vluchten zijn relatief goedkoop en vervoer op/tussen de eilanden zelf kost ook bijna niks dus dat houd me niet tegen.

Jaa ik! Het was echt geweldig
En er waren ook mensen die alleen reisden dus dat ging echt prima (zeiden ze ook!)

1 like

Geen ervaring met dagtrip, wel roadtrip door Ierland. Wij huurden een auto bij BBI Travel, dat was echt goed betaalbaar. Cliffs of Moher :heart_eyes:
In Dublin sliepen we in de Rathmines (Bijou double studio) goed te doen vanuit het centrum.

1 like

Ik! Je mag me pmā€™en

Thank you. Ik ga even kijken bij dat auto verhuurbedrijf. We hebben 1 nacht bij de Cliffs of Moher geboekt en 2 nachten in Dublin. Hotels zijn daar wel echt duur :open_mouth: