Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik moet wel zeggen dat Curaçao echt mooiere stranden heeft dan Bonaire. Eigenlijk heeft Bonaire maar een paar natuurlijke stranden, de rest is opgespoten of klein, desalniettemin een heel erg mooi land en super chill.

Haha met de auto is weer een hele andere soort vakantie, ook leuk!

2 likes

Mexico?

2 likes

Ja he, haha zo fijn daar!

1 like

Ga binnenkort met m’n vriend naar Parijs. Nog nooit geweest ook al is het een hele populaire stad om naar toe te reizen dus ben heel benieuwd. Iemand tips? :slight_smile:

Slovenië is prachtig, ik ben er afgelopen juni geweest. Echt een aanrader! Je hebt van alles wat; wijnstreken, prachtige natuur (Julische Alpen), mediterraanse kust. Een collega van mij is recent naar Kroatië geweest en ze gaat er al jaren heen maar bij terugkomst zei ze dat ze niet meer wil gaan. Het is naar haar mening veel te duur en toeristisch geworden.

2 likes

Ooooh wil ik volgend jaar gaan doen! En Bosnië er ook nog bij.

1 like

Texel

1 like

Zunj!
Madeira dan? komt opeens in me op. Hoe weet ik ook niet…

1 like

Ben er zelf nog nooit geweest! dus zou niet weten hoe en wat.
Maar anders zou ik het ook niet zo 1,2,3 weten…

Scandinavie
Polen (mini rondreis)
Israël
Jordanië
Kaapverdië
of toch maar Texel

Jullie vinden vast wel iets joh!

1 like

Madeira is super mooi als je van natuur houdt! Ook die hoofstad is wel leuk om rond te lopen en er zijn wat schattige dorpjes enzo. Wel even kijken of het daar dan wel mooi weer is. En anders misschien sardinie of corsica? Maar dan zit je met dezelfde weer dilemma’s als bij kroatie. Als je mooier weer wilt misschien senegal, gambia, zanzibar, zoiets? Daar heb je volgens mij ook wel veel resorts enzo maar geen idee hoe de omgeving daar is.

1 like

Wij gaan zoals het er nu uit ziet naar Griekenland lefkas. Iemand nog tips?

Restaurants in funchal: well.com (klinkt heel fout maar is echt heel goed, we zijn er 3 dagen gaan eten omdat de eerste dag zo leuk/lekker was daar). Vooral de burger proeven, zo zo goed. Ze maken daar broodjes van aardappel (op heel Madeira) en daarop serveren ze die burgers. We kregen op onze laatste dag nog een schilderij van die mensen kado hahaha maar die hebben we maar in het hostel gelaten, had nooit in onze koffer gepast.

Jaquet is het meest sobere plekje ooit maar het zit altijd vol en de mensen zijn lief. En het eten is heel lekker, je moet wel van vis houden en van nieuwe dingen proeven want ze spreken geen Engels en sommige zeevruchten had ik echt nog nooit gezien.

A confeitaria voor desserts

Qua doen; veeel wandelen. Wandeling op Ponta de Sao lourenco vond ik echt fantastisch. Het uitzicht is daar zo overweldigend. Zwemmen in Porto Moniz. Wandeling naar die watervallen. Vanuit de bus kan je ook heel veel zien, lekker sightseeing terwijl je zit. Maar het is wel chiller om een auto te huren, wij hadden toen niet echt budget daarvoor.

Veel plezier!

Edit: ik zie nu dat je allang weer terug bent :see_no_evil::see_no_evil: hoop dat het leuk was!

Ik denk/vind zelf dat de zuid afrikaanse winter de beste tijd is. Ook voor het spotten van dieren maar ook omdat het dan niet te warm is. Dus tijdens onze zomer!
Wat je echt niet moet missen vind ik: kaapstad, stellenbosch, hermanus, drakensberg en Kruger park
Addo national park is ook heel leuk
Johannesburg zou ik overslaan

1 like

Bedankt voor de tips! Wij zijn inderdaad al terug maar misschien heeft iemand die nog heen gaat er wat aan☺️ We hebben het erg leuk gehad!

Als die niet wilt rijden kun je ook met de trein gaan.

1 like

Iemand tips voor Innsbruck? :slight_smile: ben vooral op zoek naar tips voor leuke wandelingen in de omgeving (met ov te bereiken) en dingen die je kunt doen als het slecht weer is!

Dit is echt afhankelijk van waar je precies naartoe wilt gaan. Ik zou eerst een beetje uitzoeken waar je naartoe wilt gaan en wat je belangrijk vindt, en dan kijken welke maanden het beste zijn daarvoor. De kerstvakantie zou ik ivm de drukte niet aanraden

Is China of Japan beter geschikt voor een relatief korte reis (2 weken inclusief vliegen)? Ik wil ter plekke ook nog wat natuur en historie zien… Ik weet, het is veelgevraagd!

Japan als je een groot budget hebt, anders China!

1 like

Japan is inderdaad wel duur, maar je kunt er heel efficient rondreizen met de Shinkanzen, dus voor twee weken is dat wel heel handig.

@anon45507601 Marrakesh en omgeving misschien?

1 like