Reizen / Vakantie (Deel 1)

Heeft iemand tips voor Keulen? Overnachting/eten/shoppen/bezienswaardigheden :slight_smile:

Ahh ik wil heel graag naar IJsland. Weet jij misschien of IJsland ook echt leuk is om vijf dagen naartoe te gaan? Of is dat gewoon veel te kort? Ik wil heel graag heen met mijn vriend maar langer gaat (de komende tijd) zeker niet lukken. En is het echt zo duur als iedereen zegt?

Ik was er 5 dagen! Ma - Vr, je kunt dan al heel veel doen, is genoeg rondom Reykjavik qua moois te zien.
Dit heb ik allemaal gedaan;
Golden Circle tour
Into the glacier tour (duur, wel echt unieke ervaring)
Northernlight tour
Reykjavik

Blue Lagoon was helaas voor onderhoud gesloten in de periode dat ik er was.

Volgende keer ga ik langer en wil dan rondje door heel IJsland maken.

Wat betreft de kosten, je kunt het zelf zo duur maken als je wilt. Ik vond het eigenlijk wel meevallen (het is wel duurder dan hier, ze moeten natuurlijk ā€œallesā€ importeren qua levensmiddelen)
Sidenote: ik was er solo, sliep in een hostel en had super chille tickets bij WOWair gevonden toen.

Tof! Ik zit nu gelijk naar tickets te kijken haha, in welke periode was jij gegaan?

Ben toen op 11 januari vertrokken (weet ik nog goed, omdat vriendinnetje dag ervoor is bevallen)
Overal lag sneeuw, echt wordt weer emo als ik terugdenk.

Ooooh het is zoā€™n mooi land he, niet te doen.

OkƩ ga ff opzoeken hahah!

1 like

Oh! Ik zag dat mei en september beste tijden waren, maar januari komt me veel beter uit :smile::smile:

1 like

Ik was er vorig jaar maart voor 10 dagen, hadden een campertje gehuurd en het hele eiland rondgereden (2700km gemaakt), echt wel goedkoop gedaan, veel zelf gekookt (behalve in Reykjavik), allerlei proviand van huis meegenomen, geen gletsjertours of sneeuwscootertrips en dat soort dure dingen gedaan en wij waren ā‚¬1500 pp kwijt inclusief alles.
De mooiste dingen zijn allemaal gratis, de natuur is fantastisch en kost niks, het noorderlicht zie je gratis als je op een donker plekje parkeert, maar de ā€˜normaleā€™ dingen zijn gewoon duur, een ui in de supermarkt kost ā‚¬2, een kilo kipfilet is zo ā‚¬10, dan kun je nog zulke goedkope dingen verzinnen om te eten, maar elk simpel gerecht dat je in je campertje kookt kost alsnog veel.

2 likes

Whahaha ik kan geen instant noodles meer zien na IJsland, dat was echt een beetje onze standaard budget maaltijd :joy::joy: Ik denk dat wij ook rond de 1500 euro p.p. kwijt waren. Ook rondreis over het hele eiland gedaan.
Oh ik wil wel weer terug :heart:

2 likes

Dat absoluut! :smiley:

Volgend jaar willen mijn vriend ik en ik naar Zuid Afrika en het maakt ons niet zoveel uit wanneer. Wat is nou echt de beste tijd? En welke dingen mogen we niet missen?

Ik zou wel echt een auto huren en per dag in andere dorpjes slapen en echt niet in Reykjavik blijven want dat heb je zo gezien!
Ik vond het wel erg duur en heb zelf gekookt vega want vlees is al helemaal duur. Beleg hadden we zelf meegenomen zodat we enkel brood hoefde te kopen.
Zelf heb ik gesnorkeld in Silfra, brood gebakken in laugarvatn, gletsjer beklommen en walvis tour gedaan.
Zou anders kijken voor zoā€™n auto waar je in kan slapen als je zo kort ga kan je gewoon elke dag je dag bepalen wat je gaat doen etcā€¦

Oja kwam hier zelf om te vragen of iemand tips heeft voor Griekenland. Wij houden van actieve vakanties waar wel strand ook dichtbij is. Waar we evt kunnen kanoƫn, beklimmen oid.
Wil zelf rond de 600 zitten voor vlucht en accommodatie(2pers) Iemand tips???

1 like

Oh super! Heb je nog tips voor andere wijken/straten waar ik zou kunnen kijken voor hotels? Had de chat geopend bij d-reizen, zij gaf me Bayswater als tip. Bedankt alvast!

Wie weet een leuk hotel in (de buurt van) Keulen en wie is daar sowieso bekend? Is het leuk om je daar een dag of 3 te vermaken, eventueel een keertje de stad uit naar een ander gebied?

3 dagen is wel heeel lang!

Ik ga ook met vriendinnen twee dagen naar Keulen, dus ik hou dit even in de gaten voor tips!

Bonaire? Mooi land, lekker warm, maar wel rustig en niet groot dus vooral chillen haha.

1 like

Misschien AndalusiĆ«? Zoā€™n mooie omgeving, cultuur en ook strand als je naar Malaga gaat! Verder moest ik denken aan de Kaapverdische eilanden of malta maar daar ben ik nooit geweest.

1 like

Ik hoor ook suuuuperveel positieve verhalen over Kroatiƫ! (En Sloveniƫ ook). Moeilijk moeilijk.

1 like