Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik ga over een paar dagen naar New York. Hebben jullie nog tips?

Oooh ben een paar dagen teruggekomen na 2,5 week rondreizen door IJsland. Mijn hemel, prachtig! :heart_eyes: Sommige dingen deden me zo aan Nieuw Zeeland denken. :heart: Gelukkig ā€˜ā€˜magā€™ā€™ ik daar eind februari weer naartoe :grin:

Maar damn, ik zit echt een beetje in een dip of zo :joy: Vind het helemaal niet leuk om thuis te zijn merk ik :joy:

5 likes

In Beijing vond ik het summer palace echt een onwijze aanrader! Heel fijn om even wat rustiger ergens te kunnen zijn. In Shanghai kan je heel tof uitgaan.

1 like

Zoals al gezegd werd: in Beijing het summer palace zeker doen!
En qua eten: vaak is het eten het lekkerst op plaatsen waar je zelf niet snel zou binnengaan (vaak is eten van die kleine tentjes of straatkraampjes lekkerder dan restoā€™s, al zit daar wel een grens aan: tĆ© ranzig is nooit goed :joy:)

1 like

Aaaaaah dit doet me zo goed om te lezen! Raak er zelfs geƫmotioneerd van.

Ik vertrek 2 oktober richting NZ en ben al op IJsland geweest en heb daar echt mijn hart verloren.
Kan ook niet over dat land praten zonder kippenvel te krijgen.

2 likes

Ik heb trouwens heen- en terug een stopover in Singapore (17 & 23 uur) nog tips?

Gardens of the Bay (savonds nog mooier want verlicht)
Je hoeft er niet perse op/in te gaan, is zo ook al mooi om te zien

Ik was gaan eten bij Jamieā€™s Italian omdat ik al 8 weken Aziatisch was aan het eten en snakte naar pasta :see_no_evil:

Even langs marina bay Sands wandelen

Sowieso is met de metro alles super vlot bereikbaar!

1 like

Ik ga volgende week op vakantie met vriend en hond. Lijkt ons wel leuk om naar Groot-Brittaniƫ te gaan, maar heb nog geen fijne site voor overnachtingen gevonden. We zijn natuurlijk ook wel enorm op tijd hier mee. Heeft iemand nog een leuk idee waar we naar toe kunnen? Hoeft niet per se GB al lijkt ons dat nu wel even het leukst, maar maar zo maximaal 6-8 uur rijden ofzo.

Ik noem vast veelal standaard bezienswaardigheden maar:

  • Brooklyn Bridge
  • Rockefeller Center (vond ik mooier uitzicht dan die vanaf Empire State Building, voelde daar als een veehandel qua drukte)
  • Cupcake ATM
  • Central Park
  • tripje naar Coney Island als je er tijd voor hebt
  • langs het huis van Carrie Bradshaw, vond ik wel even een grappige stop
  • Metropolitan Museum of Art
  • American Museum of National History
  • Ground Zero- monument (9/11)
  • gratis ferry naar Ellis Island voor een blik op Vrijheidsbeeld
  • Grand Central Station
  • Time Square
  • dumplings eten in China Town
  • pasta eten in Little Italy
  • rondslenteren in Chelsea Market
  • lopen over the High Line
1 like

Hahaha! Dat heb ik met NZ. Instant dolgelukkige blik in mn ogen komt dan tevoorschijn :heart_eyes:
Ik moet zeggen dat ik ook echt met tranen in mn ogen zat toen mn vliegtuig opsteeg vorige week :flushed:

Ga je wel instagrammen/instastories plaatsen binnenkort?! Ik wil meegenieten van NZ :joy:

1 like

In mei ben ik naar het lake district gegaan en dat vond ik fantastisch mooi. Wij gingen wel om te wandelen, geen idee of je dat leuk vind. Ook gingen we met de trein dus ik weet niet hoe ver het met de auto is. We hebben een meerdaagse tocht gelopen met de tent dus over de dorpjes enzo heb ik weinig te vertellen. Er liepen daar veel mensen met honden en er zijn ook genoeg routes voor dagtripjes dus wie weet is dat leuk. We zijn een nachtje in bowness-on-windermere geweest en dat was een schattig dorpje. Er waren daar heeeel veel b&bā€™s, veel stonden gewoon op booking, maar wij hebben bij eentje aangebeld en konden daar terecht.
Zelf zou ik graag een keer naar cornwall gaan, lijkt me ook fantastisch mooi. Volgend jaar gaan we denk ik een tripje naar snowdonia of peak district plannen wederom om te wandelen, mocht je dat leuk vinden kan je mss daar ook eens naar kijken. Sowieso zijn er heel veel super mooie nationale parken, misschien als je daar op googelt kom je een plek tegen die je aanspreekt. Verder ben ik met school eens rond Oxford geweest voor een weekje, we zijn toen naar oxford, bath, canterbury, de cotswolds, etc geweest. Vond ik toen ook erg leuk!

Dankjewel! Ik ga even kijken of hier nog wat tussen zit dat ik eerder niet had opgeschreven

O ja en als je kans hebt om een stand up comedy avond bij te wonen: doen! Vond ik erg leuk.

1 like

Sowiesooooo!!! :grin:

1 like

Yay!! :grin::grin::grin:

1 like

Wij zijn net terug van onze vakantie naar Tenerife, maar zitten nu alweer te kijken naar een stedentripje naar Londen vlak voor de kerst. Ik zag dat er hier al een aantal tips waren gegeven voor Londen, maar in welke buurt is het het meest gunstig om een hotel te vinden als je voornamelijk gaat voor kerstinkopen? Ik zag onder andere dit hotel voor een redelijke prijs, maar heb geen idee of het gunstig gelegen is en of het een goed hotel is. En is 3 dagen lang genoeg of is 4 dagen meer aan te raden? Ook twijfelen we tussen reizen met de trein of het vliegtuig. Er zit nog aardig verschil in reistijd en prijs als ik het zo zie. Wat raden jullie aan? Als we met het vliegtuig gaan, is het dan handiger te kiezen voor Heathrow of London City? En heeft iemand verder nog tips? Leuke restaurantjes of winkeltjes die we niet mogen missen, etc.

Ja! Als ik vanaaf tijd heb zal ik er oven voor zitten

1 like

Iemand tips voor Corfu? Ik ga er in september 10 dagen naar toe. We willen een scooter huren en het eiland over crossen. Wat mogen we niey missen? Oh en we verblijven in Gouvia.

Ohh Londen met kerst is echt mijn lievelings! Ik zit nu nog wel in de zomer stemming maar je maakt me wel enthousiast ook weer naar vluchten te gaan kijken haha.

Kensington (waar het hotel in je link ligt) is een prima wijk om te verblijven, vooral met kerst eigenlijk omdat er veel dure huizen staan en dure winkels zitten met dus ook mooie kerstversiering :wink: Het metrostation dat het dichtst bij zit is High Street Kensington zie ik, en vanuit daar kun je ook met maar 1x overstappen makkelijk in Notting Hill / Oxford Circus / Piccadilly Circus komen! Voornaamste plekken waar de winkels zitten eigenlijk. (Sowieso handig even de metro kaart te bekijken qua locatie!) Ook zit je hotel redelijk in de buurt van Harrods etc en ook het National History Museum wat altijd heel leuk is omdat ze er met kerst een grote schaatsbaan hebben :slight_smile:

Zal later nog even terugkomen op je vragen en andere Londen kerst tips haha hopelijk kun je hier al wat mee!

1 like

Iemand hier weleens naar Wit-Rusland geweest? Ik ga in november anderhalve week de natuur in daar.

En misschien nog iets doms maar ik moet dus een visum aanvragen, maar ik heb echt geen idee hoe :sweat_smile: Moet ik helemaal naar Den Haag daarvoor?