Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja ik ook met Stray! Maar vertrek 10/10 pas met de bus.

Misschien kunnen we in auckland en omgeving nog iets ondernemen dan? Ben er toch tussen 4/10-10/10

1 like

Lijkt me leuk (en stiekem ook wel een beetje eng haha :see_no_evil:)!

Misschien komen we elkaar onderweg dan ook nog wel eens tegen, ik ben sowieso van plan om rustig te reizen en af en toe een paar dagen wat langer ergens te blijven. Heb toch alle tijd. Maar ik weet niet hoe het zit met de bussen van Stray, of alle soorten ‘passes’ in dezelfde bus zitten of dat dat nog wordt onderverdeeld ofzo.

1 like

Een van mijn favoriete vakantieplekken! Menton en Antibes vond ik heel leuke plaatsen! Eze en Roqbrune zijn middeleeuwse dorpjes. Ook erg leuk om doorheen te lopen. Gorges du Verdon vond ik zeker de lange autorit waard. Echt prachtig!
En mijn lievelings is St Tropez. Zo’n leuke plaats!

2 likes

Hihi snap ik! Heb in Kopenhagen met @Flopsyunicorn gemeet, was echt super gezellig! En ben in Praag bij @Indolence geweest :slight_smile:
Dus ik heb m’n “ontgroening” qua meeten al gehad.

3 likes

@Oprah is echt onwijs gezellig om mee op pad te gaan! We hebben die 4 dagen best een hoop samen bezocht en gedaan. En ik heb niet 1 keer een moment gehad dat ik dacht shit, zij weer :joy:

5 likes

Dankje!! Dat zijn precies de plaatsen waar we nog over twijfelden

1 like

Heeft er iemand toevallig tips voor Ibiza? Ik ben hier nu een week met familie en heb vlak voor vertrek spontaan nog een week bijgeboekt met mijn vriend haha. Dus ben hier ineens langer dan verwacht en wil dan wel wat meer dingen gaan ondernemen! We willen sowieso een avond naar Ushuaïa gaan en gaan naar las dalias, maar willen ook graag nog leuke strandjes enzo bezoeken dus als iemand daar tips voor heeft? Of eettentjes waar je echt naar toe moet?

Ik wil graag een weekendje naar Duitsland. Heeft iemand tips qua (rustige/groene) omgeving? Ik las hier over Heidelberg, maar dat vind ik iets te ver voor een weekend. Ik wil maximaal 3 uur rijden, maar woon wel aan de Duitse grens, dus hoef niet eerst heel Nederland nog door.

Haha, ik kwam hier precies hetzelfde vragen. Weet je inmiddels al iets?

Hoe ver is Trier/Luxemburg vanaf jou? Daar heb je veel mooie natuur en mooie wandelroutes, grotten etc die je kunt bezoeken en vooral luxemburg is ook een leuke stad qua musea enzo :slight_smile:

1 like

Daar had ik ook naar gekeken inderdaad! Het leek me heel mooi. Alleen is dat nog ruim 4 uur rijden en dat vind ik een beetje lang voor een kort weekend.

@Eifoon Ik heb nog niets gevonden. Ik zat te denken aan Winterberg, maar daar twijfel ik nog over. Ik wil graag ergens in oktober gaan, dus ik heb nog even

Ik vind het Eifel gebied erg mooi, vlakbij de grens met Luxemburg (wat Merel ook zegt), kun je prachtig wandelen en Luxemburg/Trier zijn leuke steden om te bezoeken :slight_smile:

1 like

Ik ga in november met m’n vriend ongeveer vijf weken naar Zuid-Afrika & Namibië! Nog tips voor must do’s, must sees of mooie routes? We vliegen heen en terug op Kaapstad en willen een auto met tent huren

1 like

Super gaaf!! Voor Kaapstad:

  • Secret Gin Bar
  • Lions Head beklimmen
  • Robben Eiland hoort erbij maar vond ik tegenvallen.
  • V&A waterfront heb je winkelcentrum en food hallen. Leuk voor lunch/koffie
  • Township tour en distrixt six museum is aanrader
  • Bo Kaap, dat is die wijk met gekleurde huisjes
  • restaurant Chefs Warehouse
  • naar kaap de goede hoop via Chapmans Peak, hele mooie weg! Überhaupt bijna elke weg is prachtig. Wij hebben heel stuk van de Garden Route gedaan.
  • Babylonstoren, dit is een landgoed met een moestuin, restaurants, bakkerij, kaaswinkel echt alles. Kan het niet goed uitleggen maar ik vond t heel leuk.
  • Potluck Club, restaurant. Zelf niet geweest omdat het vol zat maar had ik wel graag heen willen gaan.
  • Stellenbosch en Franschoek zeker heengaan. Wijn proeverijen maar je hebt er ook wijnhuizen die andere proeverijen hebben; kaas, gin, bier! Spice route heet die met allerlei proeverijen.

Laat even weten waar jullie verder heen gaan in ZA dan heb ik daar wellicht ook tips:-)

Tips voor Namibië ben ik ook benieuwd naar, wil ik volgend jaar graag heen.

1 like

Ik wil volgende week een paar dagen in Duitsland gaan kamperen met een tentje. De weersverwachting is dat het overdag 20 graden wordt en 's nachts 8… Ik heb nog nooit gekampeerd dus ik weet niet of dit eigenlijk te koud is? Het blijft als het goed is wel droog. Wat denken jullie?

Dat is goed te doen! Waar ga je heen in Duitsland?

Dat het droog is scheelt al heel erg! Overdag zal de temperatuur niet zo’n probleem zijn, maar 8 graden ‘s nachts is wel behoorlijk fris. Ik weet niet wat je voor een slaapzak hebt? Een (donzen) mummieslaapzak is bv al veel warmer. Verder veel laagjes meenemen, een dikke trui, dikke sokken en legging om in te slapen. Een extra laagje onder je matje kan ook veel helpen! Als je je goed voorbereid, en ‘s avonds niet te veel drinkt zodat je er ‘s nachts niet uit hoeft, is het denk ik goed te doen!

Mooi! We gaan eerst naar Berlijn en dan op de terugweg naar De Harz.

1 like

Bedankt! Het klinkt zo ergens ook wel extra gezellig ofzo haha.

Iemand nog hotspots/tips voor één van de volgende plekken in China: Beijing, Pingyao, Chengdu, Xi’an, Guilin of Shanghai?

Ik ga volgende week al! :smile: