Reizen / Vakantie (Deel 1)

Heb je nog leuke tips voor Montepulciano? Wij vertrekken morgen!

1 like

@Limoncello @Nebula Ik ben drie jaar geleden nog op Madeira geweest, maar ze rijden er (tegenwoordig?!) gewoon rechts! Echt een leuk en mooi eiland, vond het veel leuker dan de Canarische Eilanden, ook omdat Funchal veel authentieker is dan die kustplaatsen op de Canarische Eilanden.

2 likes

Ik weet niet of weekendjes weg hier ook horen of in een ander topic? Wij willen volgende week een lang weekend weg, maar niet te ver rijden (max. 3-4 uur vanuit zuiden van het land). Twijfelen of over een leuke stad (bijv Antwerpen) of mooi natuurgebied (bijv Ardennen, Eifel). Iemand een leuke tip? Vrij brede vraag haha maar alles is welkom!

Ik ben deze zomer een midweek in het Müllerthalgebied (Luxemburg) geweest. Het is een prachtig natuurgebied om te wandelen en het is binnen een paar uur te bereiken. In mijn ogen echt een aanrader, ik zou zo weer gaan.

2 likes

Ik ben vorige week in Duitsland geweest, omgeving Saarbrucken, vond het erg mooi en goed te doen voor een midweek.

1 like

Wij zijn net terug van twee weken Madeira. Het was echt geweldig. Prachtige natuur, wij hiken veel meer ook als je minder ervaring hebt zijn er super mooi makkelijke wandelingen. De mensen zijn echt ontzettend lief en ja wij hebben echt mega genoten.

Je kan heel makkelijk het hele eiland door rijden want de hoofdwegen zijn heel goed. Het leukste is natuurlijk om van de hoofdwegen af te gaan en daarom hebben wij op drie plekken op het eiland geslapen maar het is absoluut prima vanaf 1 plek te doen. Calheta is heel toeristisch en daar houden wij niet zoveel van dus we zijn op wat kleinere plekken verbleven maar het is net waar je voorkeur ligt.

Casas de levada is echt prachtig om te verblijven met deze adembenemende zonsondergang elke dag

Foto

Qua natuur vond ik het noorden het mooiste daar zijn ook verschillende leuke plekken om te verblijven en veel wandelingen dichtbij dus makkelijke plek om rest van eland te verkennen

Wij verbleven daar in pestana quinta do arco en dan wel het oude gedeelte van het park. Ligt super mooi in de natuur tussen de planten en bloemen. Prachtig zwembad die je maar met een paar mensen deelt. Echt een aanrader ook

9 likes

Daar zijn wij vorig jaar in de herfst geweest, echt prachtig ja! Was echt verrast.

1 like

Oke dankje, ken ik nog niet dus ga het opzoeken! Klinkt goed🤗

Ik zeg ook gelijk Luxemburg, vond dat echt zo verrassend leuk en mooi allemaal! Die kastelen enzo! :heart_eyes: En je rijdt er super makkelijk naar toe. Het is klein en overzichtelijk en je kunt in een paar dagen vanalles zien en doen!

3 likes

Het is een rustig dorpje met mooie zichten, wij hebben een halve dag in het historisch centrum doorgebracht en gewandeld en verbleven in Chianciano
Iets drinken met een prachtig uitzicht kan in Caffe Poliziano. Op weg naar het Grande Piazza is er een restaurant met een mooie binnentuin en daar moet je niet eten. Echt de slechtste maaltijd hier in Italië.
Lekker eten kan bij Ristorante Alessandro in Chianciano.

1 like

Vooral veel Montepulciano d’Abruzzo drinken. Mijn favoriete wijn.

2 likes

Thanks voor de leuke tips!

1 like

Jaaa heerlijk, staat op de planning :grinning:

2 likes

Wat is een leuke locatie voor een korte citytrip in Europa van zo’n 4-5 dagen rond deze tijd? We vertrekken vanuit België. Ik denk dat we het liefste naar Frankrijk of Duitsland gaan. Zonder het vliegtuig te nemen en ook geen auto.

1 like

Berlijn, Bordeaux, London, Parijs, Antwerpen (bijna alles in Duitsland, België en (Noord-)Frankrijk sowieso) kun je allemaal met de trein redelijk makkelijk en snel (<8 uur) bereiken. Wat langer is bijvoorbeeld Kopenhagen, of zelfs Turijn (ca. 11 uur). Of de nachttrein naar Wenen, lijkt me ook een toffe reis!

3 likes

Berlijn vond ik heel tof! Hamburg is ook leuk en een stukje dichterbij nog! Londen is ook vet, maar ik weet eigenlijk niet hoe realistisch dat nu is qua covid.

2 likes

@kika @lisaanna thanks! Ik denk dat we nu vooral naar Frankrijk of Duitsland kijken, dat lijkt ons het makkelijkste gezien het nogal last minute is en we niet zoveel tijd hebben. Ik ben zelf van België trouwens dus dat valt al af.

Wenen leek ons ook fantastisch, maar ik denk dat we met de lange treinrit dan liever wat meer tijd ervoor nemen.

Dan is Groningen misschien ook wel een leuke optie? Vind ik als Nederlander iig een hele leuke stad

1 like

Naar Wenen is een nightjet! Volgens mij kun je opstappen in Amsterdam of in Utrecht. Dus als je geen bezwaar hebt tegen een nachtje in de trein slapen is dat juist een heel snelle optie :slight_smile:
Vanaf daar zijn er heel snelle verbindingen naar bijvoorbeeld Bratislava en Budapest, dus kun je zelfs daar nog een dag meepakken.

Edit: lees nu dat je in België woont, dan is het misschien wel ver inderdaad :sweat_smile: ik vond Luxemburg ook leuk!

2 likes

Samen met een vriendin wil ik binnenkort naar Boedapest. Heeft iemand tips?:grin: