Ik zag dus een bekende op een super lekkere zon-en-strandvakantie in Albanië! Verwacht je ook niet, maar deed mij aan Kroatië denken.
Ik ben niet in Tivat geweest maar toen ik wat jonger was in een andere plaats in Montenegro, ik ben vaker in Kroatie geweest. Dit jaar heb ik ook veel gelezen over Montenegro en Kroatie om te vergelijken en ik zou toch voor Kroatie kiezen omdat ik denk dat de stranden en het water daar mooier zijn. Welke plek had je in gedachte voor Kroatie?
Ooow dat lijkt me ook wel wat hoor Albanië!!
@Katie
Ja dan wordt het al snel de “bekende” plaatsen in Kroatië zoals Split, Hvar etc etc.
Tivat zag er echt prachtig uit dus was weer meteen in love.
Klopt, ik was er deze zomer en is stukken drukker maar toch ligt het alsnog vind ik erg aan de plekken waar je heen gaat. Zo vond ik zelf veel plekken in Istrie echt te druk, maar bepaalde eilanden juist helemaal niet en juist zo prachtig! Super helder en mooi water, mooie natuur, lekker eten en fijne sfeertjes. Hier wat tips; KROATIE | 10 x de mooiste (nog) onontdekte plekjes van Kroatië - TNL
We zijn onderweg naar Rome voor twee nachtjes en rijden dan naar Piemonte voor Barolo.
Als jullie eettips hebben, shoot!
Ik raad Albanië heel erg aan! Goedkoop, geen massa-toerisme en heel kind-vriendelijk! Vooral Sarande en de plekken eromheen zijn prachtig
Haha, wij zijn tegelijk in Rome dan. We zijn net toegekomen en blijven hier 5 dagen.
Ik volg even voor de eettips
Oh ga je wat wijnen meenemen? Echt leuk om een aantal flessen te kopen en zeker 10 jaar te bewaren.
Wij hebben heerlijk geluncht bij Toto en gaan morgenavond bij SantoPalata. Vandaag 20.000 stappen gezet, Rome blijft een prachtige stad.
Het plan is om de auto vol te steken met onze favorieten. We drinken heel graag Barolo
Heeft iemand tips voor Madeira? Wij twijfelen om er in oktober naar toe te gaan! Is het makkelijk om op het eiland rond te rijden? Het lijkt niet zo groot.
En wat is een handige plaats op Madeira om een hotel te zoeken? We zagen nu iets in Calheta.
Hele random vraag, maar heeft iemand tips in de richting van noord Griekenland? Ik ben nu in Ioannina en vlieg over een paar dagen terug vanaf Thessaloniki en zijn op zoek naar iets wat nog leuk is om tussendoor te bezoeken!
Nou ik kom daar net vandaan haha! Je gaat zeker al naar Meteora? Dat was echt het hoogtepunt van onze vakantie, echt prachtig! Je kunt de Holy Trinity Trail lopen, dan loop je vanaf het dorpje de berg op naar een van de kloosters
Erna zijn we doorgereden naar Naousa, een wijnregio waar je wijnproeverijen kan doen in een van de wijngaarden en er is ook een groot en heel rustig park waar je lekker kan chillen en je je net gekochte wijn op kan drinken.
Edessa is een plaatsje met mega watervallen, vond ik vet om te zien (en gratis te bezoeken). Wij zijn erna nog naar de grens gegaan naar de Pozar Baths, een plek waar bronwater op natuurlijke wijze verwarmd wordt en daar kun je een beetje badderen in natuurbadjes. Vond ik ook heel leuk want je zat tussen de Grieken en je kon daar ook onder een waterval staan wat ook wel lachen was.
Ga ijs eten bij Gelato San Lorenzo: beste ijs dat we gegeten hebben!
Wij hebben begin oktober 2 weken vakantie en zit stiekem toch een beetje rond te kijken voor een vakantie in het buitenland (eigenlijk wilden we niet weg of alleen binnen nl). Wat zijn aanraders voor kindvriendelijke plekken in Europa die zonzeker zijn in oktober? Zit te kijken naar Tenerife en Portugal.
Thanks!! Ik ga er even naar kijken, Meteora willen we in elk geval heen ja!
Heeft iemand nog een handig iets om reisdocumenten (lees: geprinte A4’tjes) gemakkelijk mee te nemen en snel bij de hand te hebben? Ik doe ze meestal in een insteekhoes, maar dan is het nog altijd een gekut, als je net blaadje 4 en 5 van 12 eruit moet vissen.
Ik vind zelf deze heel fijn! Het idee is een beetje hetzelfde als een insteekhoes, maar je kan er vanaf de bovenkant gewoon tussen bladeren en het snel eruit halen. En het vouwt gelijk mooi in drieën.
Heeft iemand hier aanraders voor een Airbnb in Kopenhagen voor vier volwassenen? Ik ben wat aan het rondkijken maar het wordt de eerste keer Airbnb dus tips zijn welkom.
Tenerife en Portugal lijken me ideaal! Ik ben net terug uit Spanje (andalusie/almeria) en volgens mij is het daar in oktober ook nog lekker (nu was t 35 graden smiddags).
Wij zaten in de middle of nowhere in een appartement met privé zwembad en dat vind ik mega chill (maar de volgende keer wil ik het combineren met all inclusive want dat lijkt me nog chiller). Uurtje rijden van mega mooie stranden (cabo de gata).
@Nebula ik ben 13 jaar geleden op madeira geweest op veldwerk en het is wel echt een mooi eiland. Ze rijden er wel links en het is vrij berg achtig maar ook gewoon toeristisch dus ik denk prima te doen (wij werden overal heengereden). Wij verbleven toen gewoon in de stad