Post aangepast: Hier ben ik weer! Gezien de treinreizen toch wat duurder zijn dan verwacht kijk ik nu naar bestemmingen met FlixBus. Ik hou niet zo van de bus maar hier hoor ik wel veel goede ervaringen over en het klinkt wel comfortabel. Alleen welke bestemming dus… Berlijn en Parijs zijn wat ‘cliche’ maar anderzijds hebben mijn partner en ik het nooit samen gedaan dus misschien toch een optie. Wat zijn nog andere leuke plekken waar FlixBus heengaat?
Kan je wat meer over Luxemburg vertellen? Ik weet eigenlijk niets over wat er daar te doen en zien valt.
Flixbus naar Berlijn is echt prima te doen!
Ik ben ook naar Frankfurt met de flixbus geweest maar vond die stad niet zo leuk.
Ik ben niet @Biscotti, maar ik ben vorig jaar in Luxemburg geweest en vond het heel leuk! Veel kastelen om te bezoeken, klein/compact land waar je leuk doorheen kunt rijden, dagje hoofdstad is ook echt aan te raden en je kunt prachtig wandelen in het Mullerthal. Ik had veel van mijn tips hier vandaan: The Official Travel Guide of Luxembourg - Visit Luxembourg
Luxemburg land vind ik heel leuk, veel mooie natuur en schattige dorpen/steden (en gratis OV). Maar Luxemburg stad zou ik me echt niet langer dan 2 dagen kunnen vermaken dus voor alleen een citytrip misschien iets minder geschikt
Zijn er nog restaurants/tips/uitjes die ik echt niet mag missen in en rond de Ardennen? Liefst tips omtrent eten maar andere dingen zijn ook goed!
hallooooo, wat dacht je van zelf je vis vangen
Iemand eigen tips voor accomodatie voor 6-8 mensen in de Ardennen? Hoeft niet heeel luxe te zijn, als er maar lekkere bedden zijn en hygienisch.
Ooo die is veel geboekt al! Wij gaan 5 dagen in mei. Weet niet waar nog, eigenlijk geen specifieke voorkeur. Dus als iemand meer tips heeft, alles is welkom
Thanks voor al je tips!! Heb even screenshot gemaakt haha. We vinden een week wel erg kort en helaas zit ik aan de schoolvakanties vast (werk in het onderwijs) dus we hebben besloten Madeira vooruit te schuiven en gaan nu in de herfstvakantie naar Lissabon!
Dus wie daar tips voor heeft? Heb vlogs Bonnie al gezien haha.
Ik zit nu al een week op verschillende campings in Italië en elllllke nacht is het weer raak: blaffende honden die elkaar helemaal opjutten Echt elk uur in de nacht beginnen ze weer. ik draag al oordopjes maar soms zijn ze zo dichtbij dat ik er alsnog wakker van word. Hebben jullie ook zo’n ervaring met kamperen hier? Kan me dat van vroeger met m’n ouders helemaal niet herinneren
Ik ben een keer van Antwerpen naar Parijs gegaan met de FlixBus met mijn toenmalige vriend. En daar waren we beiden niet zo tevreden mee, de rit duurde echt een stuk langer en had meerdere keren vertraging en kwam later aan (hier krijg je dan wel een sms/appje over maar vaak pas een tijdje nadat je eigenlijk zou vertrekken). Ook moesten we een keer met zijn allen de bus uit en werden we door de douane gecheckt en moesten we allemaal op een rijtje gaan staan. Dat voelde niet zo prettig. Toen we terug naar Amsterdam gingen hebben we de Oui bus genomen, dat was wel een fijne ervaring! Deze doet ook nachtritten en we hadden een leuke chauffeur die lekker doorreed. Bij ‘onze’ FlixBus was de gehele rit de deur van de wc op slot waardoor we dus alleen konden plassen bij tussenstops die de chauffeur maakte (maar 1 keer in een rit van 5+ uur op een warme zomerdag, lol).
Weet niet of je ook tips zoekt om te eten in Lissabon maar ik heb een lijstje van mijn favoriete plekjes van vorig jaar in Lissabon. Heb hem even aangepast want zag dat sommige restaurants inmiddels door covid permanent zijn gesloten, heb hem even in een spoiler gezet
Samenvatting
L’Éclair → naam zegt het al een beetje: hier kun je eclairs halen. Allemaal super mooi en echt van Franse kwaliteit. Ook goede koffie hebben ze hier.
Sorbettino → hier kun je ijsjes halen en ze hebben ook veel vegan opties. Echt één van de beste ijsjes die ik gehad heb, en neem vooral de walnoot. Midden in het centrum dus kun je daarna even op het pleintje om de hoek zitten of lekker door de stad wandelen.
Zenith → hier kun je de hele dag door ontbijten en lunchen (met cocktails als je wil). Super vriendelijk personeel en fijn plekje om binnen te zitten. Kaart is niet heel vernieuwend maar wel fijn: pannenkoekjes, bagels, avocado toast etc.
Farès → van buiten zit deze plek er niet heel aantrekkelijk uit maar dit is zo’n leuke plek! Ontzettende leuke sfeer hangt hier met gezellig personeel en een leuke mix van locals en reizigers. Ze hebben gerechten uit de Midden-Oosterse keuken. Mijn aanraders zijn de hummus (echt één van de betere) en de gepofte zoete aardappel met sour cream en rode peper. Ze hebben ook fijne soorten wijn op de kaart staan, wel kan het zo zijn dat je ineens shotjes doet met de medewerkers achter de bar haha.
Nicolau → voor ontbijt/lunch kun je hier de hele dag terecht. Super leuk interieur en een heel gezellig plekje om te zitten, ze hebben ook een fijn terras! Pannenkoekjes, eggs benedict, salades en bowls, soepen, toast etc.
Boa-Bao → hier liep ik per toeval tegenaan toen een ander restaurant vol bleek te zitten en zeker geen spijt van. Ze hebben een groot terras maar ook binnen hebben ze ruimte genoeg om te eten. Hier hebben ze allerlei Aziatische gerechten: van Thaise curry tot dim sum en bao buns. Vooral de dim sum en buns zijn hier een aanrader!
A Obra → buiten het centrum verstopt in een smal straatje dus de kans groot dat je der een keer of twee voorbijloopt. Maar zeker naar binnen gaan want hier kun je heerlijk dineren. Het is heel knus maar helaas ook weinig zitplek dus zou wat eerder of later op de avond gaan. Verassende gerechten en combinaties, en al helemaal voor de prijs!
Ook veel opties voor vega/vegan.
The Mill → in hetzelfde straatje als Zenith en Nicolau. Fijne plek voor ontbijt/brunch/lunch, zit op een wat rustiger plekje van de stad i.t.t Z&N. Ideaal om rustig een kop koffie te drinken en te eten.
Het geroosterde bananenbrood met mascarpone en fruit compote is mijn favoriet hier.
En als je nog tijd hebt/niet al vol zit is het misschien ook leuk om de food hallen van Lissabon te bezoeken. Time Out market, vooral de curry is heel lekker hier. Heb hier gegeten met wat mede reizigers die ik tegenkwam tijdens mijn trip en die waren ook heel tevreden over de visgerichten hier. Weet niet hoe het nu zit met corona en eventuele maximale aantallen van bezoekers overigens.
En natuurlijk pastel de nata halen maar dat lijkt me vanzelfsprekend Ik heb ze overigens gewoon gehaald bij Manteigaria (officieel dus niet de echte echte maar bon).
Wij twijfelen tussen Istanbul of Athene voor onze volgende stedentrip. Ervaringen met beiden? Ze lijken me beiden super mooi en prima om een lang weekend door te brengen!
Yes dankzij @Petitfour reisadvies voor Canada opgezocht en blijkbaar is dat nu open voor volledig gevacineerden
Vet leuk om te gaan plannen
Haha, dat denk ik ook.
Ik heb tijdens het scrollen waarschijnlijk die smiley per ongeluk aangeraakt
Haha kan gebeuren!
Is iemand wel eens in Zürich geweest? Ik moet daar binnenkort heen voor werk en ik heb een dagje om in te vullen voor mezelf! Ik ben opzoek naar leuke tips/bezienswaardigheden/restaurantjes die makkelijk zijn om in 1 dag te doen.
Zo gaaf!! Wij laten hier bij restaurants etc alleen ons gele vaccinatieboekje zien en dat is helemaal prima (internationale QR code ook hoor). Verder verliep de reis ook heel soepel en je merkt echt dat ze hier weer blij zijn om toeristen te zien!