Reizen / Vakantie (Deel 1)

Thanks! Klinkt goed :blush: Zijn jullie op eigen houtje naar Krka gegaan of met een excursie? Ik twijfel ook een beetje door het mega toeristische, maar aan de andere kant lijkt het me supermooi! Oh en hebben jullie een auto gehuurd in Split of alles met het openbaar vervoer gedaan?

Thanks voor de tips! :hugs:

Met een excursie. Wat op zich heel goed geregeld was! Het is alleen gewoon ontzettend druk in dat park.

En in Split zelf hebben we eigenlijk alles gelopen. Naar Hvar zijn we met de ferry gegaan. Je hebt twee soorten; de catamaran doet er ruim een uur over, maar gaat maar tot 16u terug en de grote ferry waar ook auto’s op kunnen doet er ruim twee uur over, maar gaat nog om 20u en 23u.

1 like

Wij hebben vanuit Split een dagtour naar Mostar en de Kravice watervallen gedaan. Was erg leuk!
Bij Split in de buurt liggen Romeinse ruïnes. Salona heet het. Vonden wij erg leuk om te zien.
In het begin van het Marjan park is een leuk restaurantje waar je uitzicht hebt over de stad. Vidilica.

1 like

De groene grot was echt de moeite waard.

2 likes

Eens met @CTFxC. Verder vond ik de markt op zondag in het stadje Teguise erg leuk. Als je een auto huurt, is het het ook zeker waard om richting de vulkanen te rijden (kan eventueel ook met een tour als je geen auto huurt). Het is wel aan te raden om dat al vroeg te doen, want vanaf eind van de ochtend wordt het enorm druk. Verder ben ik nog bij een leuke wijngaard geweest, maar daar weet ik de naam zo niet meer van (heb je lekker veel aan, sorry :stuck_out_tongue:). In welke stad verblijf je?

1 like

Petit Palace Plaza del Carmen.

Geen super grote kamers maar wel centraal gelegen! Ik weet het niet meer zeker maar ontbijt was volgens mij niet heel bijzonder. Vlakbij zit ‘100 montaditos’ (ze hebben meerdere vestigingen in heel Spanje) waar je broodjes kan halen voor €1 à €2 per stuk. Daar gingen wij elke dag ontbijten. Op woensdag en zondag is alles €1 maar die andere dagen dus ook niet duur!

1 like

Fortress of Klis is een heel gaaf vervallen fort net buiten split, dat vond ik echt geweldig. Kun je combineren met salona zoals iemand anders ook zei.

1 like

Thanks voor je reactie! We verblijven vlakbij Teguise dus die markt gaan we zeker bezoeken. Gaan geen auto huren maar ga eens kijken wat er mogelijk is qua tour. En de groene grot staat ook genoteerd!

1 like

Nog 56 dagen tot m’n reis naar NIEUW FUCKING ZEELAND

7 likes

Ah oke, moet je reserveren voor die ferry’s?

Nee, je kunt op de pier dezelfde dag een ticket halen. Of vooraf kan ook wel denk ik. Voor de catamaran hadden we een ticket met een tijdstip (er is een bepaald aantal zitplaatsen) en met de grote ferry konden we terug wanneer we wilden.

1 like

Ik ga in september voor twee weken naar Zuid-Korea. Ik wil dan naar Seoul - Busan - Jeju island.

Heeft er iemand tips?

Ik ga op de terugweg vanuit Berlijn een paar dagen kamperen in de Harz! Is iemand daar ooit geweest en heeft iemand tips?

YESSSS ik tel ook al af! Nog 54 :smiley:

Waaaar ga je heen?

Ook Nieuw Zeeland! Van 1 oktober t/m 5 december ben ik daar (nou ja, ik vertrek de 1e maar kom de 3e pas aan :sweat_smile:) en daarna doe ik nog een weekje Sydney voor ik weer naar huis ga.

1 like

Ooooh dat meen je niet!
Ik kom 4/10 aan in NZ en vlieg 1/11 naar Sydney.

Ga je helemaal zelf rondtrekken of?

Ik ga rondreizen met de Stray-bus, blijf eerst een paar dagen in Auckland om even bij te tanken van die lange reis en ga de 8e dan weg. Heb wel nagedacht over het huren/kopen van een camper ofzo, maar vond dat niet zo chill omdat ik alleen reis.

Wat zijn jouw plannen, ook een busreis?

Heeft iemand tips voor omgeving Nice? We willen sowieso naar Monaco en Cannes, welke plaatsen zijn nog meer de moeite waard of juist niet?