Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wij zijn nog tot de 10e in Montepulciano en hebben dan nog tot de 14e niets gepland. Ik wilde naar Rome voor carbonara en love de stad, alleen kan het ook slimmer zijn om al meer naar het noorden te reizen en we dachten aan de Barolo-wijnstreek of Milaan.
Dus mijn vraag aan jullie is: waar moeten we naartoe?

• Rome
  • Barolo-wijnstreek
  • Milaan

0 stemmers

1 like

Oh en conclusie van deze reis door Toscane: we vinden Toscaanse wijn helemaal niet lekker :grimacing::sweat_smile:

3 likes

Oh ik wou dat ik kon helpen maar het is bijna 4 jaar geleden en ik heb niks bijgehouden van waar ik ben geweest :sweat_smile: maar alleszins veel plezier, het is een heel mooie stad en aangenaam om in rond te wandelen :blush:
Edit: zie dat je al goede tips hebt gekregen haha!

Ik stem voor de wijnstreek omdat ik Rome ook heel geschikt vind voor een (lang) weekend weg een andere keer. Maar het is wel echt een mooie stad!

1 like

Ontbijten/ brunchen bij Zenith!

1 like

Ik ken de wijnstreek niet dus durf daar niks over te zeggen, maar zie dat Genua vanaf daar goed te bereiken is als ik het goed heb. Ook een hele leuke stad! Mocht de wijn in Barolo ook tegenvallen :wink:

@Wonderland Hierbij mijn vriendelijke herinnering dat jij nog vakantietips met me wilde delen :smiley:

2 likes

We houden van Barolo en Amarone, zijn totaal anders dan de Chianti’s die we hier hebben gehad.
We gaan het nog even aankijken, merci voor de tip

Ja, vaak geboekt. Gewoon goed en betrouwbaar, ANVR/SGR aangesloten.
Het is wel een verzameling van de bekende touroperators, dus het loont soms wel om nog even verder te kijken.

1 like

Heeft iemand ervaring met reizen in de Balkan met alleen trein/bus? Is dat een beetje goed te doen? Of is het beter met een auto?

Ik heb deze winter waarschijnlijk een volledige maand niks te doen en zit er aan te denken om daar rond te gaan reizen. Ik wil heel graag die trein van Bar naar Belgrado nemen (geen idee welke stops alleen tussendoor nog) en verder een beetje rond reizen door Bosnië, Servië en Montenegro. Ik ben alleen niet zo’n held met autorijden dus vind het niet zo’n fijn idee om daar rond te gaan rijden met de auto.

Ik heb tussen en in verschillende landen gereisd zonder auto en vond dat eigenlijk altijd wel prima te doen. Wel voornamelijk met bus gereisd en minder met trein, het is vaak wel even uitzoeken hoe en wat maar kon vrijwel overal wel komen. Zeker tussen steden en grotere toeristische plekken. En er zijn ook vaak taxi’s en die kosten over het algemeen geen drol dus voor kleinere stukken kun je die ook prima gebruiken voor plekken waar geen bus rijdt bijvoorbeeld.

1 like

Superleuk dat je daarheen wil! Ik heb daar ook meermaals zonder auto gereisd en heb voornamelijk de bus genomen en af en toe gelift. Dat ging prima. Een taxi voor een laatste stukje is ook een optie inderdaad, zoals @Lemongrab zegt. Of een hele lange wandeling maken, of een fiets lenen/huren of zo kan ook weleens.

1 like

Auto in Bosnië is prima te doen als je niet te diep de berggebieden ingaat. Alleen reizen gaat ook goed op de Balkan, je wordt gewoon met rust gelaten.

1 like

iemand die al eens half november in egypte geweest is? m’n vriend en ik willen graag in november een weekje naar hurghada en zijn een beetje op zoek naar ervaringen qua weer! als ik het zo lees is het nog rond de 25 graden, veel zon en 's nachts koel. collega heeft een keer pech gehad en probeert het nu uit m’n hoofd te praten :joy:

Ik ben in 2018 een keer rond 26 oktober geweest, prima weer hoor! Toevallig ook in Hurghada.
Wat had jouw collega voor weer dan?

1 like

Auto rijden in Servië is ook goed te doen alleen in Belgrado kunnen ze nogal gek rijden. Wat betreft bussen is het ook betrouwbaar en ook te doen. Als jij je prettiger voelt met de bus, dan zou ik dat doen en zoals ook is gezegd kun je er altijd voor kiezen om bv een taxi te nemen. Heb je al enig idee naar welke steden je zou willen gaan?

1 like

Sowieso Sarajevo, Mostar, Kotor, Podgorica, Bar en Belgrado denk ik. En waarschijnlijk nog wel wat dingen tussen Bar en Belgrado waar de trein langs komt, maar daarvan moet ik nog een beetje uitzoeken wat leuk is.

En thanks iedereen voor de info! @Lemongrab @banksy @unwrittensmiles & @Katie

4 likes

regen en rond de 20 graden, absoluut geen ‘goed’ weer! ze hebben maar 1x gezwommen, voor de rest gebibberd in de handdoek op het strand.
maar bedankt voor je bericht, stelt me gerust! (:

Ik ben een keer in de kerstvakantie geweest en toen was het elke dag zonnig en 20-25 graden. Ik ben aan het einde van die vakantie een paar dagen in Hurghada geweest en kon toen elke dag zwemmen.

Ik was stellig van ja in 2022 ga ik naar Kroatië, maar ondertussen is dat het nieuwe Spanje.

Dus nu zag ik Montenegro en dan Tivat, is daar al eens iemand heen geweest?