Reizen / Vakantie (Deel 1)

En dan overnachten bij Casa Santangelo

22 likes

Mijn zwager was er vorige week, zijn geweldige tip: ‘gewoon lekker rondloopt, leuke stad!’ Heb je echt wat aan

Ik was gisteren in Ettlingen. Iets zuidelijker. Heel klein, maar schattig centrum en gezellig stadje. Mocht je je vervelen in Heidelberg :grin:

1 like

Heeft iemand toevallig nog tips voor Corfu (heb het topic al doorzocht)? We zitten in Mesongi, willen een of twee dagen auto huren voor uitstapjes, maar niet de hele week.

Ik denk dat ik dit niet snap :rofl: wat is er met dat hotel? Waarom zoveel likes.

1 like

Ik ken een mooi luxe appartementencomplex daar maar misschien zijn jullie al geweest? Het gaat om de Braunlage Lodge, het dorpje Braunlage zelf valt alleen wel tegen qua restaurants!

1 like

Ik heb al accomodatie in ravello😍
Grazie mille!!

B&B vol liefde!!! Hahaha.
Debbie de “ijskoningin” heeft daar haar B&B

4 likes

Ik heb intussen al wat geboekt, maar bedankt!

1 like

Ik weet dat jullie geen weervrouwen zijn en toch:

Iemand wel eens begin oktober op Sicilië geweest? Heb een paar prachtige accomodaties aan de oostkant van het eiland gevonden, lijkt me prachtig maar geen idee of het qua weer te doen is en of het niet al te rustig is.

Ik ben er eind september geweest voor een rondreis en toen was het top, maar ik weet wel dat het daar ook wel al kan afkoelen. Wel minder regen dan portugal volgens mij. Ik ben inderdaad ook op zoek naar een babyproof zonbestemming rond dezelfde periode. Wilde het liefst naar Andalusie maar denk nu aan Peleponnese.

1 like

Ik ben eens eind oktober in Lissabon geweest en toen was het nog iets van 20-25 graden dus als het meezit lijkt het me eind september zeker nog lekker warm

2 likes

Capri!
Sowieso boek een privétour met boot om het eiland. Als je geluk hebt kun je grotto azzuro bezoeken. Maar anders is grotto verde ook mega mooi.
B&B Il Giardino Dell’Arte!! Echt geweldig en je kan daar de lekkerste ravioli eten

1 like

Heeft iemand ervaring met het huren van een auto via Goldcar of Dollar op vakantie?
Die bedrijven komen significant goedkoper uit de bus (ha-ha) dan andere bedrijven, maar ik ken ze niet. Op trustpilot enzo staan vaak alleen maar negatieve reviews omdat je eigenlijk geen positieve review plaatst (lijkt mij?)
En anders: weet iemand een betaalbaar goed alternatief? Haha

Ik heb weleens in Jordanië een auto gehuurd via een tussenbedrijf nog, maar de auto uiteindelijk opgehaald bij Dollar en in een andere plaats ingeleverd. Bij ons is alles helemaal goed gegaan en nergens klachten over! Vooraf net als jij ook alleen maar slechte reviews gezien, dus vond het ook wel spannend. Maar was uiteindelijk nergens voor nodig

1 like

Wij zitten in Wattwiller, vlakbij Cernay, een beetje tussen Colmar en Mulhouse. Vlakbij de Duitse grens.
Colmar is wel echt een bezoekje waard als je aan die kant zit. Echt heel mooi daar.
Mulhouse is een grote stad, kan je jezelf ook prima vermaken. We zijn ook een dag naar Europapark geweest, was maar een uurtje rijden vanaf onze camping.

In de Vogezen zelf zijn er veel wandel en hike routes en je kan ook altijd een fiets huren (of zelf meenemen) om een bergbeklimming te doen.
De natuur is hier, naar mijn mening, enorm prachtig en zeker de moeite waard om eens op vakantie te gaan :grin:

2 likes

Heeft iemand nog (betaalbare) last minute tips die met ov bereikbaar zijn? Stond een tripje naar Koblenz op de planning, met de trein, maar vanaf donderdag staakt het treinpersoneel in Duitsland nogmaals dus dat wordt hem niet. Willen zaterdag tm dinsdag gaan
 liefst mooie, natuurlijke omgeving

Die was al volgeboekt, geen grapje

Is hier iemand onlangs zonder vaccinatie van en naar Griekenland gereisd?

Mijn collega naar Kreta. Op Schiphol werden ze er net uitgepikt en moesten ze testbewijs laten zien maar op Kreta was er helemaal geen controle en terugweg werden ze er niet uitgepikt.

2 likes

Hangt er vanaf met wie je vliegt