Reizen / Vakantie (Deel 1)

als je van back to basic houdt in de natuur van Hummelo:

3 likes

Weet niet of je echt ‘op vakantie’ wil of een nachtje weg. In het laatste geval staat hier misschien wat leuks bij. Slapen in een boomhut, vliegtuig, kubus woning etc.

1 like

wat cute! hoe heet het?

even googelen op camping Jena!

weet niet precies wat je zoekt maar als je het niet erg vindt om basic te kamperen, rust om je heen wilt, dan zit je goed.

1 like

Iemand nog tip/aanraders voor Split en Hvar? Wij gaan de eerste week van september eerst 8 dagen naar Split en daarna nog 6 dagen Hvar en ik ben een beetje aan het rondkijken wat leuke dingen zijn om te doen en restaurantjes enzo!

Iemand de tip voor een hotel in Madrid? Ik ben je nu al dankbaar :heart:

Iemand aanraders voor Airbnb in Pisa, Florence en/of Rome?

Ik weet niet wat je budget is maar ik zat met mijn vriend in VP Jardin Metropolitano.
Hotel zelf was prima maar vooral de locatie was top!
Zat zelf in een heel leuk buurtje met gezellige restaurantjes en barretjes maar ook nog op loopafstand van het centrum en dicht bij de metro:)
Ik zou de volgende keer in ieder geval weer in de buurt boeken als ik ga.

1 like

In Split heb ik heel lekker gegeten bij Šperun, dat zit in een zijstraatje bij de fontein op de boulevard. Verder vond ik het allerleukst om een dag te zeilen en dan Šolta en Brač aan te doen. Dat kostte wel ongeveer €110, maar echt de moeite waard! Je zit met maximaal 6 mensen op de boot en krijgt ook onbeperkt water en wat wijn, kaas, ham en een lunch. Wij boekten bij GoAdventure. Daar hebben we overigens ook raften geboekt. Verder is Krka mooi om te zien, maar wel echt een lange dagtrip voor een megatoeristisch en overladen natuurpark. Je moet zelf even besluiten of je dat de vijf kwartier reizen waard vindt. (Het is echt echt druk!)

1 like

thanks, duli beach klinkt goed! En idd Tao is een bekende voor een boottrip, buhay island is de goedkopere variant want tao schijnt nogal duur te zijn. Ga nog even zoeken, thanks in ieder geval!

Eten bij Bokeria (echt een aanrader!!) en trattoria bajemont. Inderdaad naar Brac, en dan de kant van Sol. Daar zit ook een heerlijk restaurant, Mali Raj.

1 like

thanks, zeker de tip over de vliegticket is waardevol. als je 1 lievelingsplek op de filipijnen zou moeten noemen, wat zou je dan zeggen?

Geen specifieke tips sorry! En ik heb vooral veel gekookt in onze Air bnb :slight_smile:

Iemand nog goede tips voor Krakau? :smiley:

1 like

de wijk kazimierz (joodse wijk) zeker niet overslaan, nu veel leuke barretjes etc en interessante geschiedenis. wij hebben daar gegeten bij Plac Nowy 1, prima eten in een hele gave serre!

Ik heb heel lekker gegeten bij pino!

Dat is een heeeeeel erg moeilijke vraag maar ik zou dan Coron nemen!
De onderwaterwereld, scheepswrakken, island tour naar alle highlights, hot springs, scooter huren en eiland rondrijden…
En een leuk hostel natuurlijk

Oh door dit topic krijg ik extra zin in de vakantie (pas over anderhalve maand). Iemand nog tips voor mooie stranden en/of (vis) restaurants in de buurt van Narbonne (Zuid-Frankrijk).

Sowieso iemand die daar eens is geweest? Ik zoek echt van die kleine schattige baaien met een paar restaurantjes waar je dan zo heeeerlijk kunt lunchen (en zwemmen uiteraard). Is het de moeite waard om wat verder te rijden en de Spaanse grens over te gaan of niet?

goed teken dus dat het moeilijk kiezen is :grin: denk dat we daar dan gaan afsluiten!

1 like

Heeft er iemand heel toevallig tips voor Lanzarote?