Reizen / Vakantie (Deel 1)

Je kan ook in El Nido tour A en D combineren met 1 overnachting op zo’n eiland, dan slaap je op het strand in een tentje, 's avonds met iedereen samen zitten etc.
Misschien een goed alternatief als je de Buhay Isla te duur vindt/geen plaats is…

1 like

Ik heb een aantal tips voor Cinque Terre, ben er twee jaar geleden geweest. Was echt prachtig! Maar kom er straks op terug, moet even opzoeken wat het ook alweer precies was want haal alle dorpjes daar door elkaar.

1 like

Ok, komt ie! We hebben gewandeld van dorp naar dorp vooral langs de kust, met mooie uitzichten! Met de trein gingen we naar een dorp toe en zo liepen we naar een volgend dorp waar we weer op de trein konden stappen. Niet waren alle routes open, maar is denk ik wel op internet te vinden.

Van Levanto naar Monterosso, in Monterosso zitten in het oude gedeelte veel kleine restaurantjes. Van Monterosso naar Vernassa, was een wandeling denk ik van 1,5 uur ongeveer. Op een gegeven moment heb je een prachtig uitzicht op de gekleurde huizen. Deze twee wandelingen hebben we op 1 dag gedaan.

Toen van Vernassa naar Corniglia. In Corniglia zit Terra Rossa met uitzicht over zee, hier verkopen ze lekkere taartjes. Verder ook locale producten maar ik viel vooral voor de lieve uitstraling van het terras.

In Manorola zou ik zeker Nessun Dorma opzoeken, het restaurant zit op een prachtige locatie! Ze maken alles met verse en locale producten. Lastig om het goed te omschrijven wat ik wil zeggen haha, maar als je ze op Facebook of Instagram opzoekt krijg je wel een goed beeld!

Veel plezier alvast, hoop dat je er wat aan hebt.

3 likes

Iemand tips voor een leuk hotel in Londen?

Is Cinque Terre niet mega toeristisch? Ik wil er graag een keer heen maar ik haat het als er mega veel toeristen zijn.

Het is wel toeristisch inderdaad! Wij waren er begin juni, vond het toen tijdens de wandelingen wel meevallen hoe druk het was. Maar in de dorpjes zelf is het wel wat drukker maar op dat moment niet heel hinderlijk nog. Zal echt in het hoogseizoen nog wel erger zijn.

1 like

Er is een London topic! Weet niet meer zeker of daar tips stonden maar misschien handig voor tips.

Wauw wat super deze uitgebreide tips, heb er zeker iets aan! Dankjewel!

1 like

Graag gedaan, ben benieuwd wat je er van vind!

1 like

Qua tijd van het jaar weet ik het niet zo goed, maar ik was een week in Marokko (Marrakech) in mei en toen hebben we bijv. ook een tweedaagse tour naar de woestijn gedaan en daar geslapen. Dat was wel heel vet! Marrakech vind ik ook niet aandoen als een enorme stad omdat het centrum zo knus en klein is met al die kleine winkeltjes. Was wel ook mega toeristisch, maar dat krijg je al snel denk ik in zo’n stad.

1 like

Lissabon! Kan ook kutweer zijn soms maar denk dat het wel goed bij je omschrijving past

1 like

Iemand nog tips voor accommodatie in Barcelona? AirBnb, appartementje of een hotel?

Dat ziet er tof uit, dank je!

1 like

Moest even terugzoeken wie er nou waren geweest maar @tuula en @anon76889665 hebben jullie nog specifieke tips voor Sintra? Ook eettips zijn altijd welkom :pregnant_woman:t2:

Voor mensen die met een backpack reizen: hoe pak je je bh’s (met voorgevormde cups) zo in dat ze niet helemaal hun vorm kwijtraken?

Ben blij dat je deze als tip geeft want die heb ik toevallig laasts geboekt!

1 like

Ik ben deze vakantie naar Cinque Terre geweest en ik vond het zo erg tegenvallen, en dit kwam echt door de hitte en de drukte. Vond het zo jammer dat ik er nu niet van heb kunnen genieten. Ik hoop ooit in het na- of voorjaar nog eens naartoe te kunnen gaan.

Ik heb m’n sokken in de ‘binnenkant’ gedaan en dan ergens tegen een zijkantje aan!

Iemand nog tips voor Gent? Ga eind deze maand een nachtje samen met mijn vriend.

Verder wil ik heel graag in januari een paar dagen weg omdat het altijd zo’n saaie maand is. Zit te denken aan Marokko. Weet iemand of dat een beetje leuk is in die tijd van het jaar?

Heeft iemand nog leuke tips voor hotels in Nederland en dan een beetje in de natuur? Aan de kust of op de Veluwe bijvoorbeeld. Maar andere tips ook heel erg welkom!