Reizen / Vakantie (Deel 1)

50 uur!
Echt de pcr testen ik snap het maar soms is het echt niet haalbaar wat een land eist :sweat_smile:

Lead healthcare services. Zo blij dat we gewoon extra nog een antigeentest hebben gedaan. Anders had ik echt stress gehad.

Een antigeen hoeft niet naar het laboratorium (pcr moet eerst een paar uur in de koelkast en wordt dan vermenigvuldigt m) en antigeen is gewoon hetzelfde als een thuistest dus zo heel lang kan het niet duren. Moeten ze het wel direct invoeren natuurlijk in het systeem.

Ik ga vanmiddag voor de antigeen, beetje zenuwachtig maar :joy::crossed_fingers:

Maar commercieel is ook aangesloten bij testen voor je reis. Dus qua tijd zou dat geen verschil moeten maken (dus net zo lang ook al betaal je ervoor)

Ik hoor daar overal over dat zij wel snel uitslag hadden, dus geen idee hoe dat dan precies zit.

Ik was daar gister en had binnen 20 minuten mijn testuitslag (antigeen dus)

1 like

In augustus ga ik met mijn vriend naar Estland met de auto en op de terugweg willen we op wat leuke plekken stoppen om te overnachten. We hebben ongeveer een weekje om over de terugweg te doen en we zoeken nog een leuke overnachting in Letland/Litouwen. Heeft iemand een leuk idee?

Nadeel van antigeen is. Als je met de auto gaat dan red je het vaak niet binnen de tijd.

Ik hoef tot nu toe nog steeds niet te testen omdat ik 1 keer ben gevaccineerd en woensdag de tweede krijg. En dit is voldoende voor de autorit naar Duitsland.

Hopelijk blijft dit zo. Want ik hoor echt slechte verhalen over de pcr testen

Hoezo zou je met antigeen het niet redden? Of bedoel je PCR? Met antigeen juist wel voldoende tijd. Test is 24uur geldig voor o.a Frankrijk. Vanmiddag 16:00 uur testen en morgen om 12:00 hebben we de grens van Frankrijk gepasseerd dus zit je ruim binnen de tijd.

1 like

Omdat als wij naar Kroatië rijden doen we er langer over. :rofl:

Dan zit je vaak met een overnachting

Oh dat is wel een stuk verder voor je bij de grens bent inderdaad! Misschien ergens onderweg nog een test doen?

Ja tot nu toe hoef ik niet te testen. Als de regels aanscherpen dan testen we onderweg in Duitsland wel. Daar kun je overal goed testen.

Is er hier al iemand met het vliegtuig geweest met 1 vaccinatie én een eerdere besmetting? Ging dat zonder problemen? Ik heb gewoon een internationale QR-code kunnen maken, maar ben zo bang om alsnog geweigerd te worden ofzo

2 likes

Ik ben het vliegtuig ingestapt zonder dat er überhaupt naar een bewijs gevraagd is

4 likes

Nou eigenlijk de tip of het slim is om te gaan nu. Ben er al meerdere malen geweest maar qua info ivm met corona en brexit…

En stel (worst case scenario) dat je ‘m niet krijgt, waar moet je dan aankloppen? Wij vliegen vrijdag om 9 geloof ik…

1 like

Riga en Vilnius zijn wel leuke steden. In Vilnius ben je wel snel klaar, maar er is nog een kasteel in de buurt (Trakai). Riga is ook niet heel groot, maar vond ik wel wat levendiger dan Vilnius.
Vlakbij Riga heb je nog een aardig stuk kust (Jurmala). Volgens mij was / is dat geliefd bij Russen, iig tien jaar geleden, was wel leuk voor een middagje. Het water is wel heel koud daar, haha.

En je noemde Duitsland niet, maar geef toch een ongevraagde tip: Rügen. Heel mooi, en historisch ook interessant, er staat een enorm hotel dat Hitler heeft laten bouwen.

1 like

Oh, dat was me even onduidelijk. Nee, sindsdien ben ik niet geweest. Een vriend wel hierheen met de trein, maar de regels zijn ondertussen wel aangepast.

1 like

Geen idee, sorry.

Maar als je leuke tips hebt, mag altijd hoor :partying_face:. Ben ondertussen miljoenen keren in Londen geweest, Manchester en Liverpool. Willen nu een treinreis doen tussen Birmingham en Edingburgh.