Zo lastig. Tot nu toe hoef ik niet te testen voor vakantie.
Dus dan test ik liever niet (heb veel vals positieve ervaringen gehoord om mij heen).
Maar straks veranderen ze ineens weer die stomme regelt
Yes! We testen nu maandagmiddag pas ipv zondagochtend. Heb al een paar dagen een loopneus, heel irritant. Denk allergie want de cetrizine tabletjes helpen enorm. Wel zelftesten gedaan ook, negatief. Maar toch, blijft spannend tot maandagmiddag
Pff nou ik ga denk ik annuleren voor volgende week. De regels qua Frankrijk veranderen zo ongeveer dagelijks en Disneyland hanteert nu weer wel 14 dagen voor volledige vaccinatie terwijl Frankrijk 7 dagen zegt. Het is mij nu allemaal een beetje te veel gedoe als je ziet hoeveel geld we ervoor neertellen. Daarbij naar zoān drukke plek met alle oplopende besmettingenā¦
Beter om maar gewoon in Nederland te blijven.
Pff onze vliegtuigmaatschappij heeft de vlucht geannuleerd, terwijl de rest van de reis (bij een reisorganisatie geboekt) nog wel doorgaat. Ik neem aan dat de reisorganisatie nu moet zorgen voor een alternatieve vlucht of dat we ons geld terug krijgen, maar ze zijn gewoon niet telefonisch te bereiken zijn hier mensen die ervaring hebben met zoiets?
Ja dat laatste idd!
We zouden van een ander vliegveld vertrekken, maar ik denk dat ze gaan zorgen voor een alternatieve vlucht vanaf Schiphol.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het omboeken van de vakantie naar toch een andere (gele) bestemming? Kwamen het type accomodatie en de reisduur daarbij overeen met wat in eerste instantie geboekt was bijv?
Ik heb vanmorgen een pcr test laten afnemen bij health check center. Ging allemaal soepel. We vertrekken dinsdag, dus hopelijk is de uitslag op tijd binnen . Een collega van mij is bij Covidia geweest en moest 50 uur wachten.
Ik heb laatst 34u moeten wachten.
Bij welke organisatie was dit?
Hoe laat kregen de mensen die naar Griekenland vlogen het PLF Formulier met Qr?
Ik weet niet of er nog mensen van plan zijn naar berlijn te gaan maar ik ben net terug (met de auto) en het was allemaal heel makkelijk! We hadden voor de zekerheid thuis nog een PCR gedaan (voor als de restricties zouden veranderen) maar dus niet nodig gehad. Je kunt daar op elke straathoek haast een gratis sneltest doen (ze hebben zelfs bakfietsen met gratis tests) en dan krijg je een formuliertje mee voor 24 uur. Dat hebben we ook gedaan op de eerste dag maar niet nodig gehad!
Ik ben ook net terug en was echt onder de indruk van de hoeveelheid testlocaties! Doen ze goed die Duitsers!
Iemand weleens een camper gehuurd in NL en naar Portugal, Spanje etc. gereden?
23.00 op de dag voor vertrek
@broodjepindakaas dit dus! Wij hebben dat formulier dus nergens hoeven laten zien (aten ook telkens buiten op het terras), maar het is echt een heel kleine moeite om er wel elke dag 1 te doen als het nodig zou zijn.
Inmiddels 36u verder, nog steeds geen pcr binnen. Raad het niemand aan.
Iemand naar de UK op vakantie (geweest)?
Balen joh! Waar ben je geweest?
Zeker. Wat voor tips wil je?
Heb al de uitslag binnen! Wel echt een aanrader om hier te gaan, gewoon binnen 13 uur de uitslag
Bij mij heeft het ook 32 uur geduurd. Als er nog een volgende keer komt ga ik commercieel testen of een antigeen doen. Liever betalen dan zo veel stress dat die test nooit meer komt.