Hoop niet dat dit echt zo is
Nederland
Ik kan die stress niet meer aan hoor.
Over een week vertrekken we naar Kroatië. Maar de voorpret is echt weg nu. De koffers inpakken onzeker en moeten we nu wel of niet testen…
De regels veranderen zooo vaak.
Wat een ellende. Vertrek volgende week met een groepsreis naar noord-Griekenland en straks mag de helft niet op het terras eten de andere helft wel!? Maar de regels veranderen inderdaad zo vaak. Niet meer bij te houden zo…
Ja, sorry ik zou er zelf bijna een Corona wappie van worden. Alle regels die afgelopen week naar buiten zijn gekomen zijn vandaag ingegaan. Dat betekent het volgende:
Terrassen zijn gewoon open voor niet-gevaccineerden. Echter, horeca ondernemers kunnen zelf bepalen of ze dit ook voor alleen gevaccineerden houden. Is erg onwaarschijnlijk. Ze gaan waarschijnlijk met een kleurenschema werken qua veiligheidsrisico’s voor binnen/buiten. Ook moet iedereen die in het toerisme / horeca werkt 2 keer per week testen en deze uploaden op hun portal (soort digi d)
Noodweer weet ik niks van. Familie in Griekenland ook niet? Dit zijn mijn weersvoorspellingen
Edit*
Ik zie al dat ze het een minuut geleden hebben aangepast. Nachtclubs (ook in de buitenlucht) zijn inderdaad niet toegankelijk voor niet-gevaccineerden. Nou dat was ik sowieso niet van plan, dat lijkt me idd nog veel te gevaarlijk. Terrassen van restaurant zijn gewoon open.
Oh ja edit 2
DE NACHTCLUBS EN BARS ZIJN AL MAANDEN DICHT!!! Ze gaan nu OPEN, maar alleen voor gevaccineerde. Lijkt me heel schappelijk en ik hoop dat niemand van plan was lekker tegen elkaar aangeplakt te gaan dansen
Dit artikel is nu verwijderd Hopelijk klopte het niet, want als ik op vakantie ben heb ik helaas nog niet alle 2 mijn prikken.
Er klopte helemaal niks van. Ik word zo moedeloos van dit soort uitingen. We kijken hier thuis naar het Griekse nieuws en de media hier maakt er hun eigen angst verhaal van. Ik ben gewoon gevaccineerd, hou me al 1,5 echt strikt aan de regels maar dit slaat nergens op. Word er zo kwaad om.
Ja begin het nu ook wel een beetje zat te worden, telkens die onrust door artikelen die vanuit een bepaald oogpunt geschreven worden. Ben blij dat jij zo goed geïnformeerd bent zeg! Stelt me weer wat gerust.
Ik ben vooral erg gestresst om de antigeentest! Stel je voor dat ie toch positief is? Dat zou zo shit zijn… probeer echt op te letten met afstand etc maar nu af en toe een snotneus en/of niezen. Wel negatieve sneltest (3x al deze week) maar tot ik m’n QR code heb ben ik er niet gerust op haha.
We gaan zondagochtend testen en dinsdag rijden we de grens over in Frankrijk. Nog 1,5 dag in spanning dus…
Ik zou eerder zenuwachtig zijn als je positief test op vakantie. Zit je daar in quarantaine en kan je niet 1,2,3 naar huis
Ik raad jullie echt aan om de volgende websites in de gaten te houden als jullie naar Griekenland gaan:
Dit is een Griekse krant die artikelen ook in het Engels vertaald.
Voor de wat uitgebreidere versie
En de website (met name de kaart) van de Government die wekelijks wordt ge-update
Zodra een gebied rood wordt betekent dat er lokale maatregelen worden getroffen. Deze gelden wederom alleen voor niet gevaccineerden.
Ik ben er verder even klaar mee. Houd alles natuurlijk goed in de gaten, veiligheid staat voorop. Succes de komende tijd en hopelijk een fijne vakantie toegewenst allemaal!
Ik ben ergens wel heel blij dat wij met de auto gaan.
De terugweg hoeven we niet te testen want we zijn dan beide gevaccineerd.
Mijn zoontje heeft dagelijks medicatie nodig. Zonder deze medicatie moet hij op een erg streng eiwit arm dieet. Heb gelukkig extra medicatie gekregen zodat als we langer moeten blijven we geen risico lopen. Maar het blijft toch allemaal onzeker
Negatief getest gelukkig!! Vanmorgen eerst PCR gedaan maar las daarna van alles dat dat heel traag gaat nu. Ze gebruiken testlabs van de GGD en GGD heeft natuurlijk voorrang. Dus toen toch nog snel een antigeen afspraak gemaakt en had binnen 10 min de uitslag. Heeel schimmig, echt een bureautje in een winkelpand en een stoel. Maar goed, er staat op papier dat we negatief zijn en ik heb een QR code haha helemaal prima.
Mooi! Had je de antigeentest ook via testenvoorjereis geboekt?
Yes! Kon gelukkig vanmiddag nog voor vanavond, maar woon wel in een stad.
Yes, gelukkig! Hoe heette de aanbieder waar je bent geweest voor je antigeen?
Planjecoronatest! Maar had nog best veel keuze voor dezelfde dag hier in de stad, kon naar 3 locaties en zeker wel 10 timeslots per aanbieder. Dus dat is wel fijn!
Klopt. En je wordt gezien als volledig gevaccineerd 7 dagen na je tweede prik Moderna / Pfizer ipv. 14 dagen.
Dat was al zo, dus dat is niet verder aangescherpt!
Jaa dat was al zo voor Frankrijk, toen ik mijn Janssen prik liet zetten drie weken terug stond dat al op de site van de Franse overheid.