Reizen / Vakantie (Deel 1)

Nou wij zitten straks in Kroatië en mogen zeker nergens in :rofl:

We zijn wel volledig gevaccineerd maar ik net 2 dagen.
Duimen dat dat genoeg is. Anders maar elke dag bbq of take away.

Kak. We hebben vanaf 28 juli Disneyland gepland staan, maar dat heeft met elke 48 uur testen geen nut denk ik. Zouden we daar ook nog 2 keer moeten namelijk. Allebei nog niet volledig gevaccineerd tegen die tijd.

Misschien kun je nagaan of ze niet testen in Disneyland zelf? Zou slim zijn, anders heeft het ook een grote impact op hen.

Edit
Ja ze doen het zelfs al sinds 3 juli zie ik. Kost wel 50 euro per test :cry: maar wellicht veranderd dat nu het verplicht wordt

Ja Disneyland heeft zelf nog niks gecommuniceerd, dus dat wacht ik even af. Er is nu in Disney Village wel een teststraat voor reizigers die een negatieve test nodig hebben voor de terugreis, maar daar betaal je 69€ voor. Wij zijn daar 4 dagen en zouden dan 2 keer extra moeten testen, dus dat vind ik een beetje te veel van het goede. Maar wie weet komen ze zelf nog met een andere oplossing, want in principe moet nu iedereen (die niet volledig gevaccineerd of immuun is) natuurlijk getest worden om binnen te komen dus ik denk niet dat deze locatie erop bedacht is om iedereen te testen haha.

Maarja, anders annuleren of verzetten. We wisten dat het een risico was om te boeken en 3 weken geleden toen we boekten zag het er allemaal een stuk rooskleuriger uit.

1 like

Kan niet ontkennen dat ik nu best wel stress voel haha. We vliegen vr 23 juli pas, kan in de tussentijd best wat veranderen. Hoop dat het aantal besmettingen in Griekenland een beetje stabiel blijft…

1 like

Vreselijk hè die stress.

Voor de evt Frankrijkgangers… 1 aug is bijgesteld naar ‘begin aug’ en een antigeentest volstaat ook als bewijs voor 48 u. Die is sneller, is wat goedkoper en lijkt bij praktisch elke apotheek ‘verkrijgbaar’. Dat maakt het voor mij wel enigszins behapbaar, als die quarantaine er maar niet komt….

2 likes

Wij willen in augustus naar Madeira en ik zag nu goedkope flexibele tickets dus we gaan er maar gewoon voor!
Nu vroeg ik me af hoelang je je daar kunt vermaken. We houden enorm van wandelen en gaan met onze zoon van net 2. Ik zag een goedkoop ticket voor 17 dagen, ik ben alleen bang dat dat te lang is?!

Heeft iemand nog tips voor Zeeuws Vlaanderen? Wij zitten volgende week aan zee bij Groede!

Dat klinkt al iets beter! Waar heb je deze informatie vandaan?

Hier staat eea benoemd, en je kunt testlocaties zoeken via:

https://www.sante.fr/cf/centres-depistage-covid/departement-01-ain.html

1 like

Ah jeetje ik baal echt van die extra regels, ik krijg mijn 2de prik net voor mijn vakantie. Ik denk dat het met al deze dingen toch geen vakantie in Frankrijk wordt.

Het was mij trouwens niet duidelijk of het ook op terras (buiten) nodig is of alleen binnen (zoals duidelijk gemaakt bij Griekenland? Als het buiten op terras niet nodig is maakt het niet zoveel uit denk ik?

Ik ga de 20e al weg en kom 2 augustus terug, dus persoonlijk geen last van deze regels. Maar ik las al veel opstand ook hij horeca die hebben gezegd dit niet allemaal te gaan controleren. Wellicht past Frankrijk het nog een beetje aan…

1 like

Oh dat is fijn nieuws! Weet je toevallig ook of je als toerist ook gewoon bij een apotheek die antigeen test kunt doen? Zie nergens staan of het niet alleen voor inwoners is…

Ik weet het niet helemaal zeker, maar neem eerlijk gezegd aan van wel… maar dan dus wel tegen betaling. Ik hoop/denk dat ze daar nog wel meer over bekend gaan maken.

Huh waar haal je dat van kroatie vandaan??

Was als een grapje. In Kroatië is nog niks veranderd.
Wel moet ik nu testen want in Slovenië mag je niet doorreizen zonder volledig gevaccineerd,Corona te hebben gehad of test.

Geen leuk grapje :sob: was helemaal geschrokken haha. Bij anwb staat nog dat je voor een doorreis geen testbewijs nodig hebt!

Mag ik je een tip geven.
Volg even op fb kroatie forum. Daar komt erg veel informatie op.

ANWB loopt vaak achter. Ook voor de terug weg moet je testen als je door Slovenië wil.

Wanneer vertrek je ?

Je hebt geen volledige vaccinatie nodig voor een doorreis. Ik ben zelf door Slovenië heen gegaan en heel slecht ze vroegen bij de (auto)grens helemaal niks. Lieten ons doorrijden toen ze een Nederlandse ID kaart zagen. Wel uiteraard een test/vaccinatiebewijs bij het vliegveld laten zien, werd ook naar gevraagd.

Edit: ik zie dit bericht hierboven nu pas, mijn situatie is van een paar dagen terug. Kennissen gaan morgen terug via Slovenië dus ik kan je dan wel een update geven.

2 likes