Ja, ik twijfel daarom heel sterk of ik (we) dit moeten doen. Want stel dat je positief test dan kun je je vakantie (en geld) wel vergeten… merp. Maar ook als het land waar je op vakantie gaat toch besluit een quarantaineplicht in te stellen i.v.m. code rood in NL
Poeh blij om dit te lezen. Wij vertrekken vlg week maandag naar Samos. Jij voorziet geen problemen dus?
Ik vraag me af hoe ze een quarantaineplicht willen controleren/handhaven? Geloof niet dat ze dat gaat doen!
Lijkt me ook lastig, hoor! Ondanks wat hierboven gezegd is (en wat ik ook wel geloof) ben ik ergens toch bang dat ze ons na code rood donderdag niet meer toelaten. Zou bijv. Tui dan vergoeden? Omdat het niet mogelijk is om erheen te gaan? Vond dat uit hun website niet heel duidelijk blijken.
Ik heb geen idee hoe dat zit met vergoedingen… wij gaan in ieder geval gewoon! We zien het wel. Vliegen ook maandag trouwens. Waar in Griekenland ga je naartoe?
Nou dat durf ik natuurlijk niet te zeggen haha, maar het moet naar mijn idee HEEL gek lopen willen ze aan het begin van het échte toeristenseizoen zeggen: joe, bekijk het maar. We gooien de grenzen dicht. Het lijkt me aannemelijker dat ze (meer) zelftesten gaan invoeren voor toeristen. Als je gaat eilandhoppen moet je bijvoorbeeld om de zoveel dagen een zelftest doen (https://self-testing.gov.gr/covid19-self-test-print.pdf). Het lijkt me daarom geen gekke vervolgstap om dit voor alle reizigers te verplichten.
Ze doen er sowieso alles aan om het toerisme zo min mogelijk aan te tasten. Dat zou echt een economische mokerslag voor het land zijn.
Ik vertrek morgen naar Kos, Griekenland! Ik geloof het pas echt als ik door het tunneltje naar het vliegtuig loop. Zoveel stress gehad gister en vandaag, door het goed en op tijd inplannen van de PCR test en nu het afwachten van de uitslag. PLF formulieren zijn ingevuld en die codes heb ik net via mail ontvangen. Ook al online ingecheckt en daarbij het gezondheidsformulier ingevuld, dan hoef je die niet de printen. Rest van alle papieren heb ik wel geprint bij me. Hoop dat ik een beetje kan slapen zometeen, ik wil gvd op tijd uitslag (moet wel goed zijn, heb bijna als kluizenaar geleefd) en de qr-code.
Komt vast goed!
Ik heb een pcr én antigen test ingepland gaat me echt niet gebeuren dat ik het te laat krijg. Ben op vertrek nog niet 2+ weken gevaccineerd.
Ah joh komt goed! Veel plezier!
Ik heb er nog wel iets van vertrouwen in. Wij gaan volgende week naar Kroatië en kneep m een beetje afgelopen week. Maar een land als Kroatië heeft gewoon toeristen nodig dus denk dat de grenzen sluiten 1 van de laatste dingen is die ze gaan doen. Denk dat bv Duitsland eerder dichtgaat voor Nederlandse toeristen omdat zij wat minder hangen aan de toeristische sector.
Of ik maak dit mezelf wijs hahaha kan ook
Gaan jullie met de auto? Ik geloof ook hoor dat landen echt de grenzen niet sluiten!
Wij gaan de 20e in de ochtend naar Frankrijk, hebben de 19e eind middag een antigeen test staan. Uitslag binnen 15 min volgens mij. Dacht plan zo laat mogelijk, straks hebben we vertraging… (met de auto)
Ja inderdaad met de auto! Dus komt denk wel goed, desnoods rijden we terug naar Oostenrijk ofzo. Die PCR test plannen was inderdaad ook nog een puzzeltje haha, wij gaan zaterdagochtend testen en zondag ‘s nachts rijden. Wellicht dan zonder uitslag maar die hebben we iig wel als we aankomen bij het eerste hotel en daarna ook vij de camping.
Heeft iemand ervaring met de bussen van BlaBlaCar hier toevallig? Ik wil graag naar Berlijn, maar wil sowieso niet vliegen daarheen en de treinen zijn of heel duur of echt met 7 overstappen vanaf hier.
Blablacar heeft wel redelijk betaalbare bussen, maar hun concept is hetzelfde als Flixbus geloof ik en daar heb ik niet zulke hele goede ervaringen mee. Maar kan niet zoveel recente reviews vinden ervan.
Ondertussen echt dwangmatig mn mail aan het checken, hard vakantie nodig hierna
Voor wie het nodig heeft en bijna naar Griekenland gaat: we lezen net op het Griekse nieuws dat Griekenland voorlopig geen plannen heeft om extreme beperkingen op te leggen.
Wel hebben ze het vaccineren opgeschaald. Dat gaat inmiddels 5x sneller dan een week geleden.
Fijne vakantie allemaaaaaal!
Ah mooi, m’n vriend en ik hoorden vanmorgen dat onze vakantie naar Valencia is geannuleerd en hopen dat we kunnen omboeken naar Griekenland
Oh super!!! Dank je wel voor het taggen.
Ja niet allemaal tegelijk naar Griekenland gaan nou ik wil volgende week ook nog kunnen! hahaha
@Opheliac had je bij een touroperator geboekt, een pakketreis? Vrienden van mij zijn er gister heen vertrokken dus ben even nieuwsgierig
Jaaa via TUI! M’n vriend kreeg vanmorgen een mail dat het is geannuleerd. Zijn jouw vrienden dan gisteren op pakketreis vertrokken?
Wij hebben een hotel geboekt via Elizawashere in Spanje waar we met eigen vervoer heen gaan. Als het reisadvies nog steeds oranje is, wordt dat gecanceld door hen, terwijl we er wel gewoon heen kunnen vliegen. Zijn ook allebei 2+ weken gevaccineerd. Iemand anders die ook zoiets heeft of hebben jullie allemaal pakketreizen geboekt of gewoon los via booking oid?