Ah dus is nu lastig om te voorspellen wat Griekenland doet als je vanuit een rood NL komt… pfff vind het echt super lastig. Zou het zonde vinden als we daar eerst 10 dagen in quarantaine zitten en de hotelkamer niet eens uit mogen…
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld. NL was 3 weken geleden nog rood, de regels zijn in Griekenland al sinds 14 mei hetzelfde. Ze laten dus al sinds 14 mei iedereen uit een rood land ‘gewoon’ toe.
Maar ja, het blijft onvoorspelbaar maar Griekenland heeft toerisme echt nodig om overeind te blijven. Verplichte quarantaine bij aankomst is echt het laatste wat ze willen doen.
Oh hahaha wacht ik kijk echt met mijn neus denk ik! Sorry. Niet meer helemaal wakker.
Je zou van Eindhoven naar Brindisi kunnen vliegen 10-17 aug voor 85 euro
Dan kun je bv naar Lecce, vrij dichtbij. Hotels met zwembad daar iets goedkoper dan in Brindisi zelf
Of een van deze in Bari;
Dankjewel voor de tips!! Ik bekijk ze grondig!
Of naar Olbia, Sardinië
Sardinië schijnt vooral leuk te zijn vanwege mooie stranden.
Ik vind het best leuk om goedkoop en zo leuk mogelijke vakanties uit te zoeken, dus als je specifieke wensen of eisen of aantal dagen of max budget hebt of whatever kun je me ook een berichtje sturen!
Ugh ik zit ook heel erg met de vakantie. We hadden dus al in 2019 voor 2020 geboekt maar dat ging uiteraard niet door. En toen hebben we omgeboekt naar dit jaar. Ik weet nog dat we vorig jaar dachten dat Corona dit jaar slechts een distant memory zou zijn 🥲 We vertrekken de 20ste naar Curaçao. Curaçao heeft op zich wel strenge regels om het land binnen te komen. Zo moeten we een pcr test doen, en op de 3e dag daar een antigeen test. Dus dat stemt me wel hoopvol dat er niks gaat wijzigen. Maar we hebben alleen maar gezeik gehad in de aanloop hier naartoe. We hadden bij D-reizen geboekt en die in natuurlijk failliet. Dus een andere organisatie heeft de reis overgenomen, maar die heeft onze laatste betaling niet ontvangen. Dit is van de week pas opgelost, dus wij waren opgelucht. Maar nu dit weer. Alleen maar stress van deze vakantie joh. We ‘moeten’ wel gaan anders zijn we ons geld kwijt, maar anders had ik omgeboekt.
Superlief, dankjewel!
Ik bekijk deze week op mijn werk wat mogelijk is qua data om vakantie te nemen en kijk of ik zelf iets vind. Als ik er niet uit geraak, stuur ik je een berichtje!
Waar heb je gelezen dat Nederland vanaf donderdag weer op rood gaat? Wij zouden zondag vertrekken.
Dat staat helaas zo’n beetje in elk nieuwsbericht van de laatste week.
De printscreen die @Barbie nu stuurt was van voor afgelopen donderdag. Die was inderdaad nog groen/geel dus de volgende is hoogstwaarschijnlijk rood.
Hebben er al mensen een pcr test gedaan via de GGD? Was het echt binnen die 26 (30) uur binnen die ze beloven? Als ik maandag vlieg, zou zondag reserveren voor de test dan tricky zijn? Ik wilde dan zondag begin vd middag laten testen en zou maandagavond evt vliegen. Twijfel om de tijden zondag gewoon te reserveren voor de zekerheid. Denk nl dat we toch wel gaan, al vind ik het wel retespannend😂
Maar de gratis testen voor reizigers gaat toch niet via de GGD? Ik ga op een dinsdag weg en heb de afspraak op zondag. Vond het iets te tricky om het op maandag te doen. Dalijk is er een storing of hebben ze het heel erg druk oid.
En zou gewoon reserveren, je kan het altijd cancelen.
https://afspraak.testenvoorjereis.nl/evenement/type
Het gaat via commerciële bedrijven, dus staat los van de GGD. Gelukkig maar, denk dat het anders heel druk zou zijn.
Ja is gratis.
Ik heb precies 2 weken van tevoren gereserveerd, en heel veel tijdsloten waren al weg. Dus zou het snel doen. Het is in delen van het land natuurlijk al vakantie. Misschien kan je hem zaterdag zo laat mogelijk plannen, mocht er dan vertraging zijn dan zit je alsnog safe.
Ik had mijn resultaat na 13 uur binnen, maar m’n vriend had het op een andere locatie laten doen en hij had een mail dat zijn uitslag vertraagd is door grote drukte, en dat het tot 32 uur kan duren. Dat wordt krap qua tijd, dus hij gaat morgenvroeg nog een keer voor een antigeentest (werd ook aangeraden in de mail). Het was overigens gratis idd.
Hmmm ja ik ga ‘m nu dus zaterdag 15.30 reserveren en we zouden evt maandagavond vliegen rond 18.30 geloof ik. Dan zit ik wel altijd safe toch? Ik word hier helemaal zenuwachtig van haha. Bleh lees nu allemaal verhalen op de fb van Tui over reizigers die vorige week op Schiphol het vliegtuig al niet in mochten ondanks vaccinatiebewijs/pcr test? Weet niet wat er van waar is
Ja hoor, lijkt me heel ruim op tijd!
En dan dalijk nog in de stress over de uitslag Vind dit ook helemaal niks.
Moet de test max 48 uur geleden zijn vanaf moment van uitslag of vanaf moment van testen?