Reizen / Vakantie (Deel 1)

Wij willen naar Belgiƫ en daarvoor moet je wel PCR. Maar als de Belgen Nederland as. zondag niet van het rood gaan halen gaat het niet door :worried: (dan moeten we nl. ook in quarantaine). Als ik naar de criteria van het ECDC kijk (waar Belgiƫ de kleurcodes op baseert) zou NL nu al oranje moeten zijn. Ik vind het maar chaotisch geworden, en denk dat ook na de invoering van het EU-reispaspoort elk land alsnog zn eigen specifieke regels gaat houden. Leuke theorie hoor, vrij verkeer van personen!

Dat zou echt super vervelend zijn en zonde. Stel nou dat Belgiƫ wel oranje was maar zij NL wel geel markeren kun je alsnog gewoon gaan inderdaad.

Wat is de criteria volgens ECDC dan? Nederland baseert de codes op per 100.000 inwoners <150. Gebruikt Belgiƫ ook die regel?

Belgiƫ baseert het op ECDC (doen alle landen wel denk ik) maar maken toch ook weer hun eigen afweging geloof ik.

ECDC:

Ja, zou ik echt zonde vinden idd. Zeker omdat na 1 juli (als het paspoort ingaat) de inreisregels minder streng worden. Maar wij willen nou juist nĆ­et met half Europa op de camping zitten/toeristische plekken bezoeken.

Nederland is nog steeds rood, het ECDC heeft de criteria veranderd. :upside_down_face: Percentage positieve testen is nog steeds relatief hoog.

1 like

Ik ga dit weekend naar Lemmer, mensen daar tips voor? Hahaha

Ja ik begrijp het dus ook niet helemaal. Ik ga deze zomer o.a. naar Serviƫ en Noord-Macedoniƫ. Daar zijn (als ik goed kijk) echt veel minder besmettingen nog dan hier, maar ze blijven maar oranje.

1 like

Dat was vorig jaar ook met Kroatiƫ zo toch? Toen zat er een reden achter, volgens mij had het te maken met dat de cijfers niet officieel waren of zoiets? Een tekort aan specifieke gegevens geloof ik. Misschien geldt dat voor de landen die jij noemt ook?

1 like

Oh ja dat zou kunnen inderdaad. Dacht zoiets te lezen inderdaad toen.

Ben sowieso een beetje bang dat mijn interrail reis een groot drama wordt qua coronaregels, testen etc. Vriend en ik zijn dan wel beide volledig gevaccineerd, maar ook omdat we buiten de EU gaan zal het best een dingetje kunnen worden. Maar heb echt vrij weinig zin om 7 coronatesten te doen in 21 dagen ofso.

Rintje Ritsma komt uit Lemmer

Sorry dat is geen tip maar een weetje :stuck_out_tongue:

1 like

Klopt het dat je in Italiƫ nog tot 15 juli verplicht bent om buiten een mondkapje te dragen? En wordt dit ook echt opgevolgd? Moet er eerlijk gezegd echt niet aan denken om met 30+ graden nog een mondkapje buiten te dragen.

In openbare binnen- en buitenruimtes geloof ik. Ik denk dat straten daar ook onder vallen eerlijk gezegd.

In Italiƫ werken ze ook weer met codes per gebied, de regels zijn dus per regio/gebied anders. Misschien kun je daar eens naar zoeken?

Ik was er vorige week en toen moest je iig wel een mondkapje op buiten, zeker in de steden/drukke gebieden. De meeste mensen doen dit ook echt (meer dan in Nederland wss het geval zou zijn :sweat_smile:)

Ik heb daar familie wonen dus kom er af en toe. Het is een dorp dus verwacht niet teveel, wel een heel gezellig dorp! Er zitten wat restaurantjes/pizzeriaā€™s in het dorp, allemaal heel leuk langs het water. In de zomer varen er dan ook boten voorbij. En de beach club is leuk om een drankje te doen, krijg daar altijd instant vakantie vibes van.

1 like

Ja kroatie wilde de cijfers niet per regio geven oid, waardoor heel het land oranje werd.

Ik was daar toen en het was echt beter geregeld dan in NL eigenlijk. Ik kreeg allemaal appjesā€kom nu nrr huissā€ en we waren wel bewust gereden, maar vonden het toch niet nodig.

Uiteindelijk in hvar nog een paar dagen in een heerlijk hotel gezeten van tui waar alle nederlanders 3 dagen eerder nr huis gestuurd waren en alle duitsers gewoon nog rondliepen šŸ„²

Beachclub inderdaad en de Baai van Lemmer is ook een goed restaurant. Centrum is klein, maar op zich wel gezellig. Vaak wel vol met Duitsers als het mooi weer of vakantietijd is, maar misschien valt dat nu mee haha.

1 like

We hebben zelf ook een boot dus zijn idd lekker aan het varen!

2 likes

Noujaaa eerste vakantie is weer geboekt! Tenerife wordt het. Echt een gek idee.

1 like

Heeft iemand goede tips voor een B&B / Agriturismo / leuke camping (maar niet in een tent) in Toscane of bij het Garda meer?
We gaan eind augustus een familielid opzoeken die in Bologna woont en we reizen met de auto en een kind van 2,5! Het plan is eerst 10 dagen vakantie te vieren en daarna het familielid op te zoeken :slight_smile: .

Ik heb besloten om op singlevakantie/groepsreis te gaan, vind ik super spannend maar ga ervoor.
Alleen twijfel ik tussen Sardiniƫ of Elba om
naartoe te gaan voor 8 dagen. Wat zouden jullie doen!

6 likes