Reizen / Vakantie (Deel 1)

Elba, omdat het me altijd geïntrigeerd heeft dat Napoleon daar gezeten heeft. Het lijkt me heel leuk om dat in het echt te zien en er dan ook boeken over te lezen terwijl je daar bent en zo

1 like

Ik zou Sardinië doen, puur omdat het daar groter is en meer te zien.

1 like

Ahhhh ik hoop zo erg dat Spanje/Valencia zsm geel
of groen wordt. Zou er ook zo graag weer naar toe gaan.

Mijn tips (die eerste 3 zou ik sowieso nog een keer bezoeken zelf :heart_eyes:)

• Canalla bistro (en als dit je bevalt heb je nog een paar restaurantjes met een beetje hetzelfde idee: mercat bar & vuelve Carolina. Maar als je naar 1 gaat zou ik canalla doen)
  • La Pepica is oudste paella restaurant aan het strand
  • Sagardi voor pinchos. Aanrader! (Orio zit ook in dat straatje, is ook leuk)
  • Dulce de leche ben ik ook niet geweest maar hebben ze heerlijke taartjes schijnt
  • La manera voor ontbijt/koffie/cocktail
  • Ergens aqua de Valencia drinken. En horchata ofzo. Dat is een typisch Valenciaans drankje.
  • De wijk rufassa heb je ook allerlei leuke, wat hippere restaurantjes
  • Mercado Colon, vond ik leuker dan Mercado Central. Hier heb je allemaal kleine restaurantjes om te lunchen of wat te drinken
  • De botanische tuin is ook mooi!
1 like

Dit jaar eindelijk weer op vakantie. Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen. We gaan naar Kroatië. 1560 km rijden (wel met overnachting).
Mijn zoontje van 2 gaat uiteraard ook mee. En het word onze eerste reis met elkaar(ook de eerste vakantie met mijn vriend).
We zitten in een caravan op een hele kleine camping. Zolang er zon en zee is ben ik al gelukkig

5 likes

Elba is echt klein, voor zo’n groepsreis zou ik daarom dan voor Sardinië kiezen

1 like

Is er iemand ooit naar Alikanas geweest in Griekenland? Is daar iets te beleven??

@Fredje
Het wordt IBIZA!

6 likes

Ik ga volgende week, kan je daarna misschien tips geven!

1 like

Voor de mensen die interrail hebben gedaan; hebben jullie vantevoren echt alles specifiek opgezocht? Of gewoon onderweg pas naar treinen en tijden gekeken?

Ik struggle een beetje met m’n route momenteel. Ik zou samen met m’n vriend Athene - Thessaloniki - Skopje - Belgrado - Boedapest - Praag - Frankfurt - Rotterdam gaan doen. Maar er zijn sowieso werkzaamheden waardoor we tussendoor bussen moeten nemen en tussen Thessaloniki en Skopje kan ik niks vinden nu qua treinen en bussen die überhaupt rijden. Dus twijfel nu een beetje om het uit voorzorg om te gooien of om het gewoon zo te laten en daar te kijken.

We hebben nog niks geboekt dus kunnen wel nog wijzigen.

Ik heb alles vooraf opgezocht en geboekt (omdat ik enkel internationale hogesnelheidstreinen nam en ik vind dat ook chiller, dat ik al een uitgedacht plan heb en daarover niet meer moet lopen stressen)

1 like

Ligt er misschien ook een beetje aan wanneer je gaat en hoe flexibel je bent qua hostels/hotels? Ik vind het zelf veel fijner om gewoon gedurende de reis te kijken en bv op de 1e of 2e dag van plaats A de volgende plaats te gaan boeken. Maar dan moet je niet te veeleisend zijn qua slaapplek qua prijs of qua ligging omdat de meest populaire dan wel volgeboekt zijn. En weet niet of je hoogseizoen gaat, dat kan wel extra lastig zijn met drukte misschien (maar again, als je niet al te veeleisend bent dan vind je heus wel iets).

2 likes

Frankrijk is geel :partying_face::clap:t3:

7 likes

Veel plezier! :blush:

1 like

Ik heb het beide gedaan. In Scandinavië wilde ik echt graag helemaal naar het noorden en ik had een aantal plaatsen waar ik sowieso naartoe wilde. Dat was ook wel een beetje een vakantie met een doel zeg maar. Daar heb ik toen wel helemaal een route bij uitgezocht. Onderweg ben ik daar af en toe een beetje van afgeweken maar ik vond het wel fijn dat ik wist hoe ik overal ging komen, hoe lang dat ging duren en hoeveel tijd ik dan overal had. Dat maakte het onderweg ook makkelijker om te bepalen of ik ergens langer of korter wilde blijven. Ik moest namelijk ook zorgen dat ik op een bepaald moment weer in Nederland was, dat maakte dat het soms even puzzelen was. Ik had verder niks vooraf geboekt omdat ik wel flexibel wilde blijven. Ik vond het wel een fijne manier van reizen, omdat ik dus al een globaal overzicht had, alles kon doen wat ik me voorgenomen had en daarbinnen voldoende vrijheid had om van mijn plannen af te wijken.

Ik ben ook een keer door Oost-Europa gegaan en daar had ik niet echt een route maar toen liep er dus ook tegenaan dat ik soms ergens naartoe wilde en er dan achterkwam dat dat niet ging lukken vanaf mijn locatie. Of dat de treinreis veel langer bleek dan ik had gedacht. En de laatste paar dagen vond ik minder leuk omdat ik er toen opeens achterkwam dat als ik weer op tijd in Nederland wilde zijn, ik op moest schieten. En toen heb ik alleen maar grote steden gezien, omdat dat de snelste route was. En dat was niet per se heel leuk. Maar op zich was dat ook echt een prima manier van reizen hoor. Je bent gewoon wat vaker je plannen aan het bijstellen, omdat het altijd anders loopt dan je denkt. En je bent nog veel ter plekken aan het uitzoeken en dan kom je er soms dus achter dat je minder opties hebt dan je dacht. Dus je moet je gewoon iets meer overgeven aan het moment. En dat maakt het juist ook wel weer heel leuk.

3 likes

Ik zit erover te denken om in oktober de Camino te lopen. Ik kan maar 2 weken opnemen dus dan kom ik op de Camino Portugues uit, maar volgens mij zijn er nog wel meer opties. Ben ook geen langeafstandswandelaar dus dan moet ik nog flink gaan trainen. Er is heeeel veel informatie te vinden op internet, maar ben benieuwd of mensen van hier ervaring hebben :smiley:

@Lemongrab jij wilde misschien ook de Camino lopen toch? Al plannen gemaakt?

7 likes

Ik zit momenteel in deze: https://www.rinidiabio.it/. Echt een dikke aanrader!!

Ook wie laatst vroeg over de wegen in Italie: ik vind het helemaal niet eng! Nog geen een situatie gehad die ik eng vond, terwijl ik nog niet eerder in het buitenland heb gereden.

2 likes

Agriturismo Ca 'Del Bosco is heel erg mooi, de eigenaren hebben ook een eigen druiven- en olijfgaard en maken olijfolie en wijn. De agriturismo zelf heeft een paar appartementen en een hele grote tuin met een zwembad, daar kun je echt heerlijk relaxen. Het ligt bij La Spezia in de buurt, maar je moet wel met de auto weg als je ergens heen wilt, dus dat moet je net fijn vinden. Het zwembad is helemaal omgeven met gras dus je kind kan daar wel lekker spelen.

Als je wat meer in de drukte wil zitten kan ik je het Gardameer zeker aanraden, ik ga zelf dit jaar ook weer heen. Bardolino of Lazise vind ik hele leuke plaatjes om te zitten. Vanuit Bardolino pak je ook zo de boot ergens anders naartoe, met de boot zijn Sirmione, Salo en Torri del Benaco bijvoorbeeld heel leuk. Ik vind het grote voordeel van het Gardameer dat er een heleboel leuke plaatjes in de buurt zijn en er overal genoeg te doen is, leuke markten etc.
Je zou vanuit het Gardameer ook een dag naar Verona kunnen, dat is qua grootte een beetje vergelijkbaar met Haarlem. Het is een leuke stad, maar ik ben er denk ik al een keer of 5 geweest, dus ik vind het niet zo bijzonder meer haha. Zelf ga ik dit jaar ook nog naar Brescia, dat is een uurtje rijden vanaf Bardolino. Mochten jullie klassieke auto’s leuk vinden heb je in Brescia het Mille Miglia museum (met allerlei klassieke auto’s die vroeger aan de race meededen). Het is lang geleden dat ik daar ben geweest, dus ik ben ook benieuwd hoe de stad er nu uitziet.

2 likes

Wat een tof plan! Geen ervaring mee, maar een collega wel en die trainde door vaak als ze van werk naar huis ging met de trein een station eerder uit te stappen. Dus zou je ook kunnen proberen!

1 like

Ja dat is in theorie een leuk idee maar ik ga tot en met september sowieso niet naar kantoor en ik wil in oktober gaan :stuck_out_tongue:

Wat leuk! Mijn zwager heeft twee keer een stuk gelopen, beide keren een dag of tien. Hij heeft vooraf niet echt het getraind, maar wandelt wel regelmatig langere afstanden. Maar niet in de hitte en met hoogteverschil, dus was af en toe flink afzien. Hij vond het iig geweldig!

Edit: in oktober is de temperatuur wel aangenamer, denk ik. Hij ging in juni / juli.

1 like