Reizen / Vakantie (Deel 1)

Qua eten vond ik Ma Khin Cafe, Portolito (aan het strand) en 64 Restaurante (lunch menu 3 gangen voor €11) heel lekker! Qua bezienswaardigheden zijn er de Mercado Central, Ciudad de las Artes y las Ciencias (gewoon om rond te lopen of om de musea te bezoeken, zijn alleszins coole gebouwen en elke gast op tinder die naar valencia is geweest heeft hiervan een foto op z’n profiel haha) en de rivier waarvan ze een park hebben gemaakt (weet de naam niet haha maar je ziet het direct op google maps) waardoor je kan wandelen, fietsen, chillen.

Oh haha zie dat Portolito al is gezegd maar wij hebben eens bij het hotel dat daaraan grenst geslapen en de mensen van het restaurant hadden op onze laatste dag heel vroeg 's ochtends nog speciaal voor ons ontbijt gemaakt voor onze vlucht, echt heel vriendelijk zijn ze daar!

1 like

Ik had het vanochtend met mijn directe collega over vakanties en stedentrips en ik werd zo enthousiast ondanks dat het momenteel helemaal niet zo lekker met me gaat. Vind het alleen zelf nog wat lastig om iets te plannen i.v.m. corona. Ook zitten we middenin een verhuizing wat ook veel geld kost. Maar ik ga toch maar eens kijken of er later in de zomer misschien nog iets te regelen is.

1 like

Ja heel goed. Vond de treinen chill, super rustig met airco.

Ik weet niet of je al een hotel of appartement geboekt hebt, maar ik vind zelf de wijk Ruzafa heel leuk om te zitten. Wij hadden fietsen gehuurd zodat je makkelijk naar bijv. het strand kan. Je kan ook leuke fietstours doen daar.

Uit eten vond ik El Almacen echt super, heel lekker eten en leuk zitten. Je hebt bijvoorbeeld een tasting menu met 9 gerechtjes voor 25 euro pp. Canalla bistro en Copenhagen vond ik ook aanraders. Voor lunch en taartjes inderdaad Dulche de Leche of La Mas Bonita aan het strand.

@Nova ik ben dus heel enthousiast over Valencia. Porto is ook heel leuk en zeker goed te belopen. Ubers zijn daar ook heel goedkoop dus wij liepen meestal de hele dag door de stad en als we het echt zat waren namen we voor 3 euro een uber terug. Ljubljana vond ik ook heel leuk, zijn niet veel echte bezienswaardigheden maar lekker compact en veel leuke terrasjes en heel geschikt als je vooral een beetje rond wil lopen en de sfeer wil proeven. Heb alleen geen idee hoe het weer daar is in maart. Boedapest vond ik trouwens ook heel leuk en juist wat meer bezienswaardigheden, ook lekker naar een badhuis geweest daar.

2 likes

Ik ga dit jaar naar Noord-Italie op vakantie en zou eigenlijk ook wel graag langs een of meerdere wijnhuizen gaan waar je wijn kan proeven en ook kan eten en overnachten. Heeft iemand hier misschien tips voor?

Mag overigens ook in Oostenrijk/Zwitserland/Frankrijk zijn, zolang het enigszins op de route van Noord-Italie naar huis ligt.

Helaas het appartement al geboekt, maar wel super bedankt voor de leuke tips!!

1 like

Ja Valencia is wel de kanshebber, maar leek me zo voor de hand liggend…
Boedapest zet ik op de shortlist, lijkt me fantastisch!

Bedankt voor de tips @lisaanna & @Salmiak
Lissabon is ook een goede!

Onze zomer plannen zijn met de auto naar noord-italie of Zuid-Frankrijk (Italië heeft de voorkeur vanwege het eten), maar ik ben daar totaal niet bekend.
Heeft iemand nog tips voor een leuke Italiaanse badplaats? Bij voorkeur Toscane, zodat een dagje naar 1 vd steden daar ook een optie is. Ik ben een beetje overweldigd door de keuze haha.

1 like

Ik ben wel eens in Marina di Pisa geweest. Vond dat toen wel chill omdat je aan het strand zat, maar ook naar Pisa, Lucca en Siena kon.

Athene, Andros en Mykonos geboekt. Zo veel zin in :heart_eyes::sunny:

3 likes

Kent iemand toevallig een leuke camping ergens in de Vogezen? Liefst iets kleinschalig met een rivier / meertje waar je in kunt zwemmen.

Of meer algemeen hoe vinden jullie leuke campings?

Ik ga zelf elk jaar naar Viareggio, ongeveer halfuurtje met de auto vanaf Lucca. Is alleen niet heel goedkoop ivm kosten strandbedjes, die moet je er wel nog bij tellen als je een hotel boekt!

Als een badplaats niet per se een must is kun je ook zoeken naar een agriturismo. Dat zijn omgebouwde boerderijen die vaak midden in de natuur zitten en een zwembad hebben, dat is ook erg mooi! Zelf boek ik in Italië meestal een appartement met een zwembad op loopafstand van het centrum van een plaats, de meeste badplaatsen vind ik niet super bijzonder, dus dan zit ik liever in een leuke plaats zonder strand en gaan we een dag naar zee als dat in de buurt zit.

In Toscane is Lucca erg leuk en vanaf La Spezia (net geen Toscane meer) kun je de boot nemen naar Cinque Terre, dat is ook een aanrader! Sowieso is die hoek van Lucca/Pisa/Florence leuk om te zitten, daar heb je voldoende plekjes om een dag heen te gaan. In Florence zit bij the Student Hotel een zwembad op het dak, het hotel zelf is iets van 15 minuten lopen van het centrum af.

2 likes

Zijn er mensen uit omgeving Limburg die wat leuks kunnen aanraden? Ik ga met een vriendinnetje naar Roermond en blijven daar slapen.
Zij komt pas savonds laat aan maar ik vertrek al in de ochtend. Welke dingen kan ik daar (alleen) doen en raden jullie mij aan?

Suppen bij de Maasplassen :grin: sowieso kun je daar ook leuk op een terrasje zitten en een ijscoupe eten bij de Clevers die daar nu zit :heart_eyes:

1 like

Iemand nog tips voor een betaalbare PCR-test of is 89,- normaal?

Als je lid bent van ANWB kun je korting krijgen: Coronatest vanaf € 34,- euro | ANWB

2 likes

Thanks, dat ben ik, hele fijne tip!!

1 like

En soms is een antigeentest ook voldoende (zoals in Frankrijk en Italië) en die zijn nog goedkoper!

Ik vind het trouwens nog steeds bijzonder dat Frankrijk nog een code oranje is terwijl het aantal besmettingen per 100.000 inwoners lager is dan in NL of Italië dacht ik. En Italië is wel geel geworden…