Ik heb geen idee eigenlijk! Heb zelf nog nooit in andere landen dan Nederland en Belgie gereden. Ik kan het je over twee weken laten weten haha! Hoop dat er niet al te smalle stijle weggetjes gaan komen, dat lijkt me wel eng.
Portofino is geweldig! De weg erheen vanaf Rapallo langs de kust is heel mooi, moet je eigenlijk met een scooter doen. Rij op tijd weg, wij waren rond de middag erheen gereden en toen waren er geen parkeerplekken helaas, maar de weg zelf was al geweldig! Wel smal, maar met een gewone auto prima te doen. Verder vind ik Italie best te doen qua rijden, mijn vriend vond het heftig. In de stad was het vooral voorrang nemen en doorgassen, behoorlijk brutaal doorrijden en meerijden met het verkeer. Vergelijkbaar met Frankrijk, het is ook best chaotisch. De snelweg oprijden vond ik alleen wel heftig, je hebt geen invoegstrook en je moet invoegen zoals de Italianen. Die staan stil en rijden vanaf stilstaand de snelweg op. Je moet ook ruimte geven als je op de tolweg rijd, doen de Italianen ook voor de invoegers.
Kleine tip voor als je het leuk vind, in Genua is een heel groot aquarium. Als je daar interesse in hebt is dat zeker een aanrader om heen te gaan als je in die hoek zit!
Parijs is echt mijn lievelings Heb er een tijdje gewoond en een heel lijstje met favoriete plekjes om te eten die ik meestal wel bezoek als ik er weer ben. Heb het even in een spoiler gezet want het is nogal veel. Zit echt van alles tussen: ontbijt/lunch/taartjes/snelle hap etc.
Samenvatting
*Du Pain et des IdĂ©es â bakkerij met echt de beste croissants van Parijs. En de pistachio escargot is wat mij betreft het lekkerste broodje van de hele winkel. Hier ging ik bijna dagelijks heen.
*Holybelly 5 â ontbijt/lunch/brunch, wel een beetje een verzamelplaats voor hipsters maar heerlijk om even te zitten voor een dito hipster ontbijtje of lunch. Wel altijd erg druk.
*Sheâs Cake â schattig klein tentje waar je kleine cheesecakes kunt halen.
*LAâs du Fallafel OF Pitzman â hier haal je de beste broodjes falafel. Ze noemen het ook wel âthe falafel areaâ Bij die eerste is het chiller om ze mee te nemen en onderweg te eten want super druk maar bij Pitzman kun je ook fijn zitten.
*Breizh CafĂ© â hier kun je zoete en hartige crĂȘpes halen. Mijn favo is die met gekarameliseerde banaan en whipped cream. Die haal ik bijna altijd.
*Berko â voor cupcakes en cheesecakes. Vooral de cupcakes zien er echt prachtig uit en zijn echt top. Ze verpakken het ook heel leuk voor je.
*BO&MIE â hier kun je niet alleen taartjes halen maar ook heerlijke broodjes, bagels en croissants. Wat mij betreft de lekkerste bagels van Parijs, en je moet ook zeker de frambozen croissant eens proberen. Niet alleen een plaatje om te zien maar ook echt super lekker.
*Boulangerie Utopie â wederom kun je hier lekkere broodjes, taartjes en eclairs halen. De eclairs zijn mijn favoriet samen met het houtskoolbroodje (ja echt, een zwart broodje dus ook maar ZO vers en lekker).
Leuk weetje: heel veel bekende Franse eettentjes halen hier ook het brood vandaan.
*Street Bangkok Local Food â als je even geen zin hebt om veel geld uit te geven is dit echt een aanrader. Vooral de satĂ© is echt een aanrader, voor nog geen tientje p.p ben je klaar.
*Siseng â vooral veel Asian food en i love it. Hier kwam ik eerder meerdere keren per week. Vooral de zoete aardappel friet en de boa burgers met crispy chicken moet je dan echt eens proberen.
*CafĂ© CrĂšme â typisch Frans cafĂ© waar je lekker wijntjes naar binnen kunt gieten en klassieke lunchgerechten kunt vinden op de kaart.
*Season â deze zit tegenover CafĂ© CrĂšme en kun je de hele dag door terecht voor lekker eten. Wel een ietwat hoog hipster gehalte maar zeker een aanrader!
*Buvette GastrothĂšque â voor een stevige lunch is dit een hele fijne. Vooral de salades met Franse kaasjes zijn top. Ze hebben wel alleen een Franse kaart en het personeel spreekt slecht Engels maar zeker de moeite waard.
Dit klinkt wel angstaanjagend eerlijk gezegd. Kun je er ook goed rondreizen met ov? Weet iemand dat?
Ik ben zelf is met de trein is Milaan - Cinque Terre - Firenze gedaan en dan was ideaal. Trein is relatief goedloop vergelijken met Nederland en gaat vaak. Hebben in La Spezia in keer bus gepakt en dat was ook prima, al loop ik liever als dat qua afstand kan:)
Ik vind in Italië rijden best meevallen! Toen ik mijn rijbewijs net een paar maanden had ben ik met mijn vriend naar de Italiaanse meren gereden. Het is zeker wel chaotischer dan hier in Nederland, maar ik had wel het idee dat er rekening met me werd gehouden (wellicht door het buitenlandse kenteken).
Qua treinen ben ik alleen van Florence naar Bologna met de trein gegaan en dat was prima, tickets had ik online al geboekt via trainline. Het grootste verschil tov hier was dat er in de vertrekhal een groot elektronisch bord hing waar ze de juiste perrons bekendmaakten, maar dan pas een minuut of 3 voor vertrek. Dus je zat met heel veel mensen in die hal (zonder bankjes) en je kon ook pas door de controle als jouw trein op het bord stond.
Geen ervaring mee dus kan ik niet zeggen.
Dat mijn vriend niet graag reed kwam trouwens omdat die niet zo heel lang geleden een ongeluk heeft gehad en daarom nog wat âbangâ was en we met mijn auto waren. Op de snelweg kreeg je altijd heel veel ruimte dus dat invoegen is gek, maar prima te doen!
ik vond om heel eerlijk te zijn dat ze echt debiel rijden. Iedereen reed gewoon de rotonde op zonder voorrang te verlenen.
Iemand een tip voor een plek of accommodatie op maximaal ongeveer 7/8 uur rijden vanaf midden-Nederland? Gaat om een verblijf van een week eind juli/begin augustus.
Liefst wel goede faciliteiten en eventueel een zwembad, omgeving maakt niet heel veel uit. Mag natuur zijn of in de buurt van een stad, we vinden eigenlijk alles wel leuk.
Florence echt prachtig! Ook goed bereikbaar per trein, heb rondje noord met de trein gedaan paar jaar terug.
Pisa is leuk voor de toren (eig ook niet), maar verder vond ik er echt geen bal aan.
Geniet van al het lekkers iig
Wij gaan over twee weekjes weer naar het Harz Heb er zoân zin in. Lekker wandelen in alle rust en pommes met ketchup eten.
Was wel even vergeten dat mân baby ook een ID nodig heeft, maar okĂ© ook weer gefixed
Ik heb een vraag voor de ervaren Airbnbâers hier, als dit in een ander topic moet of niet mag, let me know dan verwijder ik mijn vraag.
Ik moet binnenkort voor een festival naar het buitenland voor werk, in een plaatsje waar appartementen en hotels echt peperduur zijn tijdens dat festival omdat de hele wereld er dan naartoe reist. Nu heb ik een goeie airbnb gevonden op loopafstand van alle locaties, maar de host heeft geen reviews en heeft er al twee keer op aangedrongen dat hij mij van tevoren de sleutels wil opsturen omdat hij zelf in een ander land woont. Is dat normaal?
Verder ziet het er wel legit uit met fotoâs en er is ook nog een aparte website met zijn appartementen erop, maar door de combinatie van geen reviews + sleutels opsturen gaan toch mijn alarmbellen een beetje af. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Mijn angst is dat ik daar kom en de sleutels dus op geen enkele deur passen, en ik voor honderden euros iets anders moet regelen (arhg)
Hm ik zou het er persoonlijk niet op gokken⊠Klinkt heel sketchy.
Zou dat ook niet aandurven. Heb 1 keer in een blijkbaar compleet nieuwe airbnb geslapen zonder reviews maar de verhuurder had een aantal andere ads met veel goede reviews dus dat vertrouwden we toen wel. Maar sleutels opsturen heb ik nog nooit van gehoord, lijkt me ook vrij dom en onhandig als eigenaar.
Ik zou het ook niet doen. Een te mooie prijs, geen reviews en een vage constructie met de sleutel. Ik heb wel eens gehad dat er een sleutelkastje hing en dat je daarvoor een code nodig hebt. Dat had hij ook kunnen doen.
Als je werk (deels) betaalt, check even of Airbnb is toegestaan. Vaak staan bedrijven dat namelijk niet toe.
Yes ook geboekt! Eind juli ga ik samen met mijn vriend wat daagjes naar Valencia, zijn er toevallig hier nog leuke tips? Lunchspots of bezienswaardigheden die ik zeker niet mag missen?
Leuk! Ben 3x in Valencia geweest. Eettips vind ik vooral:
De wijnbar âTinto Fino Ultramarinoâ Heerlijk! Hier hebben ze ook heerlijk eten en super wijn. En ziet er gezellig uit.
In de wijk Ruzafa even langs Dulce de Leche voor lekkere koffie, taartjes. Sowieso leuke wijk om door heen te gaan (achter het station).
En natuurlijk in Valencia opzoek naar tentjes met âpinxtosâ. Kleine broodjes die je zelf bij de bar kan ophalen, en aan de hand van het aantal stokjes reken je dan af.
En aan het strand heb ik lekker gegeten voor een fijn prijsje bij Portolito.
Oh en lekker Tinto de Verano drinken
Ik zoek nog een leuke wat kleinere stad in Europa, liefst lekker weer eind maart.
Vergelijkbaar met Sevilla, dus alles redelijk te belopen, niet zoân mega stadâŠ
iemand nog tips?
De meeste Spaanse steden zijn dan wel heel geschikt! Malaga, Valencia, ik denk dat Madrid tegen die tijd ook wel mooi weer heeft, maar is misschien wat minder te belopen. Of Lissabon/Porto?
Ik vond Split in Kroatië heel erg leuk! Genoeg te doen en te zien, maar wel makkelijk te lopen. Volgensmij is het er alleen niet megawarm in maart. En anders misschien Granada of Malaga? Granada vond ik een superleuke stad, maar wel echt extreem warm in de zomer dus misschien is het in maart juist heel chill.