Reizen / Vakantie (Deel 1)

Thanks!! @Atlas @Duif @Eifoon
Ik zal alles eens rustig bekijken :relaxed:

Tenerife, ik vond het daar erg leuk.

@sjem @Alicante

Ben net terug met een hele lijst :sweat_smile: en men eet daar echt pas 21.00/21.30 uur, dus ga niet te vroeg of laat je niet afschrikken door lege restaurant.

Strand:

  • La Mas Bonita, maar die ligt wel echt 3 km van het eerste strandtentje af. Wel redelijk gehyped maar lekker eten. Je moet in de binnentuin zitten, dat is beter dan het terrasje vooraan.
  • La Pepica; beste paella van Valencia. Restaurant bestaat al meer dan 100 jaar (let op openingstijden)
  • Marina Beach Club, zien & gezien worden. Wel duurder dan de rest. Hier zit ook een open air club bij dus daar moet je wel zin in hebben tijdens het eten. Hier kan je ook overdag liggen maar las dat een bedje huren €50 kost waarvan €15 borg en die andere €35 mag je uitgeven aan eten en drinken. Zelf niet gedaan dus weet niet of het waar is.

Andere restaurantjes:

  • Pinchos bij Sagardi of Orio.
  • Koffie, ontbijt/lunch, cocktails: La manera.
  • Saona, 3 gangen menu voor €12/13. Zelf niet meer geweest maar die onthou ik voor volgende keer.
  • Mercat Colon voor lunch/borrel: dit is een soort food hal met allerlei restaurants. Ik ben 2x bij Bocados geweest. Slechte bediening maar eten is lekker.
  • Verder is eten echt mijn number one hobby dus ik ben nog bij wat ‘luxere’ restaurants geweest; la Salita (NL eigenaar, zijn vrouw kookt op sterren niveau), Canalla Bistro (bistro van een sterrenchef), Vuelve Carolina en Mercatbar (die laatste twee zijn van een andere 3* chef). Mocht je een van deze restaurants willen bezoeken, zou ik Mercatbar doen. Ze serveren (op Salita na) geen mega luxe gerechten, maar gewoon goed en lekker ‘street food’. Vergeleken met andere restaurants in Valencia wel duurder, ca € 30-35 voor een menu.

Enjoy!!!

4 likes

Waaauw super dit!!! Klinkt echt mega goed allemaal, bedankt! <3

1 like

@cappuccino dankjewel!!

1 like

Wat doen jullie qua make up/kleding/schoenen als jullie aan het reizen zijn?

Ik ben echt het type die gewoon sneakers aan heeft en comfortabele kleding maar ik zie ook echt dames die helemaal dress to impress erbij lopen.

Ik heb proberen te zoeken op Parijs, want ik zie dat meerdere mensen er al tips om hebben gevraagd, maar ik kan gewoon niet makkelijk zoeken in dit topic?

Dus wie heeft (eet)tips?

Iemand nog tips voor fijne restaurants voor Mallorca? :grinning:

In Palma de Mallorca vond ik A Ma Maison (Frans-Tunesisch met een fijne binnentuin) en Koh (Aziatisch hip streetfood achtig) erg leuk.

Bedoel je met reizen echt lang weg/backpacken?
Ik had hardloopschoenen mee voor hikes, waterbestendige sandalen voor de jungle, Allstars voor in de stad, slippers voor de douche, en een paar hogen hakken voor uitgaan. Dit alles voor 8 maanden solo backpacken.

Ik had twee jeans, rokje, shorts, stuk of 10 shirts waarvan 5 er wel sexy waren voor uitgaan, 8 jurkjes waarvan 3 vooral voor uitgaan en dan nog sportkleding en wat truien etc.

Make-up had ik een klein tasje mee, 3 kleuren lipstick, eyeliner, mascara, blush, concealer, bronzer, poeder en 1 oogschaduwpaletje.

Meestal had ik met uitgaan of jeans met een croptop aan en dan Allstars of als het wat chiquer was een strak jurkje met hakken. Ohja had ook nog een klein tasje voor uitgaan.

Maar het ligt er ook maar aan wat voorn type je bent, ik hou wel van een beetje too much soms.

1 like

Oh nee! Ik hoop het ook, het gaat natuurlijk snel door de droogte :frowning:
Hopelijk krijgen ze het snel onder controle.

1 like

Eettips: Clown bar, au passage, Le servan, septime, Le Mary celeste, mokonuts, clamato, frenchie (to go), enchizen soba, abri soba, boot cafe

1 like

Iemand ervaring met Sicilië?

1 like

Iemand nog tips voor een hotel in Sydney? Zie door de bomen het bos niet meer :sweat_smile:

Spoedvraag:
Ben de bagagebadge voor de koffer vergeten te halen en ik vlieg vannacht.
Is het bij inchecken zo dat er ‘gratis’ kofferbadges te krijgen zijn???

Wat bedoel je met bagagebadge?

Kofferlabel met je gegevens

Die zijn niet verplicht hè? Dus zonder gaan ze ook wel het vliegtuig op. En op de barcode die erop geplakt wordt staan ook al je gegevens.

Waar je je adres en telefoonnummer op kunt schrijven, bedoel je? Vaak kun je in de luchthavenshops zo’n tag kopen. En sommige airlines hebben ook papieren versies aan hun incheckbalies liggen. Maar die zijn inderdaad niet verplicht.

Ja dat las ik net