Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja ik! Ik had me gewoon mooi opgemaakt en aangekleed en toen ging ik rond 11 uur naar beneden en vroeg ik in de hotelbar aan een jongere barman van ja ik wil vanavond graag uit waar moet ik heen. Toen zei die ja als je een uurtje wacht kan je met ons mee. Alle personeel van restaurant enzo was blijkbaar om 12.00 uur klaar. Dus ik ging gewoon zitten in de hotelbar met een drankje en om 12.00 uur met een hele groep meegegaan waarvan ik niemand kende en was heel gezellig! Hele avond ook niet meer echt met ze gepraat ofzo maar ze zorgden wel dat ik steeds mee ging naar de volgende club/discotheek en savonds weer in de taxi naar het hotel zat haha. Was echt heel leuk en spontaan en eigenlijk was ik gewoon ā€œalleenā€ aan het dansen en drinken halen en om me heen kijken

Lang verhaal kort: vraag op de bestemming aan het personeel waar je heen moet

7 likes

Hoe bewaren jullie vakantie tips? Ik lees wel eens wat over een bestemming waar ik niet direct heen ga, maar wel over een paar jaar heen zou willenā€¦ maar hoe bewaar je die tips dus? Lijstjes in je telefoon? Is er wellicht een handige app?

Vroeger maakte ik bladwijzers (van bv. internetpaginaā€™s of artikels over bestemmingen), maar dat is totaal niet praktisch en gebruik ik uiteindelijk nooit. Nu sla ik plaatsen binnen West-Europa op in Google Maps in de lijst ā€œHier wil ik heenā€. Voor de andere plekken heb ik een Google Maps-kaart gemaakt die ik ā€œBucketlistā€ heb genoemd.

Oh, en ik heb een app waarin ik bijhoud welke landen ik heb bezocht en welke ik nog wil bezoeken, maar die gebruik ik niet echt als ā€˜wenslijstjeā€™ omdat dat voor mij iets te breed is (in theorie wil ik alle landen bezoeken :stuck_out_tongue:).

Thanks! Wat sla je precies op? Bijv de stad Parijs of juist het beste fruits de mer restaurant waar je iets over leest? Of kan het beide? Ik ben iig op zoek naar het laatste.

ik gebruik de app city maps 2 go, kun je plaatsen pinnen en de kaart offline gebruiken

edit: hmmm zie nu pas dat je meer iets zoekt om te bewaren, sorry

1 like

Beide. Alles eigenlijk, steden, dorpen, restaurants, musea, parken, stranden, ā€¦ Alles.

1 like

Maar dan kan de app alsnog handig zijn? Als ik 10 restaurants in Parijs pin, dan kan ik als ik eenmaal daar ben dus die 10 pins terugvinden en kijken waar ik die avond wil etenā€¦ toch?

Slimme! Dankjewel :slight_smile:

Heeft iemand tips voor avondeten in Valencia? Maakt niet uit wat voor soort restaurant!

Yes hier ben ik ook op zoek naar!

Wij hebben super lekker gegeten bij San Tommaso. Echt een aanrader voor goed Italiaans eten. Moet nog steeds aan die pasta denken. De bediening was ook echt heel aardig. Wel handig om te reserveren, want het is vaak heel druk!

Verder heb ik lekker gegeten bij Copenhagen (vegetarisch restaurant). Maar heeft wel iets minder sfeer.

@sjem

2 likes

Iemand tips voor Tallin en of Riga? Restaurants, must sees, musea etc.?

Pintxos bij Sagardi

2 likes

Wie heeft een toptip voor een vijfdaagse vakantie in september, ergens in Europa. Auto, trein, vliegen maakt niet uit. Verder geen enkele eis.

ja das wel zo! alleen moet je wel van elke plek een aparte kaart downloaden, en volgens mij kost dat wel weer los per kaart extra geld. ik download altijd 1 gratis kaart van de plek waar ik heen ga, verwijder daarna de app en als ik weer ga download ik weer 1 gratis.

Ijsland, de golden circle? Die red je wel in 5 dagen!

IJsland had ik inderdaad als optie in mā€™n hoofd! Goed om te lezen dat het inderdaad in vijf dagen kan. Ga daar binnenkort eens goed naar kijken.

Ik vond het lekker en gezellig bij Gordon 10 (?) in Ruzafa volgens mij. In dezelfde buurt ook heerlijke tapas gegeten, maar ik kom even niet meer op de naam. Ga even zoeken

1 like

La Pizarra!

1 like

Wij willen graag in oktober op vakantie. Iemand tips waarheen?