Reizen / Vakantie (Deel 1)

Eat Love Lasagna en Otomat vind ik zelf wel aanraders.
Andere fijne plekken met lekker eten : De Superette, GAST, Het Gouden Hoofd, Eet Ramen, Café René.
Oh en niet dat je er om vraagt maar goede plekken voor koffie/taart : OR, Cafe Labath, Simon Says en Huize Colette!

1 like

Thanks!
Alles qua eten is welkom hoor!
En al helemaal als er taart is :smile::smile:

1 like

volgende week ga ik naar Madeira. Wie heeft tips voor oa goede restaurants en mooie wandelroutes?

1 like

Iemand toevallig eens een walvissen tour gedaan op de Lofoten? Wij zijn er nu voor een paar dagen en twijfelen om zo’n tourtje te gaan doen. Vooral de prijs houd ons erg tegen dus ben benieuwd maar ervaringen en evt aanbevelingen over waar te boeken.

@Pickwick veel plezier, madeira is fantastisch! Ik weet niet meer precies waar wij allemaal gelopen hebben maar bijna alles was mooi :slight_smile:

Ja voor van die humpbacks en orca’s is het seizoen in principe over, maar er zijn nu wel potvissen enzo. Soms zien mensen dolfijnen en een enkele orca. Verder zijn er papegaaiduikers die wil ik vet graag zien, haha! We gaan er nog even over verder twijfelen, het is ongeveer 1000 nok pp en we zijn de verrekijker thuis vergeten :thinking:

1 like

Nooit! Zijn op vakantie en hebben even een detour naar hier gemaakt :slight_smile: Denk ook niet dat we nog terug komen de komende paar jaar dus misschien moeten we het idd maar doen… Thanks voor je reacties en het meedenken!

1 like

Ja super mooi hier! Ben al vaak in Zweden geweest en het weer is zooo veel beter dan de vorige keren, super chill. Voordeel van slecht weer is dan weer dat het s nachts wel meer donker word en dus betere nachtrust. dat kunnen we nu wel vergeten haha! Maar ook dat is best cool natuurlijk :slight_smile:

1 like

Ik vertrek binnen een week naar de Azoren! Iemand nog goede tips?? We gaan naar verschillende eilanden zoals Flores,Horta, Pico, Sao Miguel.

Mijn tapas favoriet: la malcontenta
Mijn pizza favoriet: Otomat
Bijzonderen locatie maar wel groot en druk: pakhuis

Ik ben alleen op Sao Miguel geweest en vond de hiking tracks heel leuk! Kun je hier vinden: http://trails.visitazores.com/en/islands/sao-miguel-0 (zijn er ook voor andere eilanden), de wandeling langs de Sete Cidades was bijzonder mooi. Wel even opletten of je in een rondje loopt of niet, wij hadden bij een wandeling moeite om onze auto terug te vinden omdat we niet meer wisten waar we precies begonnen waren :joy:

Kijkje nemen bij de theeplantage (cha gorreana heet 't geloof ik) was ook een aanrader. En het park bij Furnas bezoeken (http://www.parqueterranostra.com)

1 like

Ik ben een heel aantal jaar geleden met TravelBird naar Kreta gegaan. Dat was wel in orde, vluchten, huurauto en overnachtingen waren door hen geregeld. De hotels waren nogal basic, aan elk hotel scheelde er wel iets (slecht ontbijt, overlopende badkamer, etc.), maar doordat we overal maar 1 nacht sliepen, maakte dat niet heel erg uit (dan was de badkamer in het volgende hotel bv. wel in orde, maar was het ontbijt prut). En het was erg goedkoop, dus je krijgt ook wel waar je voor betaalt. Het was verder uiteindelijk wel een erg leuke reis.

1 like

Ik ben vorig jaar met Travelbird naar Japan geweest. Dat was echter geen groepsreis dus daar kan ik nket over oordelen. De rest (vlucht, treinpas en hotels) waren allemaal goed in orde, wel erg basic hotels maar dat maakte me weinig uit want ik was in Japan.

1 like

Ik ben naar Rome geweest met Travelbird (vlucht en hotel). Zoals al gezegd werd; hotel erg basic. Ontbijt bestond uit een croissant of een broodje met keuze uit beleg ham en kaas :joy: hotel zat overigens wel centraal.

1 like

Ik heb naar Portugal geweest anderhalf jaar geleden. Was wel budget maar goed geregeld. Zat ook een treinreis bij en dat was ook goed geregeld. Hotels waren basic maar een van de twee had wel een super uitgebreid ontbijt dus dat was chill.

1 like

Ik ga morgen met vriendinnen naar Corsica, heeft iemand nog tips of aanraders? :slightly_smiling_face:

Mocht er nog iemand tips hebben voor all inclusive hotels die niet achterlijk duur zijn let me know!!

Ja heb ik gekocht! De man van de winkel heeft hem erin gestopt en de instellingen goed gezet. Nu kan ik overal redelijk snel internetten

ik heb eigenlijk geen flauw idee. Ik ging naar een telefoonwinkeltje en daar hadden ze simkaarten. Niet gekeken welke provider het was. Was in een paar minuten geregeld!

1 like

Aah leuk! Wij gaan naar Agia Pelagia. Ov is idd ook prima in Griekenland heb ik gehoord. De vorige keer in Kreta zaten we ook in Chania, mooie stad. Vanuit daar kun je volgens mij makkelijk met een boottocht mee naar Balos. Super mooi vond ik dat, een strandje tussen het eiland en een schiereiland in. Aan de overkant van het eiland zijn sowieso mooie plekken en stranden vonden wij. Hele fijne vakantie:). Kan echt niet wachten.

1 like

Iemand die weleens alleen is uitgegaan op vakantie en misschien tips heeft?