Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ah dat is echt kut als ze zulk soort dingen doen, en oneerlijk. Hoop dat dat bij mij niet zo is haha

1 like

Mijn beste vakantie was een zeilvakantie over de Ionische zee! Elke avond slapen in de haven van een ander dorpje, van eiland naar eiland, vanaf de boot in helderblauw water springen, als je de boot af stapt meteen op het terras van een restaurant staan
 Ja, dat was echt een droomvakantie die ik graag nog een keer wil doen.

2 likes

Mijn mooiste vakanties waren die aan de Cote d’ Azur. Twee keer op een camping en een keer in een airbnb in een klein dorpje. Zo’n mooie omgeving daar. Ontzettend veel te doen en leuke plaatsen om te bezoeken.
Ook mijn vakantie in Split was heel erg leuk. Heel leuke plaats!

1 like

Ik vond Madeira heerlijk, ben er 2 jaar geleden 10 dagen geweest in november. Fijne lente temperatuur, genoeg te doen, geen massatoerisme, mooie natuur. Als je nog specifieke vragen hebt laat maar weten :slight_smile:

Wauw dat klinkt ook echt geweldig :heart_eyes:

Iemand tips voor Dublin? Ga er volgende week een lang weekend heen :smiley:

1 like

taart bij queen of tarts!

bezoekje aan de gevangenis, wandelen in de parken, met de trein naar de kust (heel makkelijk vanuit centrum en leuk ritje), guinness fabriek (hoe toeristisch ook)

1 like

Dit wil ik ook heel graag nog een keer doen! Had je toen zelf een boot gehuurd en de route uitgestippeld? En in welke plaats begon je dan? Ik heb namelijk echt geen idee welke gebieden een beetje geschikt daarvoor zijn

Oohh die menukaart van Queen of Tarts ziet er super nice uit! Bedankt voor de tips :smiley: We zitten vlakbij temple bar, dus leuke pubs ontdekken staat ook op ons lijstje. Weet jij toevallig of er vaak live muziek is in de pubs?

Leuk!! Heb niet heel veel meer tips want ik heb voornamelijk gechillt bij het zwembad en gegeten :grin: maar hier komen er toch nog een paar.

Pisa:

Filter Coffee Lab is een leuk hipster zaakje. Niet typisch Italiaans maar heb er lekkere pancakes met nutella gegeten en homemade lemonade gedronken. Leuk om even te zitten vond ik.

Skyline American Bar.
We waren onderweg naar ons hotel en wilden nog even ergens wat drinken. Ineens hoorden we uit een zijstraatje veel gelach en gepraat dus daar op af gelopen en daar zat dus deze bar. Was heel gezellig en ze doen aan aperitivo. Dus dat je alleen je drankje betaalt en dan wat hapjes erbij kan pakken.

Florence:

La strega nocciola voor ijs.
Acqua al 2 voor lunch of trattoria ZaZa
Antico Vinaio voor de lekkerste broodjes ever. Was echt heerlijk! Ik had er 1 met truffel,pecorino en parmaham en omygod ik denk er nog elke dag aan terug. So good! Ze zijn ook mega groot dus als je goedkoop wil lunchen: ga hier naartoe. Je kan er alleen niet echt zitten.

Verder vond ik het in Florence leuk om naar Piazzale Michelangelo te gaan omdat je dan een mooi uitzicht hebt over de stad. Schijnt het mooist te zijn met zonsondergang maar dat heb ik zelf niet ervaren helaas.

Verder vond ik Lucca een superleuk stadje. Ook heerlijk gegeten daar bij Osteria da Rosolo.
En lekker ijs bij gelateria Veneta.

Wat wij helaas niet hebben gedaan maar wat ik nog wel een keer wil is naar de warmwaterbronnen. De bekendste is San Filippo als ik het goed heb. En oja een wijnproeverij is altijd leuk om te doen. Er zijn daar ontzettend veel wijnboerderijen en je ziet genoeg bordjes langs de weg waar staat wat ze hebben. Vaak ook olijfolie.

Heel veel plezier alvast! Het is zo heerlijk daar!

1 like

Nee,wij gingen met een flottielje, dus dan is het een georganiseerde reis met een route die vooraf is uitgestippeld door de ervaren zeilers op de ‘moederboot’. Maar iedere boot mag op eigen tempo zijn route volgen, als je maar aan het eind van de middag in de haven aankomt. De moederboot was er ook voor hulp etc, dus dat was wel prettig aangezien wij 1 ervaren zeiler hadden en de rest het niet zo goed kon.

Oh en wij begonnen in Lefkas. Ik weet niet precies meer waar we allemaal zijn geweest.

2 likes

Ja gewoon beetje wat pubs aflopen, bijna overal was er wel wat qua muziek toen wij er waren! Wij gingen vrijdagavond naar de templebar, aantal optredens gezien maar wel super toeristisch


1 like

Ik ben een reisje aan het plannen naar met name Oeganda, maar zou het liefst ook Kenia en een stukje van Tanzania meepakken. Iemand die me kan voorzien van tips? Ik vind het héél lastig om een tijdsplanning te maken. Ik ga vrijwilligerswerk doen in een ziekenhuis gedurende 8 weken in het zuiden van Oeganda, dus zal in de weekenden in dat gebied al veel kunnen zien. Heb na die 8 weken nog 4 weken vrij reizen over om dan richting Kampala, en via daar naar Kenia en dus evt Tanz te gaan. Zijn deze drie landen haalbaar in vier weken? Of in ieder geval een stuk? Ik hoef echt niet heel Tanzania te zien, maar het noorden? In combinatie met het Zuid-westen van Kenia en dan Oeganda?

Weet iemand een centraal leuk hotel in Brussel?

En iemand een chill hotel/hostel in Berlijn? :raising_hand_woman:

1 like

Hebben jullie nog tips om te eten in Gent? Ik ga een weekend heen en vroeg mij af of jullie nog leuke eettentjes weten :smile:

Heb twee jaar geleden in Azimut Kurfurstendamm geslapen, was in mijn herinnering een prima hotel op een goede locatie (alle hotspots makkelijk bereikbaar en dicht bij metrohalte) en niet al te duur.

https://en.azimuthotels.de/Germany/azimut-hotel-kurfuerstendamm-berlin/

Wat eet je graag/wat is je budget?

The Dominican is tof heel centraal!

1 like

Ik hou van italiaans, spaans. Weet niet wat mijn reisgenootjes graag eten. En rond de 30 pp