Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik kom net terug uit Slovenië maar Ljubljana, Vrsic bergpas en Bohinj meer! Bled was wat te toeristisch naar mijn smaak.

1 like

Ik ben een keer in Barcelona geweest in oktober, prima weer nog gehad toen!

1 like

Ik ben een aantal jaar geleden naar Rhodos geweest in oktober. Heerlijk weer en het eiland is prachtig! Ik was er vlak na de herfstvakantie en 1 week voordat bij hen het seizoen voorbij was dus lekker rustig (maar niet dood ofzo) en niet duur meer.

1 like

Portugal?

1 like

Madeira vond ik super mooi! Hele mooie natuur, goede snorkelplekken en vriendelijke mensen. Wij hadden een auto gehuurd en dat was wel echt heel leuk! Als je niet graag rijd zou dat echt niet doen, de wegen zijn stijl, veel bochten, etc. Evt een auto met wat meer vermogen huren of met de bus gaan!
Ik denk dat het er aan ligt wat je allemaal wilt doen. Ik vond de stranden op madeira erg matig, vooral veel rotsen en als er dan hoge golven zijn kan je de zee niet goed in. Voor ons niet echt een probleem geweest, maar als je elke dag wil liggen (ik type likken haha) dan zou ik wel kijken naar een hotel wat specifiek bij/aan een zandstrand zit. Er zijn wel plekken met zandstrand verder overigens, mocht je dat graag willen alleen geen idee hoe bereikbaar dat allemaal is met ov/taxi/te voet. Wat ik heel leuk vond: wandelen, rondrijden, snorkelen, natuurlijk zwembad in Porto Moniz en veel leuke dorpjes kijken. Wij zaten in dit hotel en dat is erg goed bevallen: https://www.booking.com/hotel/pt/oasisatlantic.en-gb.html Het is in een klein dorpje en je kan lopend naar wat leuke restaurantjes, naar een plek waar je goed de zee in kan, etc. Als je wat meer bij de levendigheid wil zitten zou ik kijken naar een leuk hotel in Funchal!

1 like

Nice! Ik sliep in Bled en ik vond Bohinj inderdaad rustiger, maar bij Bled viel het me ook 100% mee. Ben nu in Solčava en ga morgen naar Piran.

Piran ben ik ook geweest, klein maar fijn. Veel plezier nog!

1 like

Dank!

Ik vertrek binnen 2 weken. Domme vraag misschien maar hoe is het weer daar? Ik weet dat het warm zal zijn, maar bv. 30 graden in Hong Kong is totaal anders dan 30 graden in onze streken vind ik :stuck_out_tongue: dus qua vochtigheid, vergelijkbaar met Europa?
En thx! Ga ik zeker eens bekijken, ziet er leuk uit!

Leuk, ik ga ook over een paar weken. Ik ben de vorige keren eigenlijk altijd in de winter geweest, dus ik heb geen idee hoe het gaat zijn nu. Heel warm in ieder geval haha, volgens mijn app is de vochtigheid daar 94% en in Nederland 32%, maar geen idee hoe accuraat dat is. Heel veel plezier!!

1 like

Ja wij hebben heel leuk gesnorkeld, een keer vanaf een boot en de rest vanaf het strand. De keer vanaf de boot was alsnog dicht bij de kant anders zie je natuurlijk niet zo veel. Het word vrij gauw diep vanaf de kant op veel plekken dus soms heb je pech, maar wij vonden vooral het Garajau gebied het mooiste. Er is een strandje waar je met een kabelbaantje heen moet en dat is een toegankelijke plek om het water in te gaan. Als je wat googelt of rond vraagt kom je vast nog meer tegen! De mensen van de duikschool waarmee wij waren gegaan waren erg vriendelijk en hadden allemaal leuke ideeen voor ons (o.a. ongezekerd klimmen boven de zee - dan val je dus in het water als je valt, aanradertje als je dat leuk vind maar denk niet met een baby :thinking:) dus ik denk als je bij zoiets wat info vraagt je ook een eind komt.
Oja! Je kunt veeel van die boottochtjes doen! Onder andere om dolfijnen en walvissen te zoeken, of gewoon om te chillen natuurlijk. Dat is misschien ook leuk om te doen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Haha ja dat beeld staat er inderdaad!! Ze zijn eeeerg trots op hem overal, wel leuk om te zien. En pasteis de nata durf ik niet te zeggen maar ik ga er van uit! Kan me niet meer zo veel van het eten herrinneren om eerlijk te zijn…

1 like

Wij zijn vandaag niet eens bij shipwreck beach gekomen (met de auto) omdat het zo ongelofelijk druk was :scream: en al die touringcars over die smalle paadjes… brrr. Dat er geen het ravijn in stortte was een wonder. Uiteindelijk kreeg mijn moeder een halve paniekaanval en zijn we omgedraaid.
Dus ik kan zeggen dat ik op zakynthos ben geweest zonder het wrak te zien :roll_eyes:

3 likes

Ik was in 2016 eind september op kefalonia (ligt boven zakynthos) en toen ging er echt al veel sluiten

Heeft iemand hier weleens iets via Airbnb gehuurd wat er op de site goed uitzag maar toch heel erg tegenviel? Ik heb nu iets geboekt voor over een paar maanden en er waren veel goede recensies en de verhuurder is superhost. Dan moet het haast wel goed komen toch?

Jij ook veel plezier!

1 like

Dankje, ik geloof ook wel dat het goed komt op zich, een hotel kan ook tegenvallen… Ik zie het vanzelf wel :slight_smile:

Mijn vriend en ik willen graag in augustus een weekje relaxen aan het strand, maar we komen er niet uit wat nu de perfecte locatie is. Iemand tips? Er moet een leuke boulevard zijn en ong. €1000,- p.p. Liever geen massa Nederlanders en we hoeven verder geen excursies enzo te doen.

Ik ben in Malaga geweest en vond het wel erg leuk. Wel toeristisch ja, maar mooie stad, veel leuke dorpjes in de buurt (onder andere Ronda, Marbella, Torremolinos (dat is echt zon toeristenplaatsje maar wel gezellig met uitgaan). Vind het wel wen aanrader hoor!
En anders misschien Valencia? Ook een leuke stad aan het strand, vind ik ook een aanrader!

Nee nog nooit, maar bedenk me door jouw bericht wel iets over booking . com :open_mouth: . Daar voor een vakantie eens hostel geboekt, had gemiddeld +/- een 9 oid. Was echt een verschrikkelijk ellendig verblijf, ZO vies!! Bleek dat als je bij jouw uitcheck een 10 gaf, je een gratis nacht kreeg. Wauw… :weary:

1 like

Hebben hier mensen ervaring met Eliza was here? Ik ben net terug van een vakantie via die organisatie en ik vond gewoon veel dingen die ze op de site verkondigen over de accommodatie niet kloppen en/of uit verband gerukt (bijvoorbeeld: “voor het ontbijt nam ik een heerlijke duik in de zee”, terwijl je voor de zee minstens 15 minuten met de auto moest rijden).
Ben benieuwd of anderen dit ook ervaren hebben.