Reizen / Vakantie (Deel 1)

Kefalonia en Lefkas. Die eilanden zijn prachtig en nog niet overspoeld door toeristen. Ik ben nu op Zakynthos en dat is mooi maar wel erg op toeristen gericht. Vind het wat tegen vallen.

1 like

Waar verbleef je in Toscane? Wij zitten 4 nachtjes in Sienna dus als je tips hebt hoor ik ze graag (: Vooral de allerlekkerste restaurantjes ben ik naar op zoek

@Colaatje je kan in Lefkas ook heel mooi zeilen, ben er ook geweest. Ook Skopelos en Skiathos zijn nog niet zo overspoeld door toeristen en heel mooi

1 like

Wij verbleven in San donato,een mini dorpje tussen Siena en Florence in.
Ik ben maar 1 middagje in Siena geweest en heb daar niet gegeten dus geen restaurant tips helaas. Ik vond het wel een hele leuke stad. Wel een tip: een ijsje eten bij Grom en panettone kopen.

Ik heb 2 keer fantastisch geluncht in dorpjes in de omgeving. Weet niet of je daar komt maar ik tip ze toch even.

La Bottega di Volpaia in Volpaia en Il Vescovino in Panzano. Allebei een mooi terras met prachtig uitzicht en echt heerlijk eten.

En mocht je naar San Gimignano gaan (sowieso wel een aanrader) eet dan pistache ijs bij Gelateria Dondoli. Beste pistache ijs ever,alleen al daarvoor zou ik teruggaan haha.

Heel veel plezier alvast!

1 like

Ik ga dit jaar weer naar Kreta! Zoveel zin in. We huren de hele vakantie ook een auto. Ben echt verliefd op Griekenland.

1 like

Wij gaan in augustus een weekje naar Toscane, de driehoek Florence, Siena en Pisa. Meer tips (van jou of anderen) zijn zeker welkom!

Ik ben mā€™n advanced open water-duikcursus aan het volgen in Malta en ik ben aangenaam verrast. Ik kom hier waarschijnlijk terug.

3 likes

Zou je er ook goed kunnen snorkelen? Malta trekt me al een tijdje alleen ik heb mn vriend nog niet kunnen overtuigenā€¦ Helaas kan ik niet duiken omdat ik hele slechte oren heb, maar met snorkelen kan ik hem vast en zeker geinteresseerd krijgen! Succes en veel plezie nog met je cursus :grin:

1 like

Ik denk het wel, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. De enige plek waar ik tot nu toe heb gesnorkeld, is de Galapagos en dat is subliem. Haha, klinkt nogal verwaand, sorry, maar ik heb dus geen idee wat een ā€˜normaleā€™ mooie snorkelplek is. Ik heb hier nog niet gesnorkeld en met duiken ga je ook naar andere plekken. Ik vind het onderwaterleven hier trouwens niet heel spectaculair, maar de vele wrakken in het water maken het voor duikers heel interessant. Dus ik kan je niet echt een goed antwoord geven.

Dank je! Hopelijk kan je hem nog overtuigen!

1 like

Ah ja logisch, de plekken zijn natuurlijk echt niet vergelijkbaar. En ik denk dat naast de Galapagos alles saai is :joy: Als we weer een nieuwe vakantie gaan boeken ga ik toch eens wat beter naar Malta kijkenā€¦

Oooo ik kijk zo enorm uit naar mijn vakantie! Nog een weekje! Ik heb alleen mijn koffer nog niet gepakt. Iets wat ik vroeger eigenlijk altijd weken van tevoren deed. Ben wel flink aan het wassen zodat alles lekker schoon de koffer in gaat!

1 like

Qua restaurantjes heb ik voor Zakyntos wel 2 tips als je het Griekse eten zat bent!

Anadalis in Argassi, is onderdeel van een hotel, je zit daar aan de zee. Risotto Anadalis vond ik echt heel lekker, met zeevrachten. Zelfs een keer voor teruggeweest.

En Essense in Kalamaki. Als je binnen komt lijkt t net alsof je in een Engels landgoed terecht bent gekomen. Dit restaurant wordt gerund door een stel (man is de kok en vrouw gastvrouw) en je hebt soort tapas/shared dining gerechten. Je moet wel zin hebben in een avond uitgebreid eten.

Verder ben ik naar Shipwreck beach geweest, bootje varen en schildpadden spotten (was helaas super koud bij ons, was in mei, dus zal nu wel mee vallen?) en naar zoā€™n olijven fabriek.

Veel plezier iig!!

1 like

Haha, ja, ik vrees dat het geen ideale beslissing was om daar voor het eerst te snorkelen. Dan kan het bijna alleen maar bergaf gaan als ik nog eens wil snorkelen :joy:.

Ik kan het in ieder geval aanraden. Ik ben hier niet zo lang, omdat ik geen vrij kan krijgen op mā€™n werk, maar er is heel veel te zien voor zoā€™n klein eiland en het is best een interessante mix aan culturen. Dat wist ik niet.

1 like

Dankjewel voor je tips!
Ben 2 jaar geleden al op shipwreck beach geweest maar dan vanuit Kefalonia. Ik vond het enorm mooiā€¦ maar zo enorm druk, dat vond ik jammer. Was wel eind augustus toen.

Zadar is inderdaad heel tof. Plitvice is ook een must, maar wel enorm druk en toeristisch. Zagreb is volgens velen geen mooie stad en kan je gemakkelijk skippen, maar ik vond het, misschien door mijn hele lage verwachtingen, nog best tof. Er is het Museum of Broken Relationships, best schattig. En als je van kunst houdt, vond ik het Museum of Naive Art ook wel heel tof, grappige/interessante stijl.

In SloveniĆ« is Bled ook echt zoā€™n must. Ik vermoed dat de timing niet goed is, maar mocht je de kans hebben om daar te zijn met de Bled Days, is dat ook wel de moeite. Dan zetten ze 1000en kaarsjes op het meer. En Ljubljana is in mijn ogen de gezelligste hoofdstad van Europa.

Wij waren er best vroeg. Viel toen mee qua drukte, maar het blijft erg toeristischā€¦

Klopt, begrijpelijk hoor maar waarschijnlijk voor ons dan de keuze om het niet te doen. Wil wel naar dat speciale schildpaddenopvang!

Wauw ziet er heerlijk,uit! In welke rgio ga je precies?

Heeft iemand insider tips voor New York? Ik heb alle standaard bezienswaardigheden al bekeken via internet en veel youtube filmpjes bekeken, maar misschien zijn er nog restaurantjes/ontbijtplekken/winkels/bezienswaardheiden die de moeite zijn en die minder gekend zijn? :grinning:

2 likes

Ja, hier ben ik ook nog steeds benieuwd naar! Wanneer ga jij? Ik heb namelijk wel een aantal rooftop cinemas gevonden, zoals deze. Ziet er super gezellig uit!

2 likes