Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ik hou van Orlando. Naast universal studios & Island of Adventures (de parken van de wizzarding World) heb je natuurlijk ook nog de 4 parken van Walt Disney World en Seaworld/Discovery cove.
Naast pretparken heb je 2 grote malls en 2 grote outlet centers.

Rondom Orlando zijn ook veel leuke en mooie state parks waar je voor een dagje naartoe kunt rijden (o.a. Kelly Park/Rock Springs en Merritt Island). Het is ook leuk om een dagje naar het strand te gaan, bijvoorbeeld Daytona Beach.

Als je bereid bent wat verder te rijden (ongeveer 2 uurtjes) dan kan ik St. Augustine, Silver Springs, Ocala National Forest, Juniper springs, Rainbow River, Three Sister Springs en Weeki Wachee Springs (om te kayakken).

1 like

Heel erg bedankt! Hier kan ik wat mee :blush:

De regels in Japan voor Airbnb zijn plots veranderd waardoor veel hosts vanaf vandaag niet meer mogen verhuren. Ik kreeg dus bericht dat mijn reservatie voor november was geannuleerd. Ik dus intens balen omdat ik echt een ideale plek gevonden dacht te hebben, maar nu betaalt airbnb het verblijf terug + nog een coupon voor de hele waarde van het verblijf! Fucking chill want nu kan ik iets boeken dat dubbel zo duur is voor dezelfde prijs OF iets zoeken voor dezelfde prijs en daar gewoon een week gratis logeren! :cool:

11 likes

NormandiĆ« hebben we een paar jaar geleden ook gedaan! Vonden we heel leuk inderdaad, mooie omgeving en we hebben de D-Day plekken ook bezocht. We zijn ook een keer in de Mosel geweest en dat was ook heel mooi, maar ik vind het eten in die omgeving wel een nadeel. Ik eet geen vlees en dan zit je niet zo goed in van die gebiedenā€¦ Misschien eens kijken wat er iets zuidelijker te vinden is.

Ik ben al de hele dag lekker rond aan het klikken op https://www.newzealand.com/nieuw-zeeland/ en fotoā€™s aan het bewonderen en ik wil NU gaan, niet pas in oktober! Maar ik mag natuurlijk niet klagen :relaxed:

Shipwreck beach zijn we al geweest! Vanuit Kefalonia De rest staat allemaal op een lijst! De flippers gaan mee en de duikbril ook! :slight_smile:

Is Laganas erg? Heb een hekel aan uitgaansgebieden. (Oma hier.)

Haha ja vonden wij wel, veeeeeeeel dronken schaars geklede engelsen. Zit je in de stad? Wij zaten in een dorpje erbij en zijn er amper geweest. Ohnee ik lieg, we gingen wel cocktails drinken enzo daar bij de strandtenten, dat was prima.

Heeft iemand tips voor Miami? De stad,maar ook zeker dagtrips

1 like

Nee zit er gelukkig 20 min met de auto vandaan, maar vermijden dus. :stuck_out_tongue:

Ik heb dit gedaan, maar niet uitgestapt.

We hebben de veerboot genomen en zijn er langs gevaren. We zijn blijven zitten bij laatste eiland terwijl iedereen er af ging. Blijf vooral NIET zitten want de boot keert niet maar gaat verder waardoor we in middle of nowhere uitkwamen en dikke stress om terug te komen.

Wel heel gaaf, boottocht was mooi!

1 like

Thanks! Het duurt nog even voordat ik ga dus ik ga erover denken. (en niet blijven zitten haha)

1 like

Oh yes! Ik ga eind september naar zuid frankrijk naar dit huisje (uh huis)

imageimageimage

Zoveel zin in. Lekker marktjes over struinen voor avondeten. Lekkere wijntjes kopen, wandelen, dorpjes bezoeken, zwemmen, de open haard aan zetten. Voor t eerst een huis gehuurd en mega zin in

13 likes

Op Bali vonden we de Tanah Lot totaal niet interessant, zelf zou ik deze achteraf hebben overgeslagen. Tegalalang rijstvelden bijvoorbeeld wel heel leuk!

Karpathos

1 like

Wij hebben een fly-drive florence-sienna-pisa geboekt. Alleen de hotels staan vast (2 nachten in Florence, 3 bij sienna en 2 in pisa) dus verdere tips zijn welkom.

Heeft iemand een hotel of Airbnb tip voor in de Eifel?

Deze zomer ga ik reizen via de Noordkust van Spanje, naar Porto, dan Madrid, Barcelona, Cote dā€™azur, naar ItaliĆ« (we gaan helemaal naar onderen) en daarna met de boot naar KroatiĆ«, SloveniĆ« en we sluiten af in Oostenrijk. Het is nogal veel, maar iemand tips? Vooral over Spanje weet ik vrij weinig. We gaan kamperen. Wat zijn jullie ervaringen als je op de bonnefooi gaat? Is dat te doenā€¦ wij willen namelijk gewoon per dag kijken waar we gaan slapen en het liefst niet te duur (max 20-30 per nacht)

1 like

Vertrek zaterdag naar Sloveniƫ, Kroatiƫ en Montenegro (met de auto, dus we kijken wel hoe ver we komen). Iemand nog tips?

Krka watervallen en plitvice meren in kroatiƫ 100000%

2 likes

Ik ben net terug van 2 weken Italiƫ en het was heeerlijk! Zo van genoten. We waren in Toscane en Umbriƫ en ik vond het prachtig. Heerlijk gegeten ook.
In oktober ga ik naar New York. We hebben alleen tickets nog geen verblijf. Iemand tips voor leuke airbnbs?