Reizen / Vakantie (Deel 1)

Top! Laat maar weten als je nog meer wilt weten of vragen hebt :blush:

1 like

Haha, als je het toch aanbiedt, hier dan een paar:

  • Op basis waarvan heb jij een keuze gemaakt tussen Kiwi en Stray, en welke pass? Er zijn zo veel opties dat ik de draad een beetje kwijt ben :sweat_smile: Ik krijg dan keuzestress en klik alles duizend keer aan zonder daadwerkelijk iets te kiezen, heel handig :yum: Ik ga van begin oktober t/m begin december dus heb wel even de tijd.
  • Je zei dat het hop on / hop off principe niet echt werkt, maar hoe gaat het dan wel? Een vriendin die drie jaar geleden is geweest zei juist dat je wel nog op de dag zelf kon beslissen om mee te gaan, dat leek me juist een van de grote voordelen…
  • Dingen die je echt moet zien en dingen die tegenvallen / je wel over kan slaan?
  • Nog algemene tips voor backpacken? Ik ga 11 weken dus moet best wat mee, en is de eerste keer dat ik echt alleen zo lang ga reizen, dus ik ben een beetje clueless.

Kiwi was goedkoper haha en had geen mensen ontmoet die Stray deden dus vertrouwde maar op de verhalen die ik had gehoord! Ik had de Funky chicken met bay & cape en Milford Sound. Als ik meer tijd had, had ik zeker Deep South ook gedaan!

Ik was er in de zomer van 2016, ze hadden nog nooit zoveel passagiers dat ze het dus niet aan konden! Ik had al mijn busreizen vast gelegd maar mensen die dat dus niet hadden gedaan, moesten soms ergens een dag langer blijven omdat de bus vol was! Je kan het ook niet online aanpassen en moet bellen naar de office waardoor je soms 15min in de wachtrij stond. Denk dat ze nu wel iets beter georganiseerd maar vond dat wel jammer!

Tongariro crossing was heel tof! Milford Sound, Wellington, museum Te Papa is echt een must see! Abel Tasman National Park was ook echt prachtig, ik had daar een hike gedaan maar je kan ook kayakken! Queenstown natuurlijk, daar kan je echt wel een paar dagen jezelf vermaken! Kaikoura vond ik ook echt heel leuk, als je van zeedieren houdt moet je daar echt naartoe! Walvissen, dolfijnen en zeehonden het hele jaar door. Zelfs de ferry van noord- zuid is echt heel mooi!

Ga je 11 weken NZ of ook nog ergens anders naartoe? Neem in ieder geval een goede waterdichte regenjas mee!

Ik heb een beetje op Google gekeken en daarop lijkt het dat Kiwi wat meer voor 18-25-jarigen is, heb jij daar iets van gemerkt? Ik ben 32 en niet zo’n party-ganger, dus Stray lijkt beter te passen, maar ik moet nog even routes vergelijken en kijken of ik dan niet iets bijzonders mis :yum: En online staat ook dat het handiger/goedkoper is om je pass pas in NZ te kopen, klopt dat? Dat lijkt me zo last minute…

Het grootste gedeelte van die 11 weken ben ik in NZ. Ik kom 3 oktober aan en wil eerst even een paar dagen bijkomen in Auckland voor ik met de bus op stap ga en begin december vlieg ik nog voor een week naar Sydney, dus heb alle tijd om ook een beetje te relaxen en hoef niet elke dag op pad te zijn.

Omgeving Heidelberg is zoooo mooi! Verder geen tips daar want ben er al lang niet meer geweest, maar zou het zeker even bekijken

Oh goeie tip! Ik ben best veel in Duitsland geweest maar daar ken ik het eigenlijk niet. Ik ga eens kijken :). Zelf vond ik het zuidoosten van het land ook heel leuk toen we daar waren, maar dat is voor nu een beetje ver denk ik.

Kiwi staat er inderdaad om bekend dat de gemiddelde leeftijd iets lager ligt. Ik was zelf 23 en dat was wel gemiddeld! Het was best wel veel partyen ja dus denk inderdaad dat Stray dan iets beter bij je past! Over het algemeen reizen de mensen die met die bussen reizen wel een stuk korter waardoor je dus bijna heel NZ met dezelfde mensen reist. Voor jou wordt dat natuurijk iets anders als je er langer over doet maar het blijft een fijn transportmiddel! Zou wel even de stops bekijken, weet dat Stray wel stopt bij de belangrijke steden.dorpen maar niet overal een nacht slaapt. Maar dacht dat je wel gewoon kan aangeven dat je daar dan zelf gaat verblijven (Taupo is hier een voorbeeld van).

Pas daar kopen heb ik geen ervaring mee! Er zijn wel echt super veel acties voor passen en 30-50% kortingen zijn best wel normaal dus zou het goed in de gaten houden.

11 weken NZ, wat een droom! Ga je alleen maar rondreizen? Weet niet of je van hiken houdt maar als je zoveel tijd hebt zou ik zeker even wat goede (meerdaagse) hikes opzoeken! Zo mooi!

Wil er een mooie combinatie van rondreizen, relaxen en NZ ontdekken van maken, dus zeker ook paar keer hiken! Moet alleen voor die tijd wel even wat conditie opschroeven :joy:

1 like

Wij zijn vorig jaar naar Normandië geweest, redelijk weer gehad (staat wel een beetje bekend om veel regenbuien), mooie stadjes, veel Tweede Wereldoorlog-musea enzo bezocht, en met 5-6 uur rijden waren we ook weer thuis.
Omgeving Trier-Luxemburg is ook heel mooi, mooie natuur, supermooie wandelroutes, Luxemburg-stad is verrassend leuk, de cuisine is wat minder indrukwekkend vond ik zelf, maar ik heb er wel altijd lekker weer gehad.

1 like

Zijn er mensen zie zelf naalden meenemen naar bepaalde bestemmingen?
Ik was net in de apotheek en daar zeiden ze dat het misschien slim is om dat mee te nemen om te voorkomen dat er naalden opnieuw gebruikt worden in jouw lichaam
Maar ik heb dit echt nog nooit meegenomen eigenlijk

Naalden?? Over welke bestemmingen heb je het? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Edit: tenzij je een of andere ziekte of aandoening hebt, waardoor de kans groter is dat je naalden nodig zult hebben, lijkt mij dat wat overroepen.

Ik weet wel dat wij EHBO sets verkopen waarin inderdaad naalden zitten, o.a. om deze reden. Voor mij zou het denk ik erg liggen aan het land en hoe de gezondheidszorg daar geregeld is? En als je inderdaad een bepaalde aandoening hebt dan zou ik het misschien ook eerder overwegen.

Ik neem een EHBO set met daarin ook steriele naalden mee naar Indonesië. Ik weet niet of het nodig is, maar wat betreft gezondheid neem ik graag het zekere voor het onzekere.

Maar wat voor naalden neem je dan mee? Ik snap het idee wel, maar er zijn zoveel soorten naalden die ze in je steken als je echt ziek bent (infuusnaalden, bloedpriknaalden, injectienaalden, optreknaalden), neemt je die dan allemaal mee? En hoeveel dan? En kun je dat nog aangeven als je zo ziek wordt dat dit allemaal nodig is? En vertrouw je dan wel al het andere dat ze door die naalden in je stoppen?

Als je dagelijks injecties aan jezelf geeft met het een of ander snap ik dat je zelf naalden meeneemt, maar als gezond persoon zie ik de praktijk niet zo voor me.

3 likes

Haha goede vragen, ik heb geen idee. Kan nu ook niet kijken wat voor naalden het zijn. Maar goed, ze zitten in veel van die EHBO reissets en als het internet zegt dat het nodig is, doe ik dat als leek zijnde :geek:

Iemand nog tips voor Bali? (En Gili Trawangan en Nusa Penida)

Mag van alles zijn, alleen accomodaties zijn niet meer nodig. Dat is allemaal geregeld.

Wat zijn nou echt dingen die je écht niet moet doen omdat het zwaar gaat tegenvallen en ken je misschien ook dingen die echt aan te raden zijn?

1 like

@Hinkje @Sparkles @traveljunkie
Als ik zeg welke bestemming dan ben ik heel herkenbaar haha! Het is niet een erg gebruikelijke bestemming
We hebben allebei niet echt iets waar je sneller mee naar het ziekenhuis zou moeten, alleen in het geval van een ongeluk of iets dergelijks maar goed, of je dan denkt aan je eigen naalden pakken is ook de vraag
Ik zat inderdaad met dezelfde vragen als @Merel
Ik kan moeilijk allerlei soorten naalden gaan meenemen en weet ik veel of ze die naalden dan kunnen gebruiken

Ik laat het maar voor wat het is! :stuck_out_tongue:
Bedankt voor jullie reacties

1 like

Ik ga dit jaar naar Zakynthos. Eigenlijk zouden we niet op vakantie gaan dus dat is zeer aangenaam :slight_smile: iemand nog tips what to do?

Snorkelen! Er zijn veel schildpadden dus dikke kans dst je er een tegen komt. Verder hebben wij een tourtje gemaakt naar dt strand met dat wrak, naar een grot waarin je een smurf lijkt en naar een strandje met een collageen bron. Vonden we wel leuk maar niet perse een must do denk ik.

2 likes

Heeft iemand tips voor Orlando? Ik wil erg graag naar The Wizarding World of HP, maar de verdere invulling is nog een raadsel. Hoeveel dagen moeten we uittrekken? Wat is er allemaal te doen enzovoort…