Reizen / Vakantie (Deel 1)

Ja super :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: We hebben er echt van genoten. Wel wat veel bewolking en een regenachtige dag gehad, maar we hebben zo veel leuke dingen gedaan/gezien.

Hoe vonden jullie het?

Ik vond het ook super leuk, echt zo verrassend! Was mijn eerste keer Florida en wist op voorhand niet heel goed wat te verwachten, maar wij hebben dus ook zó veel leuke dingen gedaan en gezien! Echt een van mijn leukste reizen ooit!
Qua weer hadden wij ook af en toe wel wat buien en was het inderdaad wel vaak bewolkt, vooral de eerste dagen, maar de tweede helft van de reis was het best zonnig!

Ja de tweede helft van de reis was inderdaad beter weer. Wij zijn vorig jaar september al in Florida geweest, maar konden toen niet naar de everglades en de Keys i.v.m. Hurricane Irma (we gingen een week na de orkaan en konden niet annuleren) dat vonden we zo jammer dat we nu nog een keer zijn gegaan en absoluut geen spijt van!

1 like

Yosemite vond ik fantastisch.

1 like

Ik zou dit jaar in oktober of november naar NY willen gaan. Kan iemand me een idee geven van de prijs voor een kleine week? Vind het onwijs moeilijk in te schatten :slight_smile:

Nog mensen tips voor Nieuw Zeeland? :grin:

Wanneer ga je? Hoe lang ga je en ben je van an beide eilanden te gaan doen? Ga je vervoer huren of alles met de bus doen? En wat is je budget, ga je proberen te backpacken zelf koken etc?

Haha dan kan ik daar een beetje vanuit gaan voordat ik een hele waslijst typ!

Ik vertrek 2 oktober! Ga 3 weken en wil het liefst beide eilanden bezoeken.
Had al gekeken voor de kiwi experience (bus) want wil gaan backpacken idd.

Ik ben een week geweest en weet wat ik ongeveer kwijt was maar het ligt er echt heel erg aan wat je allemaal wil gaan doen. Je kunt het zo duur maken al je zelf wil namelijk. Sommige mensen gaan bijvoorbeeld naar een Broadway-show of doen een helikoptervlucht boven de stad. Die dingen heb ik dan weer niet gedaan.

Mijn vriend en ik zijn dit jaar al op een verre reis geweest en we zijn verhuisd, dus we hebben niet echt budget voor een zomervakantie. Maar we (ok ik) willen heel graag toch een weekje weg deze zomer, We denken dat we een auto kunnen lenen van een van onze ouders en we willen dan een beetje rondrijden ergens. We denken aan Duitsland of Frankrijk. Heeft iemand suggesties voor een leuke omgeving waar we heen kunnen? Niet te ver weg van Nederland, het moet wel in een dagje te rijden zijn. We zoeken: een mooie omgeving, lekkere restaurantjes, niet al te dure B&Bs/hotelletjes in de buurt. Het hoeft niet te zijn: hip, heel levendig (we wonen in een heel drukke stad en willen een beetje rust), typische vakantiebestemming. In het verleden zijn we ook weleens per ongeluk bij ontzettend bejaardentoerisme beland en we vinden dat helemaal prima als er maar iets te zien is en we lekker kunnen eten.

Hey, ik post deze even hier voor Amerika liefhebbers:

en voor de Belgen die van Ijsland houden:

1 like

We zouden zegmaar wel de echte ‘must sees’ willen doen, maar ook niet te gek. En verblijven in een hotel of Air bnb. Is alleen lastig in te schatten hoeveel je daar ter plaatse kwijt bent.

Heb in 6 weken indonesie 1 fles zonnebrand gesmeerd haha! Niet overal is ook zon.
En muggenspul moet je daar kopen, dat muggenspul in NL werkt niet in Indonesië

1 like

Huh hoezo werkt Deet niet in Indonesië?

Ik had ook een flesje mee vanuit NL en zat na 1 dag onder de bulten. Werd ook al vanuit facebook op azie backpackers gezegd, maar was toch eigenwijs haha! Daar verkopen ze zo’n roze flesje met doorzichtige vloeistof en werkt echt perfect. Ook heel goedkoop. Dit wordt ook aangeraden op die facebook!

1 like

vind dat altijd zulke neppe advertenties. De goedkoopste nonstop van Ams naar NY is 488eu… Altijd zo’n domper :tired_face:

2 likes

Ah oke super tof!! Nu volgt een vrij lang verhaal haha:

Ik heb de Kiwi Experience twee jaar geleden gedaan, reisde alleen en had geen rijbewijs dus werd lastig om zelf een camper/auto te huren!

Vond het zelf wel makkelijk, je leert snel mensen kennen en je ziet toch veel van het land in korte tijd. Bij elke stop is er wel een activiteit die leuk is maar het wordt wel duur als je alles wilt doen dus zou van te voren even goed kijken wat er allemaal is en dan een keuze/schatting maken!

Je kan voor buspassen kijken bij o.a. Stray of Kiwi Experience, allebei hebben altijd goede aanbiedingen en een pas is een jaar geldig dus zou dat goed in de gaten houden! Eigenlijk moet je een pas dus nooit voor de volle prijs kopen. 40%-50% kortingen zijn vrij normaal dus bij een korting van 10% zou ik eventjes afwachten haha. Oja en houdt er rekening mee dat de boot van Noord Eiland - Zuid Eiland 40eu is ofzo. Sommige buspassen beginnen in Auckland en eindigen in Auckland. Weet niet op welke stad je vliegt maar het kan ook handig zijn om een buspas te doen van Auckland > Christchurch en dan te vliegen van Christchurch naar Auckland aangezien er vrij weinig stops zijn tussen Christchurch en Auckland. Vliegickets zijn best wel goedkoop dacht ik!

Het hele hop on hop off is helaas niet echt waar! Het is niet zo dat je de dag zelf nog kan beslissen of toch wel of toch niet mee te gaan. Het staat van tevoren redelijk vast, je zit wel buiten het drukke seizoen dus misschien zijn ze iets flexibeler maar vond dat wel een beetje een minpunt. Maar iedereen heeft meestal toch ongeveer dezelfde planning dus het is wel leuk om met dezelfde mensen door te reizen!

Het land zelf: FANTASTISCH! Nog steeds mijn favoriete land waar ik tot nu toe geweest ben! Vooral de combinatie van super mooie natuur, activiteiten, mensen, steden etc. Helaas is het weer heel erg onvoorspelbaar dus daar moet je wel geluk mee hebben.

Je moet sowieso naar Milford Sound! Noorden (Bay of Islands, Cape Reingha) is ook heel leuk! Tongariro Crossing bij Taupo (als het weer mee zit) is echt fantastisch, een van de beste day hikes ter wereld en vond het best meevallen met hoe zwaar het was!

Helaas heb ik geen glacier hike kunnen doen vanwege het weer! Heb wel gebungyjumped in Queenstown en raad je wel aan als je budget het toe laat om een bungyjump of skydive te doen!

Voorderest heb ik nog wel wat tips voor andere activiteiten en restaurants enzo maar die kan ik altijd later nog voor je uittypen! Maar onthoudt Fergburger in Queenstown iig!

Als je vragen hebt, ook over boeken van de Kiwi Experience enzo, kan je me altijd PB’en!

2 likes

Heeft iemand eettips voor Verona?

Vaak zijn tickets dan al weg. Maar ik heb regelmatig via die site echt hele goede deals gescoord :slight_smile:

Ik was niet degene die het vroeg, maar bedankt, hier heb ik ook een hoop aan!

1 like