Reizen / Vakantie #2

Thanks! Ik had ineens de zenuwen dat het niet kon haha, snap alleen niet dat mensen nog betalen voor tests als het zo ook kan

1 like

Ik ben naar Amerika gevlogen met een antigeentest van testen voor je reis. Ik kreeg een reiscertificaat en op de website van de vliegmaatschappij stond ook dat antigeen geldig was

1 like

Ah yes fijn! Thanks!

1 like

heeft iemand ervaring met regels qua vliegveld verlaten tijdens een overstap? ik vlieg vanuit een schengen/EU land naar Schiphol, en heb daarna een intercontinentale vlucht (overstap is 17 uur) en ik kom er echtttt niet uit of ik nou wel of niet tussendoor ergens anders in NL kan verblijven

ik doe morgen een PCR test die vereist is voor m’n tweede vlucht

alles staat op één boeking

Ja dat kan omdat het binnen de Europa is en je (neem ik aan) een inwoner bent van de EU.
Mocht je bijvoorbeeld in de VS wonen en je gaat van Spanje via Schiphol terug naar de VS, heb je een visum nodig.

1 like

dank! vind wisselende informatie over geldigheid van testen maar dit lijkt me kloppen

Iemand ervaring met omboeken/annuleren bij center parcs? Had een week geboekt, maar blijven toch liever thuis omdat we daar nu niks kunnen doen in de omgeving behalve wandelen.

Ik probeer ze te bellen, maar krijg een melding dat degene die ik probeer te bellen geen bereik heeft. Zal wel overbelast zijn en vraag me af of ik er vandaag tussenkom maar we gaan morgen al weg. Kan het op de site niet vinden en van de voorwaarden van de annuleringsverzekering word ik ook niet wijzer of je ook kunt annuleren in deze situatie.

Heeft iemand tips voor een lekker plekje (of Airbnbtje) in Duitsland rond deze tijd van het jaar, waar sneeuw ligt? Liefst met de auto of trein te bereizen? We willen vooral lekker wandelen en van de natuur genieten.

@Qwerty123 mag ik jou taggen als Duitsland expert :pleading_face: jij bent altijd op zulke fantastische plekken dat ik graag in je voetsporen treed :sweat_smile:

Volgens mij kun je alleen omboeken / voucher als het niet door kan gaan.

Wij kunnen geloof ik wel tot 2 weken voor vertrek omboeken naar ander park obv beschikbaarheid.

1 like

Iemand tips voor mooie, leuke zwemplekjes in Italië? Bij voorkeur in de natuur.
Wij doen een autoreis met onze kinderen BE-Italië en merkten bij onze reis vorig jaar (BE-Spanje) dat riviertjes/meertjes/… de absolute must zijn dus zouden we deze als rode draad willen voor het uitstippelen van onze route komende zomer.

Volgens mij ligt in het Schwarzwald wel al sneeuw… hier in Sauerland nog niks.
Harz vind ik ook mooi, Thüringen, Erzgebirge


Ik wil volgend jaar gaan kersthoppen in NYC, wat voor een budget moet ik aanhouden haha, dan kan ik alvast sparen.

3 likes

Hangt er vanaf wat je wil kopen :grimacing::kissing_heart:

Maar ik denk dat alles wel pittig duur is, vast ook wel een leuke sfeer met alle winkels enzo kersterig. Alleen ik was een paar jaar geleden de derde week van Februari en toen was t hotel (citizen M bowery) echt goed betaalbaar en rond kerst vond ik t echt veel te duur.
Als t kan zou ik sowieso een week gaan hotelkamer is al gauw 200$ en eten is ook zo gek als je t maakt maar waarschijnlijk wil je dan ook wel gewoon leuk eten en dan ben je ook wel 50-100$ per dag kwijt (koffietje, diner ontbijt, taartje, biertje, cosmopolitan)

2 likes

Sowieso weer een designer item :grin:

Ben geïnfluenced door een kennis die er 2 weken terug was. Zag er zoooo gezellig uit.
En wil die stad een tweede kans geven.

1 like

Alles designer :kissing_heart::heart_eyes:

1 like

Oh wow sorry late reactie! Ja tuurlijk mag je me taggen haha, weet alleen niet of ik tips heb hoor. Ik weet niet hoe ver je wil rijden? Dichtbij heb je in het Harz al een goede kans op sneeuw, ik ben er niet geweest in de winter maar dan lijkt het me daar ook super mooi en rustig! En nog meer bergachtig dan bijvoorbeeld het Sauerland. Of het Eifel gebied? Cochem is een leuke plaats (Burg Elz is daar ook vlakbij, lijkt me prachtig met sneeuw). Kans op sneeuw natuurlijk niet zo groot als in het Zuiden, dus als je echt een stuk kunt/wil rijden zou ik dan naar Beieren gaan, de Duitse Alpen zijn gewoon prachtig. Kasteel Neuschwanstein en omgeving lijken mij ook heel mooi met sneeuw. Eibsee bij de Zugspitze.

Heb je inmiddels al plannen gemaakt haha?

1 like

Oh leuk! Wij waren er 2 weken terug, eerst DC en daarna ny. Kan DC ook echt aanraden als je tijd hebt, Georgetown is leuk om te shoppen. En natuurlijk tj Maxx, Saks off fifth en Nordstrom rack.
Wij waren met z’n tweeën, vliegtickets €1100, Airbnb was €760 voor negen nachten. Ik vond het eten daar vooral duur, dat viel echt op. Zeker alcohol. Wij zijn naar een beergarden geweest, voor twee bier en twee snacks waren we 55 dollar kwijt. Domino’s afhaalpizza was 25. Ook als je ergens gaat zitten voor de lunch ben je zo 50 dollar kwijt. Wij ontbeten in de Airbnb, lunch, koffie en avondeten buiten de deur, waren ik denk gemiddeld zo’n 150 per dag kwijt. Alles bij elkaar opgeteld was onze reis €5000, en ik heb niet heel veel gewinkeld. Als je tweedehands ook leuk vindt kan ik je goodwill aanraden, ben daar echt pareltjes tegengekomen. Pantalons van Phillip lim, Ralph Lauren, maar ook echt veel kleding van j crew en Lululemon leggings.

Edit: oh en je creditcard niet vergeten! Ik kon echt bijna nergens pinnen, terwijl ik dat in 2018 wel bijna overal kon. Volgens mij heel veel winkels een nieuw systeem.

2 likes

Ik zou een paar dagen naar Parijs gaan in januari met de Thalys, maar nu heeft Thalys alles geannuleerd tot half februari al… Mogelijk dat we met de auto gaan. Iemand tips nog voor Parijs qua eetplekken?

Oh nee… ik zou ook naar Parijs gaan, net na de jaarwisseling, maar heb nog geen annulering gekregen. Enorm jammer. Maar met de auto is ook goed te doen hoor - het is eigenlijk helemaal niet zo ver. Ik ben er heel lang niet geweest dus ik heb nog geen eet tips

1 like

@Sizzle @VanderWoodsen In dit topic zijn heel veel eettips gedeeld voor Parijs. Ik ben in augustus geweest en had er gepost en ook gekregen. Misschien even de zoekfunctie gebruiken?

3 likes

Ahh lief! Alsnog bedankt voor je antwoord :hugs: ik heb uiteindelijk geen plannen meer gemaakt, de vakantie stemming zat er toch niet zo in en ik vreesde een beetje voor een Duitse lockdown. Maar wel fijne tips voor de volgende keer, dank je wel!