Reizen / Vakantie #2

Als ik het me goed herinneren hadden wij via Europcar gehuurd. We zaten in Stockholm en zijn daar tijdens de vakantie naar het boekingskantoor gegaan om een paar dagen een auto te huren om in de omgeving rond te kunnen rijden. Ging heel vlot, fijne auto meegekregen en lekker kunnen rondrijden. Het verbaasde me hoe snel je je in the middle of nowhere waant, we hebben echt op afgelegen rustige weggetjes gereden terwijl we eigenlijk helemaal niet zo ver van de stad waren.

1 like

Ik heb goede ervaring met Avis. Gehuurd in Bergen en afgeleverd in Trondheim

M’n ervaring is dat je ook best snel een upgrade krijgt

1 like

Niet in scandinavie geprobeerd. Maar ben altijd heel tevreden over sunnycars!

Iemand hier recent naar Londen geweest en mij iets kan vertellen over de maatregelen voor volledig gevaccineerden? Snap er geen hout van en lees overal wat anders

Ik ben niet recent naar de UK geweest, maar uit de vlog van Bonnie begreep ik dat je als je gevaccineerd bent na aankomst een test moet laten doen. En de uitslag moet afwachten in quarantaine. Staat ook zo op onderstaande website

Edit: je moet voor vertrek dus ook al een negatieve pcr test hebben gedaan. In Engeland moet je nogmaals een test doen. Die afspraak van deze test moet je kunnen laten zien bij aankomst in de uk

1 like

Ik wil met een vriendin een paar dagen (5 of zo?) weg rond oud & nieuw. Liefst met de trein. Weten jullie nog leuke opties?

Het is natuurlijk helemaal niet handig met corona, vind dat ook heel lastig.

Berlijn? Daar ga ik zelf naartoe voor 5 dagen in die periode!

1 like

Oeh dat is leuk ja! Maar daar zijn we afgelopen zomer geweest dus het liefst gaan we nu ergens anders naartoe

Hamburg? Vond dat ook wel een leuke stad en goed te doen met de trein ook!

1 like

wenen! goed bereikbaar met de trein en alles is open als je genezen of gevaccineerd bent. of praag, ook goed bereikbaar maar daar weet ik niet hoe de actuele maatregelen zijn.

Ik ben net terug uit Schotland. Inmiddels zijn de regels alweer aangescherpt volgens mij.

Maar die dag 2 test was complete bullshit. Het gaat er om dat je zo’n ding besteld en dat je je reference code kan invoeren. Wat je daarna met deze test doet interesseert ze geen hol. Niemand heeft ooit naar deze uitslag gevraagd. Ik maakte een soort rondreis omdat ik verschillende vrienden daar had zitten en mijn test kwam pas aan nadat ik ik al bijna in mijn laatste stad was. Die dag 2 test is een thuistest welke via de post naar je opgestuurd wordt. Deze stuur je dan vervolgens zelf ook weer terug op.

Om terug te reizen naar NL heb je ook een test + reiscertificaat nodig. Deze kan je boeken bij test express en dat is wel via een teststraat! Ook hier vroeg niemand naar :confused:

Reken toch al gauw op minimaal 50 pond per test. Deze kan je alleen inboeken wanneer je je verblijf al hebt geboekt en wanneer je een credit card hebt

Nogmaals; dit was voordat er nieuwe maatregelen kwamen! Dus pin me er niet op vast. Als je nog vragen hebt, laat maar weten! Ik vond het ook vrij verwarrend allemaal, maar toen ik daar was viel het allemaal wel mee

Greencitytrip (trein) heeft nog verschillende opties in dec/jan! Ik heb er nog geen ervaring mee maar ga binnenkort met ze naar Praag.

@Espoir ben jij nu in Praag of er al geweest? Heb je nog specifieke tips voor winteractiviteiten of dingen om op te letten ivm covid? Ik weet al dat je een FFP2-masker moet hebben en dat restaurants om 22:00u sluiten. Verder alles open volgens de toeristenwebsites, klopt dat?

Ben net terug! Inderdaad die maskers zijn verplicht, al zag ik ook genoeg mensen met andere maskers, dus heel streng zijn ze niet. Restaurants sluiten om 22:00 inderdaad en verder werd er af en toe om een QR code gevraagd, maar eigenlijk meer niet dan wel. Verder weinig andere regels. Alleen dat formulier wat je moet invullen, dat controleren ze bij aankomst.

1 like

Kopenhagen, München, Dresden, Hamburg
Allemaal goed bereikbaar met de trein en leuke steden

Thanks, wist niet dat je een formulier moest invullen dus dat ga ik nog ff checken!

1 like

Denken jullie dat je eind mei goede kans hebt op een lekkere zonvakantie in Griekenland? Ik twijfel of die periode net te vroeg gaat zijn voor een week aan het zwembad/ strand met lekkere temperaturen. En als iemand (binnen Europa) tips heeft voor een zonvakantie op een andere locatie in die periode dan houd ik me aanbevolen!

Ik ben eind mei/begin juni een paar jaar geleden op Kreta geweest. Vond het heerlijk! Lekker kunnen zwemmen ook gewoon en niet bloedje heet. Koelde wel wat af in de avonden maar ik vond dat wel lekker :blush:

Heeft er al eens iemand gevlogen met een antigeentest van testen voor toegang? Asking for a friend

Niet gevlogen maar m’n vriend wel met de auto naar Duitsland. Hij kreeg sowieso een internationale QR + in de mail met test uitslag stond er een link. Als je op de link klikte kon je een (gratis) internationaal reisdocument maken van de uitslag. Dit is 3 weken geleden denk ik.

Edit:
Dit is de letterlijke tekst:
Gratis internationaal erkend reiscertificaat.

Voor het afreizen naar sommige landen zal het testbewijs in de CoronaCheck app mogelijk niet voldoende zijn. We bieden daarom een additioneel internationaal gecertificeerd reiscertificaat, deze kun je gratis aanvragen . We hebben hiervoor wél een aantal aanvullende gegevens van je nodig.

Wie heeft een tip voor een weekendje weg met hond in een bosrijke omgeving in Nederland/ Belgie? Mag een rustige ligging, parkfaciliteiten (zoals zwembad) zijn niet zo belangrijk.