Reizen / Vakantie #2

Ik snap dit ff niet.

Ik moet voor reis een test doen (ben ook gevaccineerd) maar dit moet ik toch gewoon zelf betalen?

Frenchie (ster, op tijd reserveren)
Frenchie bar a vin (het zusje van - geweldig goed eten, je kan niet reserveren, voor de deur staan voordat ze open gaan of laat op de avond gaan)
Ober mama - hele populaire Italiaan
Les enfants du marche - fantastisch, natuurwijn, mosselen, krab.
L’avant poste - farm to table, goed eten
Loulou a paris - fancy, duur, hip

1 like

Als het pcr is wel ja. Sommige landen vinden antigeen voldoende en dan kan je dus testen voor toegang test doen, daar krijg je als t goed is ook een rapport van.

Heb je hier een e-mail over gehad of ergens gelezen ? Ik vertrek vrijdag maar heb hier niks over gehoord? Op de website kan ik hier ook niks over vinden.

Er zullen wel minder rendabele ritjes geannuleerd zijn / minder treinen rijden. Niet alle ritten zijn geannuleerd volgens mij.

ja dit @Eifoon het ligt aan de eisen van het land waar je heen gaat! voor een antigeentest zou ik dus niet gaan betalen, maar voor een pcr-test moet dat wel.

Ik heb hier een mail van gekregen inderdaad, vertrek vanuit Belgie dus mogelijk anders in Nederland! Wij gaan proberen om te boeken naar iers wat wel nog rijdt of anders met auto.

1 like

Ik heb gehoord dat iemand die vandaag naar de US vliegt ook met testen voor toegang is gaan testen (antigeen is al voldoende), was ook erg benieuwd of dat gaat lukken. Ik moet over een week ook antigeen testen voor vliegen.

Edit: het is ze gelukt!

Ik heb heel erg nood aan zon en vakantie, een gewone simpele pakketreis waarbij je een week aan een zwembad ligt. Ik ben aan het kijken voor ergens in de periode tussen 29 januari en 9 februari te vertrekken, of anders 28 februari tot 15 maart vertrekken. Budget max. € 850. Voor koppels vind ik voor dat budget genoeg reizen, maar als single is alles een stuk duurder. Ook als ik het uitreken hotel apart + vlucht apart.

Iemand tips waar ik zou kunnen kijken?

Via https://www.vakantiediscounter.nl/ nog iets te vinden? En wellicht zie je nog wat als je ook andere vliegvelden aanvinkt?
Echt lullig dat je voor 1p zoveel meer betaalt :frowning:

Edit ik zie leuke dingen op Canarische eilanden (sowieso lekker weer), ruim onder je budget en vanaf Schiphol. Je kunt zoeken op vertrek binnen een ruime periode.

2 likes

ik heb wat bergvragen!

ik ben voor zowel de Alpen als de Karpaten benieuwd wat daar mooie gebieden zijn, wat goede (qua natuur diverse) hikes zijn en of iemand daar wel eens een berghuttentocht heeft gedaan en daar wat over kan vertellen of tippen.

2 likes

Mijn oom en tante doen elk jaar zo’n trektocht met hun twee dochters (pubers inmiddels) en ze zijn ook zeer ervaren in klimmen, als je echt specifieke vragen hebt kan ik die altijd doorsturen.

Goeie tip, dankje! Heb iets gevonden inmiddels :smiley: Had niet gezocht op Schiphol (maar op Zaventem omdat dat voor mij dichter is), maar wat een prijsverschillen zeg.

2 likes

Top!! Nog even checken hoe het zit qua SGR en dan een heerlijk vooruitzicht dus :heart_eyes:

1 like

oh wat leuk :pleading_face:
ik ben vooral benieuwd wat men qua natuur de mooiste wandelingen vond (evt een beetje geschikt voor een semibeginner met het hart van een berggeit)
dus niet heel specifiek en dingen die ik online ook wel kan vinden, maar leuk van vind om van personen/forummers te horen

1 like

Ik vond de klim naar de olpererhütte bij het Zillertal (Oostenrijk) echt heel mooi! Ik heb het wel hartje zomer gedaan dus ik ging compleet kapot maar ik denk dat als het niet 35 graden is het prima te doen is :sweat_smile:. Het is wel een hele klim maar makkelijk in een dag te doen en je kunt volgens mij ook nog verder wandelen als je daar slaapt en er een langere tocht van maken.
Dit is het uitzicht :heart_eyes:

Verder vond ik gosauseen ook heel tof, ik heb er verder geen lange wandeling gedaan maar dat kan wel (het is een meer maar er lopen ook mooie wandelingen naar boven volgens mij) en daarna kan je zwemmen natuurlijk.

8 likes

Ik ga over een paar weken naar Barcelona! Heeft iemand tips voor restaurantjes/barretjes etc?

1 like

ooooh prachtig, die kleur van dat water ook :sparkling_heart:
bedankt voor je tips, ik ga youtube er op loslaten :grin:

1 like

Jongens ik ben eruit, het wordt Montenegro in de zomer.

9 likes

In het oetztal kan je ook hele mooie wandelingen naar hutten maken. Is een dal met behoorlijk hoge bergen, dus ook een flink deel boven de boomgrens. Van een wandeling van een paar uur, tot een volle dag, maar je kan daar ook heel goed van hut naar hut wandelen en je kan in veel hutten ook slapen