Rammelende eierstokken topic

Ja, dit is heel herkenbaar. Ik slaap meer dan een ‘normaal’ mens, dat is een bijwerking van mijn antidepressiva. En ik ben herstellende van een depressie. Ik vraag me ook wel eens af of ik het allemaal wel aan kan, een kindje. Maar m’n vriend zegt dan altijd dat ik het niet alleen hoef te doen. Ik heb m’n vriend, we hebben andere mensen die ons willen helpen. We gaan waarschijnlijk een schoonmaker nemen en de kleine een paar dagen per week naar de crèche doen als hij/zij oud genoeg is. En daar heeft ie wel gelijk in. Dat relativeert het wel.

Ik ben overigens vorige maand met de pil gestopt en we hebben vrijdag een gesprek met de huisarts, zodat we een verwijzing naar de gyn krijgen. Ik heb pcos en ze willen ook wat dingetjes bij m’n vriend checken. Dus dat voelde wel als een ‘echt eerst begin’. Kan alleen nog maar aan baby’s denken, haha.

2 likes

Spannend! Wat leuk voor je dat jullie de eerste concrete stappen hebben gezet. Hopelijk gaat het allemaal soepel. En het is natuurlijk ook zo dat je het niet alleen hoeft te doen, maar ik zou mijn vriend niet meer willen belasten omdat ik het niet aan kan. Al geloof ik ook wel in mijn eigen flexibiliteit daarin en dat je er vanzelf in meegroeit, je moet eigenlijk wel.

Het ding is ook dat ik nu fulltime werk (36u in 4 dagen) en dat eigenlijk zou willen blijven doen. Ik zou evt. nog naar 32u willen, maar ik vind het óók heel belangrijk om voldoening uit mijn werk te blijven halen en financieel mijn eigen broek op te kunnen blijven houden. Dus vooral het moederschap in combinatie met fulltime willen blijven werken en toch al snel vermoeid zijn maakt me nerveus. Maar misschien is het ook koudwatervrees omdat het moment dat wij ervoor willen gaan dichterbij komt. Het helpt wel om erover te kunnen posten!

Zou vooral je partner in Alles betrekken. Ik heb een chronische aandoening waardoor ik ook met periodes erg moe ben. Zonder m’n partner had ik denk ik nooit kinderen kunnen krijgen en grootbrengen. Hij geeft mij ook voldoende ruimte om mijn carrière achterna te gaan.

2 likes

Lol ik droomde vannacht dat ik zwanger was, en heb de hele 9 maanden meegemaakt en daarna ook de bevalling en de eerste week van de kraamtijd. En toen werd ik wakker en dacht ik: “oh moet nog ff op het forum vertellen dat ik bevallen ben” en daarna dacht ik “jeetje wat is het snel gegaan; heb er niet van genoten en kan me de bevalling helemaal niet goed herinneren?” En pas toen besefte ik dat het een droom was geweest :joy:

En oja, we hadden een jongetje gekregen en hem dezelfde naam gegeven als het zoontje van mijn zus woehahah

8 likes