Rammelende eierstokken topic

Ik ben (voor mijn gevoel) al heel lang gestopt met anticonceptie (7 maanden). Het duurt me gewoon te lang allemaal. Terwijl ik gewoon weet dat ik geduld moet hebben. Kan ook zomaar nog 2 jaar duren…

Edit: ik heb tussendoor wel een miskraam gehad, dus misschien dat ik het daardoor helemaal lang vind duren. Want anders was ik nu al paar maandjes zwanger.

2 likes

Oh snap het helemaal. Ik zit in een vergelijkbare situatie, en een paar andere meiden op dit forum ook. Lijkt me zo rot om er ook nog een miskraam tussendoor te hebben! Hoop dat je dat goed kan verwerken. We moeten inderdaad geduld hebben, maar dat is nooit mijn sterkste kant geweest…

1 like

Ahh allemaal in hetzelfde schuitje haha. Ja, ik heb het naar mijn idee wel goed verwerkt en wil des te grager opnieuw zwanger worden. Lijkt me zo fijn! Mijn ouders en familie beginnen er ook (voorzichtig) weer steeds vaker over en de ouders van mijn vriend ook. Vind ik alleen maar leuk, het idee dat ze er ook echt achter staan is zo fijn.

1 like

@Jetlag hè wat rot dat je een miskraam hebt gehad. Hier hetzelfde maar ben inmiddels opnieuw zwanger.

Mocht je er behoefte aan hebben en frustraties kwijt willen dan mag je me altijd een berichtje sturen.

1 like

Heel erg lief van je! En gefeliciteerd! Hoe ver ben je ondertussen? :blush:

18 weken!

Ah zo leuk! Geniet ervan.:two_hearts: Ik zal een beetje op de forumnaam letten in dit soort topics. Dan hou ik beetje bij hoe het met je gaat, vind ik leuk!

1 like

Als je het nog niet hebt, dan heb je het niet. Je moet niks he… laat je niet opjagen terwijl jij er nog niet klaar voor bent. Jij bent degene die het kindje 9 maanden in de buik heeft, je vriend niet.

1 like

God ik weet het echt niet. Ik heb wel zo iets van dat het eigenlijk wel ‘moet’. En ik hou ook super veel van mijn nichtje, maar ik zie het mezelf gewoon niet doen op dit moment. En ook ben ik gewoon doodsbang van bevallen en de zwangerschap in het algemeen

2 likes

+1

Ik ben momenteel met een opleiding bezig en als dat klaar is (eind van het jaar) hoop ik dat we een kindje mogen krijgen. Op dit moment heeft mijn vriend nog harder rammelende eierstokken dan dat ik zelf heb :sweat_smile: het liefst zeg ik: we gaan ervoor maar rationeel is dat het nu niet.

Kinderen krijgen is natuurlijk sowieso niet rationeel. Er is geen verstandelijk argument voor. Ja voortplanting, maar we hebben nu genoeg mensen in de wereld.

Als je zegt einde vh jaar klaar te zijn met je studie kan je naar mijn idee toch al best beginnen? De baby is er dan nog niet tegen de tijd dat dat je studie hebt afgerond. Je moet wel oppassen met van die deadlines, straks is je studie af en dan wil je het NU. Kan best pijnlijk zijn als het niet meteen raak is.

Laat ik t zo zeggen: door mijn werk kom ik vaak genoeg casuïstieken tegen die zich gedurende de zwangerschap niet goed voelen. Mocht mij dat overkomen dan betekend dat uitstel en dat is iets wat ik niet wil. Ik wil alle rust en tijd hebben voor een zwangerschap (als dit mocht lukken) maar ook voor mijn opleiding.

Omg ook nog ff een sjekkie rollen terwijl je het over je tienerzwangerschap hebt…

3 likes

:scream::scream::scream:

1 like

Ik zat ook vol verbazing te kijken, mijn kat had mijn gezicht eraf geklauwd :flushed:

Ok nu weet ik hoe Engelse tokkies eruit zien… Ze ziet er niet uit als 14 trouwens.

Ze voelt zich ook geen 14 (kind) meer, zie je meteen!! Haha, nee je hebt wel gelijk. :stuck_out_tongue:

Ze zegt ook; I never really wanted to go clubbing. Dat is maar goed ook meid, want daar ben je nog veel te jong voor. & Die kat die ook gewoon blijft liggen als ie een pakje aan. Interessant gezin en huishouden denk ik.

3 likes

Ik zou wel een update willen van hoe dat nu gaat :’)

Nog eentje met “tijdsdruk” hier. Ik ben 27,5 als ons huis klaar is, dan gaan we allebei voor het eerst uit huis en samenwonen - dit mag ook best in het biechttopic oops - we hebben allebei heel erg het gevoel van daar moeten we écht enorm van gaan genieten, want ja we zijn al laat met alles. Maar ik wil ook niet pas op m’n 33e keer gaan beginnen met proberen, wat als het niet gaat? Mijn vriend moet er overigens nog niet aan denken, die is zelf nog een kleuter.

Helpt ook niet dat wij in onze vriendengroep met alles de laatste zijn, haha! En dan ben ik ook nog een van de oudste van de meiden. En ja, ik vergelijk mezelf continue met die groep. Als de eerste baby er is wonen wij nog eens samen.

2 likes

Ik ben 21, heb nog geen vriend en zit in het tweede jaar van mijn opleiding, maar man wat voel ik af en toe dat ik kinderen wil haha :see_no_evil: Ik wil sowieso eerst mijn opleiding afmaken en een vriend, maar ik weet het wel echt 100% zeker. Ik had maandag les baby’s wassen (vanuit mijn hbo-verpleegkunde opleiding) (met echte schattig baby’s) en dat was zo geweldig. Zo een klein baby’tje in bad doen (die ik had was drie maanden) en daarna nog mee knuffelen. Zo schattig :heart_eyes:

8 likes