Ja ik begrijp dan niet waarom dat niet opnieuw gebeurt? Vanuit wie gebeurde dat aanklagen trouwens? Als er een politieke partij gestart wordt en zij blijken keer op keer met een seksistische of racistische visie naar buiten komen, hoe kan het dat dat mag? (ja oke die vrijheid van meningsuiting, maar het principe daarvan is toch ook vrijheid van meningsuiting stopt waar het de ander schaadt)
Maar ik weet dus ook niet aan wie het zou zijn om zo’n politicus uit z’n functie te zetten of een partij op te heffen, wie daar zeggenschap over zou (moeten) hebben.
Ik begrijp gewoon niet dat daar in het normale leven consequenties aan hangen (niet dat het altijd gebeurt, vaker wel dan niet. Maar het is iig het streven). En nu is het heel zichtbaar en openlijk en toch hebben ze er dan toch over het algemeen geen consequenties van? Of ja dus wel in je voorbeeld. Maar nu zijn ze er weer en blijven ze toch weer doorbestaan.
Ook @BlairWaldorf
Sorry dit is echt een warrig verhaal. Ik probeer m’n bedenkingen goed te verwoorden maar het lukt niet echt duidelijk geloof ik