Print die blz van dat boek uit!
@Pantalones
Ik zou meedoen.
Misschien moeten we tokkies gonna tok kettingen gaan dragen
Vrijheid van meningsuiting is een heel belangrijk recht en vooral in de politiek. Het is heel lastig om dat recht in te perken. Vaak verdedigen ze zichzelf ook door te zeggen dat ze het niet over de aanhangers van het geloof hebben, maar puur over het geloof zelf.
Ik zat hier ook over na te denken! Ik wil onder geen beding dat mensen ook maar een seconde denken dat ik op die lul gestemd heb. Bij Wilders had je blauwe armbandjes met âGeert spreekt niet voor mijâ. Misschien moeten we zoiets maken
Mân vader, die sinds jaar en dag D66 stemt, heeft deze keer op de Partij voor de Dieren gestemd en ik vind het zo leuk. En hij en mân moeder eten vanavond een vegetarische burger. <3
Onze CDA-pa en D66-dad gaan lekker
Mijn D66 moeder ook maar ik stem zelf D66 haha.
Er zit wel een hele slimme mevrouw aan tafel bij DWDD. Ik geniet.
heheheh
Roze, natuurlijk.
Ja daar heb ik ook aan gedacht maar moet ik het dan zien als ââcensuurââ wanneer je hen zou ontslaan? Je kan iemand toch, zonder rechtszaak, ontslaan wanneer hij zich schuldig maakt aan vormen van discriminatie?
En seksisme en racisme is toch ook geen mening.
Ja voor Fitna en voor minder Marokkanen, maar voor Fitna is hij vrijgesproken en voor de Marokkanen uitspraak liep het (weet het niet meer helemaal zeker) volgens mij ook voor hem met een sisser af.
Maar ik bedoel ook niet per sé een rechtszaak, maar waarom kan hij niet uit zijn functie gezet worden? En Thierry.
En ook, maar dat staat hier weer los van, Thierry verkondigt toch gewoon onwaarheden (klimaat). Ik heb geen idee hoor, ik ben echt een politiek leek. Maar bij een normale baan zou je toch ontslagen worden wanneer je zulke grote fouten maakt (en niet wilt herstellen na kritiek)?
Ik klink volgens mij echt dom haha. Sorry . Ook geen idee hoe moeilijk je een politicus/partij uit een functie kan zetten. Kan dat alleen als een minister aftreedt of met een motie van wantrouwen? Eh ik ga maar even googlen
je mag elitair lachen
Ik ben zo blij dat mijn oudjes altijd GroenLinks stemmen. De hele buurt hier trouwens. 1x hing ergens (mijn slaapkamerraam Omg op mij, ik was 18) een VVD poster en toen was de hele straat in rep en roer. Het meest rechtse geluid hier in de straat is Dâ66.
Maar daardoor vergeet ik wel hoe het buiten de bubbel is, maar de bubbel is wel heerlijk ook.
Ik heb trouwens vandaag aan 5 mensen gevraagd of ze hadden gestemd en 4 ervan zeiden van niet?! En de redenen gingen van âIk moest werken tot 9 uurâ en âIk was mân stempas vergeten en ik schaam me er kapot overâ tot âIk had geen zin om helemaal naar zoân stembureau te gaan.â
Vraag me hierdoor af wat het met de uitslagen zou doen als de opkomst hoger zou zijn, want geen van deze mensen zei bijvoorbeeld dat hij/zij van plan was geweest om FvD te stemmen.
Misschien moeten we een soort machtigingsdienst beginnen zodat mensen die geen tijd hebben of lui zijn of geen fuck geven toch kunnen âstemmenâ.
5 vriendinnen zijn ook niet gegaan! ik vind dat nog wel erger dan op de FvD stemmen geloof ik.
Is toch djuuuu een kleine moeite.
Een collega (man, 55) kwam vandaag naar mij toe: âIk heb op de eerste vrouw op de lijst gestemd, zoals jij zei!!!â
Bijna goed, maar ik ben tevreden
Ik vraag me echt af wat er straks gaat gebeuren in de provincies. FvD heeft in elke provincie een (groot) aantal zetels, maar alleen voor Zuid-Holland hebben ze een programma. Waarom voor de andere provincies geen programma? Hebben ze dan geen ideeën wat er met de provincie moet gebeuren? Geen idee van lokale problemen en oplossingen daarvoor? Gewoon geen idee van voor en tegen argumenten over bepaalde kwesties. Ze weten de gevolgen voor de provincie niet genoeg om goede afwegingen te kunnen maken over lokale issues. Straks moeten al die FvD leden Thierry bellen om te vragen wat ze moeten stemmen over een bepaald punt. Want wat past beter bij onze standpunten?