Mee eens!! Even ter verduidelijking, in mijn gemeente ging het om extreem christelijk qua hoeveelheid stemmen voor CDA, niet voor de partijen met extreem christelijke standpunten. Partijen als CDA en VVD staan vrij ver af van mijn ‘ideale’ wereld maar die afstand is maar klein vergeleken met hoe eng ik FVD en bv SGP vind. Ik had nooit gedacht ‘blij’ te zijn in zo’n CDA bolwerk te wonen, dat is wat ik bedoelde.
Standaard riedeltje van dat soort partijen en mensen. Zij mogen alles zeggen maar als iemand wat over hen zegt mag het niet, is het demoniseren etc. Oh ze halen ook de moord op Pim Fortuyn erbij.
Smolders sympathiek. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
Ik krijg een heel erg Taylor Swift in “Look What You made me do” gevoel van al die FvD stemmers.
Het zijn allemaal van die iets te bange mannen die ineens een manier hebben gevonden om heel hard Fuck You te roepen, nu ze eindelijk zijn omringt door een cirkeltje van gelijkdenkende bange mannen, maar in hun eentje dat stiekem al jaren dachten maar dat enkel boos op wat obscure fora zette. En nu hun groepje succes heeft gehad zich de koning te rijk voelen nu hun bangemannengedachtegoed ineens breed gedragen wordt, en eindelijk onder hun volle naam op twitter hun ware gevoelens te durven uiten met vooral veel “Jankie jankie doen linkse gütmenschen” en “hahahhahaha linkse tranen” uitspraken en dan contant het vingertje te wijzen naar anderen “jaaaa dit komt door jullie hoor”.
Het volk heeft immers gesproken.
(Zo zie ik Jeroen uit Medemblik van de zaterdag zaalvoetbalcompetitie vandaag voor me)
Je mag me best taggen Ik heb hem een paar keer ontmoet en aan de telefoon gehad en ik kan niets negatiefs over die man zeggen. Van zijn standpunten weet ik echter niets, maar daar doelde ik ook niet op.
Heh huh wat, ik had mijn stadje hier niet op het forum verwacht tegen te komen.
(also je hebt wel compleet gelijk)
Oh maar als je geen idee hebt van zijn standpunten dan neem ik aan dat je dus alleen maar overwoog op hem te stemmen omdat hij een sympathieke man is?
Maarja, uiteindelijk heb je het (gelukkig) niet gedaan natuurlijk!
Edit: Oh @anon95960165 typt net hetzelfde
Dan is het toch nog steeds een vreemde? En vreemde mensen zijn over het algemeen gewoon vriendelijk tegen elkaar als ze elkaar niet kennen en over koetjes en kalfjes praten.
Oh ik moest daar nog op reageren @Violoncello. Toen ik zijn poster zat dacht ik ‘Oh, leuk dat hij ook mee doet, misschien kan ik op hem stemmen!’. Ik heb toen niet gezien voor welke partij hij meedeed, want ik zat in de auto en we reden snel langs zijn affiche. Thuis zag ik dat hij voor de fvd op de lijst stond en toen heb ik natuurlijk meteen besloten het niet te doen.
Dus FvD is grootste partij statenverkiezing nu lees ik
Pff, je haalt me de woorden uit de mond.
Ik lees ook wel eens mee op een van die (blijkbaar) obscure fora en daar wordt groots feest gevierd want ruim 50% heeft daar FvD gestemd… Verklaard genoeg.
Mooie kans om voor linkse mensen undercover te gaan en de boel van binnenuit proberen te veranderen
Ja, iemand van hier, en dan maken we een members only-topic waarin we met z’n allen allemaal snode plannen gaan smeden!
Ik kocht net het boek “feministen dragen geen roze” en ik denk dat die aankoop beïnvloed is door de verkiezingsuitslag want ik voel me opeens echt alsof ik nu een tegengeluid moet laten horen ofzo .
M’n broertje heeft in het verleden wel eens gezegd te overwegen op FvD te stemmen (weet niet of ie dat ooit gedaan heeft) en stemde ook wel eens VVD (totaaaaal niet mijn partij maar prima). En hij wilde dus gisteren maar niet zeggen waarop hij had gestemd, dus ik was bang FvD maar hij heeft gewoon d66 gestemd. So proud
Jaa mijn broer ook, maar dan VVD gestemd (waar ik ook al jaren over zeik trouwens, maar nu eens opgelucht haha). Hij zegt trouwens nog steeds dat FVD veel minder erg is dan PVV en dat Thierry best een prima gast is
haha dat was mijn plan ook.
Ik zou me hier wel voor opgeven hoor. Maar denk dat ik te aggressief ben om undercover te blijven. Misschien als ik na elke meeting flink ga sporten. Lijkt me wel heel satisfying om mensen te overtuigen
Ik zoek nog een woning en een baan dus als het een fulltime positie is en ze een woning regelen, wil ik best wel even undercover gaan. .
Zie ook dat in Noord-Holland Forum de grootste is geworden. Prognose was daar Groenlinks.