Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

5 ontvolgers :stuck_out_tongue: maar kan natuurlijk ook om andere redenen zijn. Verder reageert iedereen met vlammetjes en klappende handjes haha

9 likes

Okay ik kan nu wel wat posten hĆ©. In Tilburg staat Smolders op de lijst van FVD. Dat is een prominente politicus in Tilburg. Ik heb hem ook een paar keer gesproken en het is een super sympathieke vent. Was vroeger de chauffeur van Pim F en na zijn dood heeft hij een eigen partij opgericht. Hij staat op de lijst als lijstduwer maar hij heeft ZO ontzettend veel stemmen gehad. In het stemlokaal van een vriendin van me een KWART van alle stemmen. De nummer 1 van Forum had in mijn stemlokaal denk ik 20-30 stemmen en de andere 130 waren voor Smolders? Ik ben er echt van overtuigd dat mensen wat anders gestemd zouden hebben als hij niet op die lijst zou staan. Hele ā€˜slimmeā€™ zet. Ik heb er zelf over nagedacht om op hem te stemmen. Heb ik niet gedaan hoor overigens.

:heart:

10 likes

Vjeze Fur heeft wel 400 volgers verloren omdat hij zich heeft uitgesproken tegen fvd.

12 likes

Gedane zaken nemen geen keer. Ik ga niet boos doen, als je zelf al spijt hebt en dat durft toe te geven.

En we hebben er niks aan om te zeggen ā€œoke jij doet niet meer meeā€, want dan groeit het aantal FvD stemmers alleen. Ben iig blij dat je politieke interesse is toegenomen en je bereid bent je in te lezen op verschillende onderwerpen en vooral te luisteren. En persoonlijk hoop ik dat je de volgende keer een andere partij kiest.

18 likes

Van nos;

Heeft FvD wel genoeg kandidaten? ā€˜Het mag geen rondtrekkend circus wordenā€™

Het succes van Forum voor Democratie kan de partij ook een probleem opleveren. In een aantal provincies staan niet genoeg kandidaten op de lijst om alle zetels te vullen van de grote winnaar van de Provinciale Statenverkiezingen.

Zo moet de partij in Flevoland 8 Statenleden aanleveren, maar staan er maar 7 kandidaten op de lijst die in de provincie wonen. De overige 3 kandidaten op de lijst wonen in Noord-Holland en zijn ook in die provincie gekozen, schrijft Omroep Flevoland.

De kieswet schrijft voor dat Statenleden in de provincie moeten wonen. Dat benadrukt ook de Gelderse commissaris van de koning, John Berends. Hij is benieuwd waar de partij zijn Statenleden vandaan gaat halen. ā€œHet moet geen rondtrekkend circus worden. Ze moeten wonen in de provincie, daar ben ik rechtlijnig inā€, zegt hij tegen Omroep Gelderland.

4 likes

Ik herken dit heeeeel erg ja wtf man ken mezelf niet terug :")

1 like

Kunnen we een bingo maken

7 likes

Nu gaan ze dus waarschijnlijk ā€˜als een gekā€™ mensen aannemen? Ik weet niet of dat positief of negatief isā€¦

Open http://www.isFvDalmislukt.nl

In lijn met https://isereenvvderopgestapt.nl/

8 likes

Ja weet ik niet. Ik weet niet hoe dat precies werkt eigenlijk. Of je mensen mag aannemen als je meer zetels dan mensen hebt aangezien ze dan niet op de lijst hebben gestaan of dat het een lege zetel wordt.

1 like

ā€œIk heb hier zo ontzettend veel van geleerd, van de hele discussie, dat ik mezelf ontzettend goed ga inlezen als er een volgende verkiezing is.ā€

Je hebt de belangrijkste les al geleerd :slight_smile:

8 likes

Positief denk ik? Hoeveel echt goede kandidaten zitten daar nu tussen, bij zoā€™n haastig samengestelde lijst? Ik hoop inderdaad lekker negatief op wat schandaaltjes her en der zoals bij de pvv en lpf ook het geval was.

@Kryptonite thanks voor het delen! Geeft ook wel iets van hoop dat er dus wel mensen tussen zaten die niet helemaal door hadden waar ze op stemden. Misschien kun je nog wat zieltjes winnen in je omgeving door je bevindingen te delen?

1 like

Oee er is wel al een https://www.isereenfvderopgestapt.nl/

10 likes

EasygoingBoldHoneyeater-size_restricted

5 likes

Ik denk dat de Smolders-stemmers sowieso wel op de PVV of FvD zouden hebben gestemd.

2 likes

Wat was jouw overweging dan? Zat je er aan te denken op hem te stemmen puur omdat hij, zoals je nu schrijft, zoā€™n sympathieke man is?

Ik vind dit echt de omgekeerde wereld :sweat_smile:

1 like

Super sympathiek dit ja.

Stond de microfoon wel aan?

2 likes