Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Hoe werkt dat ook alweer met de tweede kamer? Stel dat Forum de grootste partij wordt over een paar jaar, mogen zij dan de coalitie vormen, of kunnen partijen ze alsnog boycotten zoals met de PVV? Of moet Thierry/Hiddema dan wel per se minister-president worden?

de eLL van Minerva ja wat is dat?

Zijn dat dezelfde mensen die ons belazeren met ‘lelijke’ architectuur?

1 like

Ik zag net deze voorbij komen en vond dit wel interessant en misschien jullie ook:
http://www.openculture.com/2016/11/umberto-eco-makes-a-list-of-the-14-common-features-of-fascism.html

Over een aantal punten voorkomend in de racistische ideologie.
" 1. The cult of tradition. “One has only to look at the syllabus of every fascist movement to find the major traditionalist thinkers. The Nazi gnosis was nourished by traditionalist, syncretistic, occult elements.”

" 7. The obsession with a plot. “The followers must feel besieged. The easiest way to solve the plot is the appeal to xenophobia.” -> Die is ook wel interessant: het kartel wat ons land ellende brengt.

Wat voor soort dingen schrijven mensen dan? En heerlijk dat je dit gewoon mag afkeuren mwoaha.

1 like

Volgens mij ligt het er ook aan wie er met FvD wil samenwerken… niet de grote partijen lijkt mij

De minister-president wordt meestal geleverd door de grootste regeringspartij. Als geen enkele partij wil samenwerken met fvd als grootste partij, zullen zij niet in de regering komen (ondanks dat zij de grootste zijn). Initiatief tot het vormen van een coalitie ligt veelal wel bij de grootste partij.

Ik betrap mezelf erop dat ik zelfs mensen die VVD hebben gestemd en dus géén FvD omarm vandaag

Gek hoe je principes verschuiven als er zo’n engerd de grootste is

20 likes

Nou ja je noemt nu verschillende voorbeelden en ook eigenlijk precies wat ik met je eens ben.

Ja het gedachtegoed is er een om van te walgen. Ja dat kan je afkeuren. Maar voor mijn gevoel is de grootste groep niet per se de groep die op de banken staat maar juist die oom, juist die oma, juist een broer of een boze buurvrouw. Waarom zou je daar de discussie voor moeten sluiten? Maar soit het is een aanname dat het grootste gedeelte geen ontoerekeningsvatbaar/onredelijk persoon is. Alleen ik denk gewoon niet dat dat zo is.

Ik zeg niet dat er in de publieke arena oneindig veel aandacht gegeven moet worden aan deze mensen of deze partij. Maar juist in de maatschappij zelf de deur niet moet worden dichtgedaan voor elkaar. En politiek gezien is dit nou eenmaal hoe het systeem werkt; dus ook daar zal discussie moeten plaatsvinden.

Dat sluit niet uit dat mensen die dingen zeggen als dat je gewoon negers wilt neuken geen enkele aandacht of respect verdienen en ook niet serieus genomen hoeven worden. Maar er is nog een heel groot grijs gebied. En er wordt vooral gekeken naar de grootte van FvD maar niet naar de oorzaak ervan. Waarom stemmen mensen dit? En hoe kunnen we daar misschien iets aan doen. Klein en groot.

5 likes

Weet je nog dat mensen dachten dat de naam van dit forum was omdat we fan zijn van Thierry Baudet? (Ook echt alsof forum alleen maar door FvD gebruikt wordt) Als die mening nog bestaat hoop ik dat ze dit topic lezen :stuck_out_tongue:

11 likes

Hahahah bij Mn stage hadden we het voorzitterschap van iets dat European Forum for Democracy heette, dit was ten tijde van het Oekraïne refendum en elke dag werden we wel een keer gebeld door een journalist uit het Oostblok waarom we Oekraïne toch zo kut vinden.

Leuke was dat “we” juist de democratie in Oekraïne probeerden te bevorderen door trainingen te geven daar.

3 likes

Ik wil trouwens wel nog even de trots delen die ik voel voor mijn vader. Mijn vader komt uit een bekrompen milieu en is een typische Telegraaflezer. Dan kunnen jullie je er al wel een beeld bij vormen. Maar hij heeft dus al PvdD gestemd omdat hij opeens inziet dat klimaat belangrijk is en een probleem voor de toekomstige generaties. Nou dat vond ik al super tof want als hij praat klinkt hij als een echte PVV/FvD-stemmer. Hij vertelde echter opeens dat hij gisteren op zijn werk een hele discussie heeft gevoerd aan tafel waar 8(!) van de 10 vertelde FvD te gaan stemmen. Daar aan tafel kreeg hij allerlei argumenten naar zich toe met als klapper: “jij bent gek, straks vind je nog een asielzoeker met zijn tent in je tuin”. Het antwoord van mijn vader: “als jullie denken dat zo’n racistische schreeuwlelijk je gaat helpen in de toekomst en jullie je kinderen met zo’n gedachtegoed willen opzadelen, zijn jullie zelf gek”. :joy:.

100 likes

Wat een topper is je pa!

2 likes

Ik heb dit ook heel erg, was zelfs blij met het extreem christelijke stemgedrag in het dorp waar ik vandaan terwijl ik dat normaal echt verafschuw haha

2 likes

Mag, maar ik wil zelf zo neutraal mogelijk blijven. Voornamelijk omdat ik die kinderen niet wil beïnvloeden, ik wil dat ze zelf hun eigen mening leren vormen op basis van feiten (niet meningen). Daarnaast is het ook vrij snel gedoe met ouders die een fundamenteel andere mening hebben.

2 likes

FvdD stemmer tegen mij dat ik wel op fvdd zou stemmen als ik meer levenservaring zou hebben. Jij ligt over een paar jaar in je kist dus het klimaat zal wel niet boeien. :grin:

7 likes

Ja, ben het met alles eens wat je hier zegt. Denk ook niet dat de focus vanuit links moet liggen op het theedrinken (om het zo maar even te noemen) desalniettemin word ik ook wel angstig van de kloof die er lijkt te zijn. Vanuit daar mijn reactie. Maar eens dat de media hier een rol kan spelen en daar de rol niet pakt. Ook eens dat er heel veel goed gevonden wordt en er met verschillende maten gemeten wordt.

1 like

Haha ik sprak een FvD-lid en hij zei: “Ik begreep niks van die speech”

11 likes

Die pretenderen hoogopgeleid te zijn. Ad nauseam.

6 likes

Ja echt. Het is echt een opluchting om dit topic te lezen na het zien van die uitslagen en nieuwsberichten.

3 likes

Ik ben woest. Een collega heeft op fvd gestemd en ik weet gewoon echt niet hoe ik ermee om moet gaan.