Provinciale Staten & Waterschapsverkiezingen 2019

Ergens in Nederland kreeg Youp net een erectie

12 likes

Haha ja zo’n venndiagram waarbij je gewoon 1 cirkel ziet :’)

3 likes

Ooh ik richt het niet compleet voor mezelf in. Niet op die manier. Dan heb ik je misschien niet helemaal begrepen.
Het is meer dat ik niet met iedereen in mijn omgeving rekening kan houden. De een is zzp’er, de ander werkt in de zorg en een ander studeert nog. De een kan moeilijk rondkomen en een ander heeft meer om te besteden. Daar kan ik gewoon niet op letten en dan stem ik gewoon wat ik het prettigst vind en wat ik vind dat het beste voor Nederland zal zijn. Het is moeilijk om iedereen daarmee tevreden te stellen. En ik denk ook niet dat het erg is als ik in een paar kleine dingen van de rest verschil.

Ik moest ook al denken aan alle docenten die hier vandaag over moeten praten in de klas… lijkt me heel lastig. Succes!

3 likes

Door al deze heisa weet ik nog niet eens wat de uitslag van de waterschappen is! Eens ff loeren.

6 likes

Bespreken kan altijd toch? Tenzij je het echt moeilijk vind om een discussie zo rustig mogelijk te latem verlopen. Geef je maatschappijleer of geschiedenis?

Komt vanmiddag pas online blijkbaar. :o En maandag pas definitief.

2 likes

Wooooow oké dan.
Benieuwd of nog meer van zulke instastories gaan volgen.

Hoe staat het bij jou ervoor @tuula al veel mensen die je hebben ontvolgd?

Het lijkt me ook niet wenselijk om mensen uit te sluiten, als we dat standpunt van FvD niet oké vinden, waarom is het dan wel oké om mensen links te laten liggen (no pun intended :wink: ).

Juist de discussie aangaan is zo belangrijk volgens mij. Ik snap niet wat het zou helpen mensen te negeren of af te doen als dom. Kan je afkeurend reageren op de politieke keuze van iemand anders? Ja, prima zelfs. Betekent dat dat die persoon niet meer bestaat? Dat het probleem er niet meer is? Nee.
Ik vind het echt eng om dan maar iedereen die op FvD of PVV stemt af te doen als gekkies of wat dan ook. Houd de discussie gaande zou ik zeggen. In de politiek moet je tot op zekere hoogte toch ook met elkaar in overleg? Als dat stopt krijg je verdeeldheid.

9 likes

Dank je! Jij verwoordt het veel beter :blush:

1 like

Hahahahha

54 likes

Sorry, ik vind dit echt heel naïef gedacht. We zitten hier, zoals al gezegd werd, in een linkse bubbel. Er zijn een handjevol mensen die aangeven een vriendschap eventueel te verbreken. Dat is toch niet representatief voor de hele maatschappij?

En die gematigde rechtse mensen die je noemt, zorgen er op deze manier wel voor dat zo’n partij zo groot kan worden. Zij zijn even ‘schuldig’ als de extreem rechtse types.

En tot slot, racisme is overal. Nu meer dan de afgelopen jaren. Je hoeft alleen FB of de comments op Nu.nl er maar even op na te slaan.

14 likes

In Edam-Volendam hebben 40% van de stemmers op fvd gestemd. Bijna 1 op de 2 :face_with_hand_over_mouth:

Mijn gemeente valt nog mee, 3 partijen zijn nog groter…

1. CDA
  2. Pvda
  3. CU
  4. FvD
  5. VVD
  6. GL

Nog nooit zo blij geweest dat ze hier nog zo Christelijk zijn🙄.

Hier niet 1ste maar wel helaas 2de.

Mijn gemeente. Ik had ook niet anders verwacht, ondanks dat natuurlijk wel enorm teleurgesteld. :roll_eyes:

Beide :slight_smile: Ik maak het dus wel bespreekbaar, omdat veel kids niet weten hoe de politiek werkt. Ik geef les op het VMBO, dus kan maak het maar luchtig. Een discussie rustig laten verlopen is op zich niet zo moeilijk, maar ik word eigenlijk altijd om mijn mening gevraagd en ik vind het wel moeilijk om daar nu helemaal neutraal in te antwoorden, dus ik ontwijk die vragen zoveel mogelijk :stuck_out_tongue:

3 likes

‘‘Er zijn een handjevol mensen die aangeven een vriendschap eventueel te verbreken. Dat is toch niet representatief voor de hele maatschappij?’’

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Je leest regelmatig dat mensen op Facebook worden gerapporteerd of iets dergelijks omdat ze iets racistisch of seksistisch gepost hebben. En meestal heeft dat echt wel gevolgen, zoals dat ze hun baan kwijtraken, vrienden zich vervreemden uit angst om met ze geassocieerd te worden, soms zelfs bedreigingen etc. Dus vind dat wel een ‘maatschappelijk’ fenomeen zeg maar. Nu is fvd stemmen misschien niet zo heftig voor sommige mensen als racistische uitlatingen op fb, maar ik ben er zeker wel van overtuigd dat het hetzelfde effect zou kunnen hebben.

‘‘En die gematigde rechtse mensen die je noemt, zorgen er op deze manier wel voor dat zo’n partij zo groot kan worden. Zij zijn even ‘schuldig’ als de extreem rechtse types.’’

Dat ben ik wel met je eens, maar dat is dan weer een discussie over oorzaak en gevolg. Eerder werd er voornamelijk over een angst voor opkomst van racistische uitlatingen en gedrag etc. gesproken, en ik beargumenteer dat op mijn beurt omdat ik ervan overtuigd ben dat veel fvd stemmers gewoon met het dilemma Rutte, Wilders zaten en wellicht een onoverwogen keus hebben gemaakt. Daarmee bedoel ik meer dat ik (hoop) dat er bij de meesten niet noodzakelijk een racistisch motief achter zat. En zo wel, dan zullen slechts weinig mensen daar expliciet voor uitkomen (denk ik/hoop ik).

En tot slot, racisme is overal. Nu meer dan de afgelopen jaren. Je hoeft alleen FB of de comments op Nu.nl er maar even op na te slaan.

Mee eens, maar nu vind ik het internet sowieso een cesspool van politiek incorrecte meningen. Ik heb ook dingen over vrouwen gelezen waardoor je bijna de straat niet meer op zou durven, dus ja… weet sowieso niet goed wat we daarmee aan moeten. Of iedereen houdt zijn mond over dat soort dingen irl of het is gewoon echt zo extreem op het internet, want merk van vrouwonvriendelijkheid bijvoorbeeld in mijn omgeving lang niet zoveel als dat ik op het internet lees.

Maar mag je niet gewoon je mening geven dan? Of wil je dat zelf liever niet?

Het is natuurlijk wel een hele aantrekkelijke boodschap die hij verkondigd. Alle problemen liggen aan ‘de ander’. Iedereen die niet op FvD stemt is een loser. Al het kwaad komt door de gevestigde orde en ‘we’ ontketenen een revolutie. De elite wordt weggevaagd en er wordt weer aan de gewone man gedacht. De rest wil verandering maar ‘we’ willen geen verandering: vroeger was alles beter! Het ligt allemaal aan al die losers die onze belastingcenten opmaken en vanaf nu wordt alles anders.

Ja nee ik snap ook niet hoe mensen denken dat zo’n narcistische zakkenwasser ze gaat helpen. Maar het is zo zo zo makkelijk om de schuld voor alle problemen te leggen bij iedereen behalve jezelf.

3 likes