Gaat voor mij niet alleen om wat hij wel of niet gedaan krijgt, ook met het normaliseren van racistische/vrouwonvriendelijke/klimaatprobleem ontkennen uitspraken. En de realisatie dat er zo veel mensen kennelijk zo denken
Concreet, vrij weinig. Maar het gaat meer over de richting van het politiek discours, zoals @anon76889665 bijvoorbeeld al aankaartte. Het wordt steeds meer oké om extreme (racistische, seksistische, etc.) uitspraken te doen.
Ik word net wakker en zie dat het nog erger is geworden dan ik dacht
Voelt hetzelfde als toen trump won.
Ik word ineens ook heel activistisch hiervan, terwijl ik dat normaal nooit heb.
Misschien een domme vraag hoor maar dat de jeugdzorg en alle andere zorgvoorzieningen worden ondergebracht bij gemeenten is toch het hele idee van de participatiesamenleving en de Jeugdwet sinds 2015?
Ik merk dat ik graag iets zou willen doen nu ofzo, maar ik weet niet zo goed wat? Als in, hoe kunnen we de wereld beter maken?
Ik heb een afvalprikstok besteld en me aangemeld bij de PvdD en de PvdD groep in mijn omgeving
Mij lasagne komen brengen? Zou echt al een wereld van verschil maken.
Ik heb er alles voor over
Ja klopt. Ik weet ook wel dat er een goed plan achter zit maar ik vind het wel heel krom dat de zorg nu erg afhankelijk is van de gemeente waar je woont. Niet iedere gemeente heeft het zo goed op orde als de andere.
Weetje dat het hier echt doodnormaal is om uit jezelf afval te prikken in het park?
Je eigen koffiebeker mee te nemen (krijg je nog korting ook) herbruikbare rietjes en noem het maar allemaal op.
Ze lopen hier al zo ver voor he, t is allemaal zo ingeburgerd.
Gisteren ging het nog wel maar ik merk dat ik ee nu echt een beetje ontdaan van ben. Ik word zo verdrietig van het sentiment dat heerst onder Nederlanders en hoe zich dat nu manifesteert in de politiek. Ik vind het ook eng dat mensen dus stemmen op een partij MST halfbakken punten en zonder kandidaten. En dat alleen maar omdat hij roeptoetert wat je wil horen, terwijl men de helft ervan niet kan begrijpen. Zo’n man wordt dj’s blindelings gevolgd. Blindelings geloven mensen dat hij de redder van de Nederlandse cultuur gaat zijn en “ons” verder gaat helpen. Maar met deze trend is er juist geen ons meer, maar alleen nog groepen en polarisatie in de samenleving. Wat een ellende.
Ik vind het eng om steeds te zien dat er stapje voor stapje steeds meer racisme, en scherpe randjes terugkomt. Het ging heel geleidelijk maar de laatste jaren met steeds grotere stappen.
Ja idd. Ben ik het ook heel erg mee eens hoor! Merk dat ook in mijn werk en vind dat best schrijnend
Ik snap echt niet dat verkiezing na verkiezing, over de hele wereld zowat weer in die valt van rechts populisme valt waar toch geen resultaat mee wordt geboekt. Op den duur moet je als idiote kiezer toch wel beseffen dat je op een partij zonder inhoud, zonder visie stemt? Kijk naar Trump zijn niet-bestaande muur, kijk naar de N-VA hier in België dat na maanden zelf het Marrakech pact te onderhandelen en goed te keuren even weer de populistische toer wilt opgaan. Echt dieptriest dat de politiek in een regressieve staat gevallen lijkt te zijn…
Ik ben op vakantie en ben net wakker en mijn mond is gewoon open gevallen. Ik ben hier nu al een half uur aan het schreeuwen over hoe idioot dit is?? In het partij ‘programma’ van Fvd staat letterlijk als standpunt ‘dierenmishandeling aanpakken’. Oh ok. Leuk idee. Hoe dan? Dat wordt verder niet genoemd.
‘Nederland weer trots maken!’. Aha ja leuk goed standpunt.
HOE kunnen mensen hier op stemmen. Ik begrijp het gewoon echt echt echt niet. Met de beste wil van de wereld niet.
@InEuropa
@Pantalones
@Janniebeton
Ik zie zeker wat jullie bedoelen, maar denk dat jullie je alsnog niet al te veel zorgen hoeven te maken over het normaliseren van racisme etc. Ik zal jullie proberen wat gerust te stellen haha. Denk sowieso niet dat iedere fvd stemmer nu zijn Hitler snorretje aan het op zetten is haha, daar zullen heus wel gematigde rechtse mensen tussen zitten die gewoon niet op voor de zoveelste keer op Rutte wilden stemmen en ook niet op Geert (want te racistisch). Ik zelf wou eigenlijk ook niet op VVD stemmen , maar toch maar gedaan bij gebrek aan beter, maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die dan toch eens iets anders wilden stemmen, misschien zelfs wel omdat het idd uit de stemwijzer kwam zoals @Oprah al zei . Ook zullen de echte racisten vast wel in de kast blijven zitten, want het is gewoon geen geaccepteerd gedachtegoed en dat zal het ook niet worden. Kijk maar naar hoeveel mensen op dit forum vriendschappen erover zouden verbreken etc. Het zou hun positie in de maatschappij veel te veel aantasten om er voor uit te komen. En verder krijg je misschien een iets rechtser kabinet, maar ja dat zal vast ook nooit de extreme kant op gaan. En zo ja, dan zijn er altijd weer verkiezingen om dat weer in te perken.
Nou ja hoop dat ik enigszins een hart onder de riem heb weten te steken
Dan zit daar het verschil bij ons in mening. Ik heb over het algemeen problematische relaties met mensen die de wereld voor zichzelf vanuit zichzelf willen inrichten. Als je zelf op die manier stemt kan ik begrijpen dat je het iemand anders ook niet kwalijk neemt.
Ja geen idee. Eigenlijk moet je denk ik je linkse bubbel uit, met mensen buiten die bubbel gaan praten en zo hopen op een domino-effect.
De uitslag van mijn gemeente is nog niet binnen maar als ik kijk naar wat erom heen is gebeurd wordt het zeer wss VVD als hoogste, heel misschien groen links en FvD als ze allemaal van de pot zijn gerukt
En ik zit niet eens in zo’n hele erge linkse bubbel. ik ken mensen die op FvD stemmen en dat zijn inderdaad niet allemaal nazi’s. Maar over het algemeen vind ik deze mensen heel vermoeiend om mee te discussiëren
Iemand typte hier een aantal berichten terug dat TB eventueel minister president zou kunnen worden als hij weer zo hoog scoort bij de Tweede Kamerverkiezingen.
MAAR één van zijn eigen standpunten is: ‘‘Direct door de bevolking gekozen minister-president’’
Het lijkt me heerlijk als zijn partij bij de volgende verkiezingen de grootste is, maar hij vervolgens geen MP wordt. Hoe fijn zou dat zijn. Ik vraag me wel af, hoe standvastig hij dit agendapunt dan vasthoudt.